תקשורת ומדיה

רשת מעכבת תשלומים לחברות הפקה ועוצרת הפקות עתידיות

בצל המשבר במשק, הערוץ נקלע למצוקה תזרימית אשר גררה עצירת הפקות ועיכוב בתשלומים לחברות הפקה בסכום המוערך בכמה עשרות מיליוני שקלים. ההפקות שטרם קיבלו תשלום הן "גב האומה" ו"קומדי סטאר" 
עינת שחק |  1
קיצוצים ברשת (צילום מערכת אייס, freepik)
רשת נקלעה למשבר הקורונה, המשפיע על כלל גופי התקשורת, כשבמצבה הכלכלי גרוע מאוד. מלבד הצניחה בתקציבי הפרסום, אשר בשגרה מספקים את תזרימי הערוץ מספר חודשים קדימה בתקופה זו של השנה, כעת מתברר כי הערוץ מצוי בהפסדים אשר גרמו לעצירת תשלומים לחברות הפקה עבור הפקות בשלבים מתקדמים. זאת, לאחר שבאחרונה הודיע הערוץ על קיצוצים במסגרתם חלק מסגל העובדים יצא לחל"ת, כמו גם קיצוצים של 30% בהיקף המשרות לאחרים, והוכרז סכסוך עבודה בשל כך. 
בשלב זה עצר הערוץ מספר הפקות, בהן התוכנית "זוג מנצח" אשר הצטלמה בברזיל והפקתה התקצרה ואולי תושלם בהמשך, וכן את העונה הבאה של "משחקי השף". מלבד זאת הערוץ נקלע למצוקה תזרימית אשר גררה עיכוב בתשלומים לחברות הפקה בסכום המוערך בכמה עשרות מיליונים. 
מרבית חברות ההפקה אשר עובדות עם הערוץ קיבלו כ-50% מהתשלום, וחברות ההפקה שטרם שולמו הן חברת ההפקה של ליאור שליין המפיקה את "גב האומה", אשר ירדה באחרונה מהמסך, וכן טדי הפקות אשר אחראית ל"קומדי סטאר". בתוכנית בהנחיית צביקה הדר טרם צולם ונערך הפרק האחרון, והיא עוד מצויה בשלבי הפקה.
גם המתחרה מערוץ 12 הכריזה באחרונה על קיצוצים רוחביים בכל זרועות קשת העומדים על 15% לעובדי החברה ואף יותר מכך לבכירים מדרגת סמנכ"ל ומעלה, כמו גם עצירת הפקות. 
משבר הקורונה פגע בערוצים בתקופה אשר באופן מסורתי היא העמוסה בשנה. לרוב, מתבססים על תקופה זו על מנת לקדם הפקות ותוכניות עוד מספר חודשים קדימה. אולם השנה, בגלל המשבר, תקציבי הפרסום נחתכו במעל 50%. גם הקמפיינים הנוכחיים, המותאמים למשבר, הינם קמפיינים לימים ספורים בלבד ולא בעלי אורך נשימה כנהוג בתקופה זו. 
לצד זאת, שידורי החדשות הרציפים כמו גם תוכניות המשודרות כבר, דוגמת האח הגדול, גובות עלויות עתק, ומכניסות את רשת לחוב כלכלי עמוק יותר, שלא ברור כיצד יסתיים בלא הזרמת כספים נוספת מצד בעלי השליטה. 
מרשת 13 נמסר: "רשת 13, כמו מרבית החברות במשק, נאלצת להתמודד עם משבר הקורונה הפוקד אותנו. המשבר בא לידי ביטוי בקיצוץ מיידי ודרמטי בהכנסות החברה (האטה בפרסום), זאת לצד עלייה משמעותית בהוצאותיה כחברה שמספקת סביב השעון את החדשות, העדכונים והתוכן, בטח ובטח בתקופה שכזו. המצב הכלכלי הנוכחי הביא את רשת לבצע שורה של צעדים מיידיים מתוך אחריות לציבור הישראלי, לעובדי החברה ולרשת כחברה. צעדים אלה כוללים הוצאת חלק מעובדי החברה לחלת, חלקם לעבודה מהבית תוך קצוץ שכר ובנוסף קיצוץ שכר רוחבי להנהלת החברה ועובדיה. מהלכים אלה  כוללים לצערנו גם עצירתן של הפקות ודחייה בהעברת תשלומים לספקים ולשותפינו לדרך".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בלוטוניק סגר את הארנק. ערוץ 13 ימות. עובדים: לברוח!!! (ל"ת)
    הסוף 03/2020/23
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור