תקשורת ומדיה

חדשות 13: ועד העובדים הכריז על סכסוך עבודה בגלל הקיצוצים

על רקע המשבר הכלכלי הפוגע בערוצים, בחדשות 13 הודיעו על קיצוצים. הוועד הכריז על סכסוך עבודה לאחר שניסיונות המו"מ העלו חרס: "באופן תמוה, סירבה החברה להצעת תיווך ניטרלי של הממונה על יחסי העבודה במשרד הכלכלה"
עינת שחק |  4
סכסוך עבודה בחדשות 13 (צילום freepik)
לאחר שאתמול (יום ב') הודיע מנכ"ל חברת חדשות 13, ישראל טויטו, על קיצוצי שכר בחברה לאור המצב הכלכלי הקשה שנקלע אליו ענף התקשורת עם המשבר, היום הוכרז סכסוך עבודה בין עובדי חברת חדשות 13 להנהלה.  
כחלק מההתאמות למשבר הכלכלי אליו נקלעו הערוצים, ובכללן חברות החדשות, בחדשות 13 הוחלט על הוצאת עובדים לחל"ת ועל קיצוצים של 10% לכל עובד המשתכר 10,000 שקל ויותר. הקיצוצים יחולו רטרואקטיבית, כלומר החל מחודש מרץ. שכרם של עובדי החברה המרוויחים פחות מ-10,000 שקל יוותר על כנו. 
בשורת מכתבים ששלח הוועד לעובדי החברה, נכתב כי הנהלת הערוץ התעקשה כי חברת חדשות 13 תוציא הודעה חד-צדדית בדבר הקיצוצים עוד בטרם התחיל תהליך של משא ומתן בין החברה לעובדים. 
שידורי החדשות הרציפים גובים עלויות עתק ומכניסים את הערוצים לחובות כלכליים, שהפתרון המיידי להם מתחיל בפגיעה בתנאי ההעסקה. "אנו סבורים שדווקא בשעה זו, כשעובדי החברה עובדים מסביב לשעון סביב שידורי החירום, תוך חשש לסיכון בריאותם, אחרי עוד מערכת בחירות אליה נרתמנו ומעבר מורכב לנווה אילן, כשנתוני הרייטינג גבוהים מתמיד ונרשמה עלייה גם בברייקים לפרסומות, אין מקום לבצע מחטף שכזה תוך פגיעה בעובדים. אנו רוצים לקוות שההחלטה על המהלך אינה מהווה ניצול של אירועי השעה".
לאחר ההכרזה על סכסוך העבודה, דיווח הוועד לעובדים על סירוב לנהל משא ומתן על התנאים ועל ביטול פגישה משותפת. "באופן תמוה, סירבה החברה להצעת תיווך ניטרלי של הממונה על יחסי העבודה במשרד הכלכלה, זהו הליך וכלי עבודה מקובל במשק אשר נועד לעזור לצדדים לגשר על פערים ולהגיע להסכמות בצורה מהירה.
"בניגוד לטענות שעולות מכיוון ההנהלה אנו מבקשים להדגיש שהועד הוא זה שקרא לתהליך של מו"מ מזורז מתוך הבנה שהמצב איתו החברה מתמודדת מצריך התאמות כלכליות מחד וכי התאמות אלה יתבצעו תוך פגיעה מינימלית בעובדים מאידך", כתבו עובדי הוועד. 
הסכסוך מגיע זמן קצר לאחר סכסוך עבודה נוסף שהתרחש טרם משבר הקורונה, ואשר עסק במעבר לאולפני החברה החדשים בנווה אילן.
מלבד חדשות 13, אמש הודיעה גם חברת החדשות 12 על קיצוצי שכר של 11% על מי שמשכורתם 7,500 שקלים ומעלה ו-3% על המשתכרים עד 7,500 שקלים. חברי ההנהלה בחברת החדשות 12 יספגו קיצוץ של 12%-15%. בנוסף, במהלך החודשים אפריל ומאי יצאו כל העובדים בכל חודש ליום אחד של חל"ת, אשר ינוכה מהשכר. אולם, החל מחודש אפריל ניתן יהיה להמיר את הקטנת השכר בתשלום על חשבון ניצול יתרות ימי חופשה עודפים.
בימים האחרונים קיצצו לא מעט גופי תקשורת בשכר ובתנאי העסקת העובדים נוכח המשבר. בקשת הודיעו על קיצוץ רוחבי של 15% בכל זרועות הקבוצה, בידיעות הוציאו 300 עובדים לחל"ת, ברשת עברו חלק מהעובדים לעבודה מהבית בהיקף משרה של 70%, ובתאגיד הוציאו עובדים לחופשה כולל עיתונאים.
מחדשות 13 נמסר: "חדשות 13 פעולת על פי צו השעה ונאלצת לנקוט בפעולות הכרחיות, בדומה לכלל המשק. החברה פנתה לנציגות העובדים במטרה לפעול בשיתוף פעולה ובשקיפות מלאה. יחד עם זאת גם בתקופה קשה כזו עבור כולנו, הנהלת חדשות 13 מנהלת שיח פתוח עם נציגות העובדים כל העת ותעשה מה שניתן, תוך כדי עומס שידורים, למען עובדיה".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    ערוץ מיותר. מספיק קשת (ל"ת)
    חדשות 13 הסוף 03/2020/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    ביום שאלארד המשוקץ ייסגר- אני מוסיף לברוטו של כל הצוות, (ל"ת)
    תקציבאי 03/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    נזרוק אתכם לרחוב כמו כלבים, חבורת פרזיטים (ל"ת)
    ההנהלה 03/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מה ליאור לנדברג עושה בחדשות 13?
    תפטרו את לנדברג 03/2020/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    11.3 אחוז לחדשות 13. 28.6 לחדשות 12. אתה הבנת את זה ישראל טויטו
    סגור