תקשורת ומדיה

מחאת עובדי התרבות פרצה לתוכנית "העולם הבוקר" ברשת

לאחר יותר מחודש שתעשיית התרבות והאירועים סופגת ביטולים או מושבתת כליל, נציגיה הפגינו הבוקר מבעד לאולפן השקוף בתוכנית בהנחיית אברי גלעד וטלי מץ. ההפסדים בענף עד אפריל מוערכים בכמיליארד שקל
עינת שחק |  5
מחאת עולם התרבות (צילום מתוך עמוד היוטיוב של רוזנבאום תקשורת)
מחאת עובדי תעשיית התרבות, הבידור והאירועים עולה מדרגה: אתמול (יום ג') הפגינו כמה נציגים ממטה המאבק להצלת עובדי התעשייה בתוכנית הבוקר של רשת בהנחיית אברי גלעד וטלי מץ. התוכנית משודרת באולפן שקוף ועל כן התאפשר למפגינים להופיע ברקע. 
מי שהגיע להפגנה הם טכנאים, אנשי קייטרינג ועובדי במה, אנשי מאחורי הקלעים של השם הנוצץ "עולם התרבות", שכן מאחורי האמנים שנמצאים בפרונט ישנה תעשיה של 150 אלף אנשים. אותם עובדים, בהם ברמנים, מאבטחים, נהגים, או טכנאים מהווים המסה העיקרית של תעשיה זו. 
 
בעוד שחלק נרחב מהמשק הישראלי עשוי לחוש את המשבר רק בעוד זמן מה, עובדי הענפים אשר כוללים התקהלות המונית ספגו את עול המשבר כבר בגל השני שלו. כעת ענפים אלה מושבתים באופן מוחלט. לדברי מארגני ההפגנה, חייבים לתת למצב פתרונות באופן בהול, שכן ההפסדים עד תחילת אפריל נאמדים במיליארד שקל וכוללים מובטלים רבים בלא אופק לסיום המצב. 
עם תחילת ההגבלות, לפני כשבועיים, פתח מטה המאבק להצלת עולם התרבות, האירועים והמופעים באקט מחאה יצירתי בפני עצמו, כשכינסו הפגנת רכבים בגני התערוכה, ומבלי להתקהל הפגינו מבעד לרכביהם באמצעות צופרי הרכב. 
"התקשורת כמובן עמוסה מאוד וזה מצריך חשיבה יצירתית כדי לזכות בנדל"ן באולפנים. תוכנית הבוקר של אברי וטלי היא פלטפורמה מאד איכותית, רצינית ועם יכולת השפעה, ולמזלנו הם ממוקמים בקומת הקרקע מה שאפשר את המהלך", הסביר את הפריצה לשידור עופר רוזנבאום, מומחה לניהול משברים ומאבקים ציבוריים ומי שמנהל מאבק זה לצידו של רונן צור.
"ברור שמדובר בהימור, באירועי ספורט גדולים בארץ בעולם יש החלטה גורפת כבר שנים לא לתת במה למי שפורץ לשידור ולהפנות את המצלמה. אבל כאן היה ברור שהקריאה שלנו היא אנושית וכואבת ואין לי ספק שגם המגישים וגם העורכים ידעו להכיל את האירוע הזה, והם אכן עשו את זה בצורה המקצועית והאנושית ביותר", הוא הוסיף.
באשר לתזמון ההפגנה הצנועה, אמר רוזנבאום כי "אנחנו נמצאים בימים קריטיים, כשראש הממשלה ושר האוצר עוסקים בקביעת סלי התמיכה לציבור העצמאים. בימים האלה יש חשיבות גדולה עוד יותר לנוכחות שלנו ושל המסרים שלנו בכלי התקשורת".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    שיורידו משכורות ליונית לוי ולשות'
    מירב 04/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חמודים, תגידו למנהלים שלכם שיורידו משכורות לכל החזירים והחזירות שמשתכרים הון תועפות מידי חודש, ויתנו לכם. חלוקה הוגנת וצודקת. שום מילה על הממשלה או על המדינה לא רוצים לשמוע. תפנו ביקורת כתפי הגורמים האחראים המתאימים. החזירים יכולים להסתדר גם עם 40000 !! למה הם צריכים לקבל מעל 100000כל חודש ואתם הרבה פחות???
    סגור
  • 2.
    אוכלי חינם. לכו תחפשו עבודה אמיתית (ל"ת)
    גילה אלמגור 03/2020/25
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • קייטרינג זה לא עבודה אמיתית? מאבטח?
    חינוכית 05/2020/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האר את עיני,גולש נכבד, שלא קרא את הכתבה עצמה אלא רק את הכותרת.. להבא מומלץ לקרוא הכל לפני שמגיבים. בהצלחה.
    סגור
  • מחאת הטכנאים מוצדקת (ל"ת)
    משה 03/2020/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    עופר האלוף
    אריאל רידמאן 03/2020/24
    הגב לתגובה זו
    2 1
    תודה לך בשם ועד פעולה תעשיית תרבות אירועים ומופעים!!
    סגור