תקשורת ומדיה

בגלל מערבולת הקורונה: בוטל המיזוג בין HOT לפרטנר

לפי הערכות, אלטיס המחזיקה ב-HOT התקשתה להציג מתווה למימון העסקה, בשל חוסר הוודאות סביב המשבר. פרטנר תאלץ להמתין להיתר מהרשויות בישראל, שיקבעו האם תאגיד הענק האצ'יסון יוכל לקבל את השליטה בה
בועז גולדברג | 
הוט, פרטנר
אין איחוד: חברת אלטיס, המחזיקה ב-HOT, החליטה אתמול (ב') למשוך את ההצעה לרכישת פרטנר. ההערכות הן שאלטיס התקשתה לעמוד בשלב הכי חשוב באישור העסקה - הצגת מתווה למימון העסקה – בשל משבר הקורונה, שהכניס את המערכת הפיננסית למערבולת של חוסר וודאות. 
תזכורת: אלטיס הציעה לרכוש את מניות פרטנר בעסקה שהוצעה לדירקטוריון החברה. העסקה נעה סביב שווי של 3.5 מיליארד שקל - שווי גבוה מאוד, בוודאי לאור ירידות השערים האחרונות. דירקטוריון פרטנר שכר חברות ייעוץ והחל לנהל מו"מ עם אלטיס סביב העסקה, עד הקריסה אמש. המשמעות של ביטול העסקה היא שפרטנר תאלץ להמתין שוב להיתר מהרשויות בישראל, שיקבעו האם תאגיד הענק האצ'יסון יוכל לקבל את השליטה בה או לא.
פרטנר סיפקה הבוקר (ג') פרטים נוספים. לפי פרטנר, במהלך החודשיים האחרונים, וחרף ההכבדה שנגרמה לחברה עקב התפרצות נגיף הקורונה, בחן דירקטוריון החברה את העסקה וכדאיותה במטרה להיטיב את תנאיה ובצד זאת להבטיח הגנה הולמת לבעלי המניות של החברה ככל שהעסקה לא תתממש.
לאחר שהגיעה להתקדמות משמעותית עם הוט לגבי העסקה, ולאחר שהוחלפו טיוטות בין הצדדים, ביקשה פרטנר מכתב ביטחונות מהבנק הצרפתי BNP המלווה את העסקה מטעם אלטיס והוט, וכן ערבויות למקרה שאלטיס (חברת-האם של הוט) לא תוכל להעמיד קו אשראי לעסקה - ואלטיס לא הצליחה להעמיד זאת. אלטיס מצדה, נימקה כי משבר הקורונה וקריסת השווקים הפיננסיים, ביחד עם התארכות המשא-ומתן, יצרו קשיים בגיוס המימון לטובת העסקה ולהחלטתה לסגת ממנה.
במקביל, ביטול העסקה מקדם משמעותית את הסיכוי שהרשויות יאשרו את העסקה לרכישת גולן טלקום על ידי סלקום. בקשה לאישור עסקה זו הוגשה באחרונה לרשות התחרות ולמשרד התקשורת.
מניית פרטנר צנחה בחודש האחרון בכ-20% על רקע משבר הקורונה וחוסר הוודאות בשווקים. פרטנר נסחרת כיום לפי שווי שוק של 2.4 מיליארד שקל - כלומר הפרמיה שהסכימה אלטיס לשלם בעסקה זינקה באופן חד, מה שככל הנראה היה בין הגורמים לקושי במימון ולביטול העסקה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה