תקשורת ומדיה

הלב האדום נשבר: אלי ישראלי הלך לעולמו בגיל 71

אחרי מעל חמישה עשורים ברדיו ובטלוויזיה הישראלית, הלך הבוקר לעולמו איש התקשורת הוותיק, שהיה מזוהה יותר מכל כאוהד שרוף של הפועל ת"א וחבר קרוב של אריק איינשטיין 
בועז גולדברג |  1
אלי ישראלי (צילום מתוך עמוד היוטיוב של כאן חדשות)
אלי ישראלי הלך הבוקר לעולמו. בן 71 היה במותו. בשנים האחרונות התמודד עם מחלת ריאות כרונית, שכפתה עליו לפרוש משידור.
בראשית שנות ה-70, ישראלי הגיש בקול ישראל תוכניות ומצעדי פזמונים שהפכו לכמה מהמשדרים המזוהים עמו ביותר, ועבר בהמשך לשדר בגלי צה"ל. בתחנה, יזם ושידר את תוכנית הספורט המיתולוגית "צעד וחצי" בה סיקר בידענות רבה את משחקי ליגת העל בכדורסל. נוסף על כך, ישראלי נחשב לשדרן חלוצי בשילוב המוזיקה הלטינית בתחנה, ורכש בקיאות בז'אנר אחרי שכילד ליווה את הוריו לשליחות של שנתיים בברזיל. אהבתו של ישראלי לספורט בכלל ולכדורסל בפרט, עזרה לגבש גם את החברות בינו לבין הזמר אריק אינשטיין, שישראלי נחשב לאחד מחבריו הטובים.
ישראלי, כאמור, היה מגיש ב"קול ישראל" ובגלי צה"ל, הנחה תוכניות ספורט שונות ברדיו, ביניהן "עושים ספורט" בגלי צה"ל וב-103FM - והיה הדובר של הפועל ת"א. בשנת 1982 הנחה את התוכנית "עוד להיט" למשך תקופה קצרה, ובשנות ה-90, בנוסף לפעילות הקבועה שלו ברדיו, הנחה את השעשועון "מלך הטריוויה" בטלוויזיה. ישראלי גם השתתף בתפקיד קריין קטעי קישור באלבום הקונספט של להקת החברים של נטשה "רדיו בלה בלה", יצא ב-1994, כשהוא תורם ללהקה את קולו המזוהה.
המעבר לתחנת הרדיו FM103, שהגיע בנובמבר 2016 אחרי 42 שנות שידור בגלי צה"ל, קרה במפתיע, ולטענת ישראלי עצמו, הוא פוטר מגלי צה"ל עקב דעותיו הפוליטיות, שלא תאמו לאלה של משרד הביטחון באותם ימים. מחלת הריאות של ישראלי אילצה אותו לפרוש מהגשה ברדיו.
ישראלי, שהפך בשנת 2012 לטבעוני, התגורר בתל אביב והיה אב לשלוש בנות. בתו מיה נשואה לשחקן יובל סגל. יהי זכרו ברוך.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יהיה זכרו ברוך
    משה 03/2020/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איש יקר היה, שינוח על משכבו בשלום.
    סגור