תקשורת ומדיה

כמו עם ביבי: תדרוכי הנשיא טראמפ על הקורונה שוברים שיאים

בארה"ב, ממוצע הצפייה עד כה בתדרוכים היומיים של הנשיא טראמפ עומד על 8.5 מיליון איש בתחנות הכבלים בלבד. אלא שכצפוי, המדיה האמריקאית חלוקה בדעתה האם הצהרות טראמפ תורמות או מזיקות
בועז גולדברג |  1
בנימין נתניהו, דונלד טראמפ (צילום מתוך עמודי הפייסבוק של בנימין נתניהו ודונלד טראמפ)
12.2 מיליון אמריקאים צפו ביום שני האחרון בתדרוך הנשיא טראמפ בעניין הקורונה. הנתונים אינם כוללים את הצופים בתדרוכי הנשיא ברשתות הגדולות כמו abc ו- nbc וגם לא צפייה בדיגיטל, כך שהמשמעות היא שהרייטינג גבוה אף יותר.
ממוצע הצפייה עד כה בתדרוכים היומיים של הנשיא טראמפ עומד על 8.5 מיליון איש בתחנות הכבלים בלבד. לשם השוואה, מדובר בנתוני רייטינג דומים לאלו של פרק סיום העונה של התוכנית הפופולרית בארה״ב - "הרווק". מזכיר לכם משהו, או יותר נכון, מישהו? 
תזכורת: עוד בטרם הוחמרו המגבלות על תנועת האזרחים בישראל, כבר לפני כשבוע וחצי ניכרו היטב החרדה ואי-הוודאות בנתוני הרייטינג אצלנו. הצופים הישראלים נדבקו למסך כדי לשמוע מה יהיו הבשורות שראש הממשלה בנימין נתניהו יבשר. וכך, בסגנון טראמפ ואף יותר, הרייטינג המצרפי של שלוש מהדורות החדשות בעת נאום ראש הממשלה במוצ"ש, ה-14 למרץ, עמד על 65.2%. בקשת (החדשות 12) נרשם רייטינג של 39.4% בשעת הנאום, ברשת (חדשות 13) נרשם רייטינג של 18%, ובמהדורת החדשות של כאן 11 נרשם רייטינג של 7.8%. אמש, הרייטינג המצרפי עמד על 50.8% וכ-1.6 מיליון צופים.
מנהל מרכז המחקר והפיתוח של נילסן ישראל, יקיר בוסקילה, מסר: "נתוני נילסן מצביעים על עלייה חדה בצפייה בארה״ב וגם הרשתות הגדולות ורצועות הפריים טיים נהנות מאחוזי רייטינג שלא נרשמו זמן רב. לדוגמא, The Voice של רשת nbc חוותה לאחרונה עלייה של 38% בנתוני הצפייה, וגם 'החיים עצמם' של הרשת חוותה עלייה משמעותית בנתונים.
"תוכניות הילדים רושמות גם הן עלייה חדה: ערוץ ניקולודיאון רושם עלייה ממוצעת של 16% באחוזי הצפייה בקרב ילדים בגילאי שנתיים עד 11. באופן כללי, 52.9% מהאמריקאים צפו בשבועות האחרונים בשידורי הפריים טיים, ביניהם גם צעירים שנטשו בשנים האחרונות את הצפייה בטלוויזיה וחוזרים אליה כעת". 
באחרונה עלתה במדיה האמריקאית הטענה כי באחת ממסיבות העיתונאים של טראמפ, הוא עודד את השימוש בתרופות שטרם הוכחו כיעילות כנגד הנגיף. כמו כן, לפני ימים ספורים נפטר גבר באריזונה, לאחר שהוא ואשתו צרכו כלורוקין, סם שטראמפ קידם בשידור. האם נתניהו זהיר יותר בהצהרותיו? אין ספק שכן.
במונחים פוליטיים, המשמעות ברורה עבור שניהם: כשטראמפ כבר רואה את הבחירות מעבר לפינה (נובמבר 2020), וכשנתניהו לוקח בחשבון שבחירות רביעיות עתידות בכל זאת להתרחש ביולי-אוגוסט - ההצהרות המיוחדות האלה, שמועברות (בעיקר מצד נתניהו) עם המון פאתוס, דרמה ואמוציות, משרתות היטב את שני המנהיגים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מהדורה עלובה ומפהקת (ל"ת)
    חדשות 13 הסוף 03/2020/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור