תקשורת ומדיה

פרטנר וסלקום פרסמו דו"חות: מי הצליחה יותר ב-2019?

לאחר פרסום דו"חות שתי חברות התקשורת הנסחרות בבורסה, זמן לבדוק: למי יש יותר מנויי סלולר, לאיזו חברה יש פחות מנויי טלוויזיה, החוב של מי יותר גדול ואיזו מנייה ירדה פחות? כל הנתונים בפנים  
מערכת אייס |  1
סלקום, פרטנר (צילום freepik)
בשבוע החולף פרסמו סלקום ופרטנר דוחות לרבעון הרביעי של השנה, ובתוך כך גם את תוצאות שתי חברות התקשורת לשנת 2019. ערכנו השוואה ביניהן על בסיס מספר פרמטרים זהים ובדקנו: מי השיגה בשנה החולפת תוצאות יותר טובות? 

הכנסות: סלקום מנצחת עם 3.7 מיליארד

סלקום הצליחה לשמור על יציבות בהכנסותיה השנתיות 3.7 מיליארד שקל, המהוות גידול של 0.5% לעומת 2018. מנגד, פרטנר רשמה הכנסות שנתיות של 3.2 מיליארד שקל, המהוות ירידה של 1% לעומת 2018. 

רווחים: פרטנר מנצחת עם 19 מיליון שקל רווח 

פרטנר הציגה רווחים בגובה 19 מיליון שקל המהווים שחיקה של 66% ברווח הנקי לעומת 2018, אז הרווחים עמדו על 54 מיליון שקל. לעומת זאת, סלקום רשמה הפסדים של 107 מיליון שקל המהווים גידול של 67% לעומת 2018 אז הפסדיה עמדו על 64 מיליון שקל בלבד. 

חוב: לסלקום חוב גבוה יותר 
שתי החברות פותחות את 2020 עם חובות ועם משבר הקורונה אשר צפוי להעמיק חובות אלה אף יותר. החוב של סלקום עמד בסוף 2019 על 2.5 מיליארד שקל נטו. על כך אמר מנכ"ל סלקום, אבי גבאי כי " "אנו פועלים להתאים את עצמנו למשבר הקורונה ולכן ממוקדים במתן שירות מצוין ללקוחות הקיימים שלנו ובהתאמת מבנה ההוצאות שלנו לתקופת המשבר ולתקופה שתבוא בעקבותיה".
במקביל, החוב של פרטנר לסוף השנה עוד על 957 מיליון שקל. על כך אמר מנכ"ל החברה, איציק בנבנישתי כי "שנת 2020 נפתחה באירוע בריאותי עולמי יוצא דופן בהיקפו ובהשפעתו על המשק המקומי והגלובלי. פרטנר ניצבת בפני אירוע חריג זה בעמדה איתנה ביחס למתחרים,  לאור החוב נטו שעומד על כ- 957 מיליון ש"ח, והיקף המזומנים שבידי החברה אשר גבוהים משמעותית מפירעונות החוב ותשלומי הריבית של החברה בשנתיים הקרובות".

מספר מנויי סלולר שנתיים: קרב צמוד אך סלקום מובילה 
מנויי הסלולר בסלקום עמדו על כ-2.744 מיליון מנויים, נכון לסוף שנת 2019- ירידה של כ-107,000 מנויים בהשוואה למצבת המנויים בסוף שנת 2018. הירידה נבעה בעיקר ממחיקת 153,000 מנויים ממצבת המנויים של החברה בתום הרבעון הראשון של שנת 2019, עקב שינוי שיטת הספירה. שיעור נטישת המנויים בסלקום עמד על 49% לעומת 43% בשנת 2018.
בפרטנר, מנויי הסלולר עמדו על כ-2.66 מיליון מנויים, נכון לסוף שנת 2019 – עלייה של כ-11 אלף מנויים, בהשוואה למצבת המנויים בסוף שנת 2018. שיעור הנטישה בקרב מנויי הסלולר בפרטנר בשנה החולפת הסתכם ב-31% בשנה החולפת, בהשוואה ל-35% בשנת 2018. 
מספר מנויי טלוויזיה שנתיים: סלקום מובילה עם 258 אלף מנויים
סלקום TV רשמה גידול של 17.8% במספר מנויי הטלוויזיה עם תוספת של 39 אלף מנויים ב-2019 המסתכמים לכדי 258 אלף מנויי טלוויזיה רב-ערוצית. זאת, לעומת 219 אלף מנויים בסוף 2018.
בשנה החולפת פרטנר הוסיפה מספר רב יותר של מנויים, 66 אלף, ובסוף השנה רשמה החברה 188 אלף מנויים לעומת 122 אלף ב-2018. 
מניות: המנייה של סלקום ירדה ב-50% 
שתי חברות התקשורת המתחרות, אשר גם נסחרות בבורסה ,חוו ירידה בערך המניות שלהם. בעוד שהתשואה באחוזים על מניית פרטנר ירדה רק ב-16% בשנת 2019, מניית סלקום צללה ב-50.5%.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פרטנר נראית איתנה יותר !!! (ל"ת)
    א 03/2020/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור