תקשורת ומדיה

אירוויזיון 2020 מבוטל אחרי 64 תחרויות רצופות

מכה לתאגיד כאן: לאחר התייעצות ממושכת, קיבלו ארגון ה-EBU וגוף השידור ההולנדי החלטה לבטל את אירוויזיון 2020 ברוטרדם. טרם הוחלט האם ישודר משדר חלופי ב-2020. עדן אלנה: "אני בשוק, לא יודעת איך לעכל את זה"
בועז גולדברג | 
בחירת השיר הבא לאירוויזיון (צילום רפי דלויה)
אירוויזיון 2020, שאמור היה להיערך ברוטרדם, הולנד, באמצע מאי, בוטל על רקע משבר הקורונה - לראשונה ב-65 שנות קיומה של התחרות. יון אולה סנד, המפקח על האירוויזיון, הודיע על ביטול התחרות בסרטון וידאו: "בצער גדול אנחנו מודיעים על ביטול האירוויזיון לשנת 2020, שאמור היה להתקיים ברוטרדם. בשבועות האחרונים בחנו כמה אופציות שיאפשרו לתחרות להתקיים, אבל חוסר הבהירות בכל הנוגע להתפשטות וירוס הקורונה ברחבי אירופה, וההנחיות של הממשלות השונות, כולל בהולנד, הובילו להחלטה שאין מנוס מביטול האירוויזיון. בריאות האמנים, הצוותים והקהל, יחד עם המצב באירופה - הם שהובילו להחלטה הכואבת הזו". 
 
על השאלה האם אירוויזיון 2021 יתקיים ברוטרדם, הולנד, ענה אולה סנד: "אנחנו מבקשים מכולם להתאזר בסבלנות, בזמן שאנחנו עובדים ללא הפסקה כדי לעבור את ההשלכות של ההחלטה חסרת התקדים הזאת. עדכונים נוספים יימסרו בשבועות הקרובים". 
בתחרות, שהייתה אמורה להתקיים בחודש מאי הקרוב בהולנד, היו אמורות להשתתף 41 מדינות. כבר בתחילת חודש מרץ הוחלט כי המשלחת הישראלית לא תגיע לכנס המשלחות הרשמי של התחרות בהולנד. לאחר מכן בוטלה השתתפותה של נציגת ישראל, עדן אלנה, בצילומי הקליפים לתחרות, שהתקיימו גם הם במדינה המארחת. זאת על רקע החשש מהידבקות בנגיף ובעקבות הוראות משרד הבריאות וההנחיה שלא לטוס לחו"ל. 
"אנחנו גאים מאד בכך שהאירוויזיון איחד קהל מכל העולם יחד כל שנה, ללא הפרעות, במשך 64 השנים האחרונות. כמו מיליוני המעריצים ברחבי העולם, אנחנו מאוכזבים מאד שהתחרות לא תתקיים במאי", סיכם יון אולה סנד. "כולנו שבורי לב, אבל אנחנו יודעים שכל משפחת האירוויזיון, בכל העולם, תמשיך לספק אהבה ותמיכה אחד לשני בתקופה הקשה הזו".
בתגובה לחדשות הרעות, מיררה אלנה בבכי בשידור חי בכאן 11 ואמרה: ""אני בשוק, אני לא יודעת איך לעכל את זה, אני ממש עצבנית. רציתי לעשות את זה ורציתי לנצח. הרגיש לי שיש לנו סיכויים ממש טובים, טפו טפו טפו בלי לפתוח פה לשטן. ראיתי תגובות של אנשים והם כל כך אהבו את השיר ואת המסר שלו והמשמעות שלו. זה כל כך מבאס אותי. אני חושבת שלכל שיר יש טיימינג, ואם זה יהיה בשנה הבאה זה כבר יעבור. אז מה, נעשה שיר חדש? זאת תהיה אני עוד הפעם? זה יהיה נציג אחר? מבאס, מבאס".
 מתוך התכנית "סוכן תרבות", כאן 11
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה