תקשורת ומדיה

כנס מיוחד: זעקת ענף התרבות, הבידור והאירועים

מאות רכבים התאספו בחניון גני התערוכה, ובשעה 13:00 צפרו כולם כמחאה על ההוראה לאסור התקהלויות של יותר מ-100 אנשים, שמחסלת לטענתם את הענף שבו הם עוסקים. ההפסדים עד חודש מאי נאמדים בכמיליארד שקל
עינת שחק | 
אליעד נחום (צילום אביב אברג׳ל)
בחניון גני התערוכה נאספו מאות רכבים ומשאיות של עובדי תעשיית התרבות, הבידור והאירועים, במחאה על הנחיית משרד הבריאות באיסור התקהלות של מעל 100 איש. בשעה 13:00, עובדי התעשייה, אשר נשארו ברכביהם, צפרו במשך דקה שלמה צפירת מצוקה למניעת קריסת הענף. 
עם החמרת ההנחיות של משרד הבריאות בצל החשש מהתפשטות הקורונה, עולם התרבות, הבידור והפנאי נעמד על הרגליים האחוריות בשל המכה האנושה שהוא עתיד לספוג. מי שצפויים להיפגע באופן מיידי ועד לטווח זמן בלתי ידוע, הם אמנים, אולמי הופעות, אולמות אירועים ומוסדות התרבות השונים, לרבות בתי הקולנוע והתיאטראות. 
 
בתוך כך, חברו יחדיו בכירי תעשיית התרבות, הבידור והאירועים להקמת מטה משותף עם איגוד האמרגנים ומפיקי הבמה. במהלך אסטרטגי משותף לניהול המשבר, נשכרו שירותיהם של יועצי התקשורת רונן צור ועופר רוזנבאום, על מנת  להוביל את המטה המשותף שיכלול דרישות להקלה מבוקרת בהנחיות, כמו גם קריאה לסיוע כספי מהממשלה. 
אתמול (יום ד') נפגשה שרת התרבות מירי רגב עם נציגי המטה. בתוך כך, דרשו נציגי התעשייה להקים מטה חירום ממשלתי להצלת הענף, שיכלול הקמת קרנות סיוע, תוך מתן כלים פיננסיים לשיפור התזרימים ודחיית תשלומי מיסים, ארנונה ומע"מ, וכן מתן מענקי חירום והישרדות להצלת התעשייה.
"כרגע יש לנו ביטולים של עשרות הופעות עד סוף מרץ, אשר כללו אתכל פורים ועוד את כל אירועי החברות שאחרי החג. עכשיו אנחנו עומדים על הגדר עם חוזים פתוחים לחודשים אפריל ומאי, שזה הנזק המתמשך" אומר אור מרמלשטיין, המייצג את הזמרים אליעד נחום ובניה ברבי. לדבריו, הנזק נאמד בכ-3 מיליון שקל.
"כשניכנס לטווח של יום העצמאות, כל התעשייה תהיה בבעיה מטורפת. זהו יום החג של האומנים, מדובר בבעיה פיננסית שתגרור הפסדים גם להמשך השנה, אם זה קליפים או אלבומים, כי ההופעות מממנות את יתר הפעילות", הוא מוסיף.  
כבר לא שמח
תעשיית התרבות והבידור כוללת כ-150 אלף עובדים, בהם אמנים, במאים, מפיקים, מלצרים, חברות קייטרינג, חברות אבטחה ועוד. מלבד ענף התעופה והתיירות זהו הענף השני בגודלו שנפגע מהמשבר. אלא שבשונה מענפים האחרים, אין בתעשייה זו רזרבות כלכליות, לא חברות בורסאיות ולא בעלי הון. זוהי תעשייה המורכבת מרבבות של פרילנסרים שהפגיעה בהם היא מידית.
ענף זה ספג גל ביטולים עוד בטרם ההנחיה הנוכחית, אשר באו לידי ביטוי בפורים האחרון, עם ביטולי מופעי ענק וערבי חברה לחברות הגדולות מ-200 עובדים. לדברי גורם בענף, חברות ביטלו אירועים כי פחדו שמישהו ידביק את כולם והחברה תישאר כולה בבידוד לשבועיים. בשלב זה הביטולים מסתכמים בהפסדים כספיים של כ-200 מיליון שקל, והצפי כי יימשך עד חודש מאי לפחות אשר יגיע לכדי מיליארד שקל הפסד. 
לאור זאת, החל בענף גל פיטורים נרחב כמו גם הוצאות של עובדים לחל"ת. ההערכה היא כי אם לא ימצא פתרון מיידי, בתוך שבועות רבבות יאבדו את מקום עבודתם וחברות עשויות למצוא עצמן בפשיטת רגל.
"למרות הכותרת של תעשייה בידור ותרבות, לא מדובר פה בתעשיית שמנת. מאחורי כל אמן על הבמה עומדים מאות אנשים שיאבדו את העבודה שלהם. זו תעשיית ענק של 150 אלף איש ועוד מאות אלפי בני משפחה שנמצאים בסכנה מידית", אומר רוזנבאום. 
"התעשייה הזאת תמיד הייתה הראשונה לעזור, לתת מעצמה, לסייע ולתרום לציבור הישראלי בכל אירוע חירום לאומי והייתי זו ששמרה על השפיות הלאומית. היום התעשייה הזאת זקוקה לסיוע של הציבור ושל ממשלת ישראל כדי להבטיח שתוכל להמשיך ולהתקיים גם לאחר שתסתיים מגיפת הקורונה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה