תקשורת ומדיה

פרטנר פרסמה דוחות ל-2019: הכנסות של 3.2 מיליארד שקל

חברת התקשורת דיווחה על תוצאותיה לשנת 2019, בהם עלייה במספר מנויי הסלולר כמו גם במנויי פרטנר TV. על משבר הקורונה אמר איציק בנבנישתי: "פרטנר ניצבת בפני האירוע בעמדה איתנה ביחס למתחרים"
עינת שחק | 
איציק בנבנישתי מנכ''ל פרטנר (צילום משה שי, pexels)
פרטנר פרסמה היום (יום ה') את דוחות החברה לשנת 2019. תוצאות החברה מציגות רווח שנתי של 19 מיליון שקל, עם הכנסות של 3.2 מיליארד שקל, המהוות ירידה של 35 מיליון שקל מההכנסות ב-2018. כמו כן רשמה החברה גידול של 66 אלף מנויי טלוויזיה בשנה החולפת.
מדובר בתוצאות חיוביות יחסית לאלה של סלקום אשר פרסמה את דוחותיה מוקדם יותר השבוע ורשמה הפסדים של 107 מיליון שקל שנתיים. 
על פי הדוח, מנויי הסלולר בחברה עמדו על כ-2.66 מיליון מנויים, נכון לסוף שנת 2019 – עלייה של כ-11 אלף מנויים, בהשוואה למצבת המנויים בסוף שנת 2018. במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2019, מצבת מנויי הסלולר של החברה גדלה בכ-6,000 מנויים שיעור הנטישה בקרב מנויי הסלולר בשנה החולפת הסתכם ב-31% בשנה החולפת, בהשוואה ל-35% בשנת 2018. 
ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר ירדה ב-1.7% והסתכמה בשנת 2019 ב-57 שקל בהשוואה ל-58 שקל בשנת 2018. 
מספר מנויי הטלוויזיה ב-2019 גדל בכ-66 אלף מנויים, ו-12 אלף ברבעון הרביעי. בסוף השנה רשמה פרטנר 188 אלף מנויים לעומת 122 אלף בשנה הקודמת. 
עיקרי התוצאות הכספיות:
ההכנסות: 834 מיליון שקל ברבעון הרביעי, 3.2 מיליארד שקל שנתיים
ברבעון הרביעי של השנה פרטנר רשמה עלייה של 2% בהכנסות עם 834 מיליון שקל אשר הסתכמו ל-3,234 מיליון שקל המהווים ירידה של 1% לעומת 2018. 
הרווח הנקי: 7 מיליון שקל ברבעון הרביעי, 19 מיליון שקל ב-2019  
ברבעון הרביעי של השנה פרטנר עשתה 7 מיליון שקל נקי אשר הצטברו ל-19 מיליון שקל רווחים שנתיים. 
החוב נטו: העמיק ברבעון הרביעי בעוד 7 מיליון שקל, והסתכם ל-957 מיליון שקל שנתיים.
הכנסות משירותים: 636 מיליון שקל ברבעון הרביעי, 2.5 מיליארד שנתיים 
ברבעון הרביעי של השנה נרשמה עלייה של 2% בהכנסות משירותים במגזר הקווי, ובעיקר בטלוויזיה ובאינטרנט העומדת על 636 מיליון שקל. עלייה זו מהווה גידול שנתי של 1%, ומסתכמת ב-2.56 מיליארד שקל. 
הכנסות מציוד: עלייה של 5% ברבעון הרביעי אך ירידה שנתית של 8% 
ההכנסות מציוד הסתכמו השנה ב-674 מיליון  המהוות ירידה של 8% חרף  עלייה של 5% ברבעון הרביעי שהסתכמה ב-198 מיליון שקל.
רווח לפני הפחתות: 217 מיליון שקל ברבעון הרביעי, 853 מיליון שקל שנתיים
ה-Adjusted EBITD הסתכם בשנת 2019 ב-853 מיליון שקל המהווים עלייה של 18%, וברבעון הרביעי הסתכם ב-217 מיליון שקל, הם עלייה של 26%.

פרטנר לקראת המשבר
בצל משבר הקורונה שפקד את המשק, אמר מנכ"ל פרטנר, איציק בנבנישתי כי החברה אמנם ניצבת בפני חוב של קרוב למיליון שקל, אך ברשותה היקף מזומנים רב מן החוב. "שנת 2020 נפתחה באירוע בריאותי עולמי יוצא דופן בהיקפו ובהשפעתו על המשק המקומי והגלובלי. פרטנר ניצבת בפני אירוע חריג זה בעמדה איתנה ביחס למתחרים,  לאור החוב נטו שעומד על כ- 957 מיליון ש"ח, והיקף המזומנים שבידי החברה אשר גבוהים משמעותית מפירעונות החוב ותשלומי הריבית של החברה בשנתיים הקרובות.
"ביצענו גם את ההתאמות התפעוליות הנדרשות כדי לתמוך בהמשך הפעילות העסקית בתקופה זאת, ונקטנו בפעולות להתאמת מבנה העלויות של החברה למציאות החדשה. אנו חווים עלייה משמעותית בשימושים בשירותים שלנו: סלולר, אינטרנט וטלוויזיה ואנחנו ממשיכים לפעול כדי להעניק למיליוני לקוחותינו את התשתית שכל כך קריטית לכולנו בימים אלה - תקשורת יציבה, מהירה ואמינה. אנו גם נערכים ונוקטים צעדים להתכונן ליום שאחרי סיום משבר הבריאות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה