תקשורת ומדיה

בחדשות 13 נערכים להחרפת המאבק - האם יפתחו בעיצומים?

על רקע פרסומים כי ברשת מתכוונים להוציא עובדים לחל"ת ולקצץ בשכר, הוציא ועד עובדי חדשות 13 מכתב חריף. חדשות 13: "משבר הקורונה הוביל לירידה דרמטית בהכנסות. נבחנים צעדים לקיצוץ כדי להבטיח שידור רציף ואיכותי"
מערכת אייס |  10
קיצוצים בחדשות 13 (צילום לוגו, freepik)
ועד עובדי חדשות 13 מחריף את המאבק בהנהלת הערוץ, ומוציא היום (ד') עדכון חריף לעובדים: "ביממה האחרונה החלה ההנהלה להוציא לפועל ללא הסכמה ובאופן חד-צדדי שורת גזירות כלכליות הכוללות הוצאת עובדים לחל"ת וקיצוצי שכר. רשת שמה לעצמה מטרה: להביא את קץ קיומה של חדשות 13 כחברת חדשות רצינית ועצמאית". 
בוועד העובדים של חדשות 13 טוענים כי הגזירות שהוצגו להם בתחילה כצעד הכרחי להתמודדות עם משבר הקורונה, מתבררות כשלב הראשון של "תוכנית קיצוץ אימתנית ואגרסיבית, שעליה החליטה הנהלת חברת האם רשת ומוצאת לפועל בהתאמה על ידי הנהלת חדשות 13".
מנכ״ל ארגון העיתונאים, אלי גרשנקרוין, מסר: "הנהלת רשת והעומדים בראשה מנצלים את המשבר הבריאותי הגדול במדינה ופועלים נמרצות כדי לשנות מן הקצה אל הקצה את יחסי העבודה בחברת החדשות באופן שיפגע דרמטית בעובדים וגם בשידורים עצמם. הוועד והעובדים, בגיבוי מלא של ארגון העיתונאים, מתכוונים להיאבק נגד ההחלטות החד-צדדיות הללו בכל האמצעים העומדים לרשותנו, כולל עיצומים ושיבוש המעבר של חברת החדשות מבית הוורד לרמת החיל, שהונחת מעכשיו לעכשיו על העובדים".
לפי ועד עובדי חדשות 13, במסגרת הגל הראשון, כבר אתמול יצאה הודעה ל-16 עובדים לצאת לחל"ת לפרק זמן בלתי מוגבל. בנוסף, לדבריהם, הנהלת רשת הודיעה חד צדדית על קיצוצי שכר, "תוך סירוב לדרישתנו שלפני שהיא פוגעת בשכר העובדים היא תקצץ בשיעור גבוה יותר בשכר ההנהלה, מבלי לנמק את סירובה זה. 
"אנחנו נחושים לצאת למלחמה על החברה שלנו, הבית שלנו, הפרנסה שלנו ועל אופייה של חברת חדשות עצמאית ומשפיעה. מדובר באזעקת אמת, הקיצוץ המתוכנן יצא לדרך, ואם לא נגיב בהקדם, חצי מהחברה תלך הביתה. זו מלחמה - ואנחנו לא נהסס להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותנו". 
מחדשות 13 נמסר בתגובה: "משבר הקורונה הוביל לירידה דרמטית בהכנסות בשוק התקשורת ובתחומים שונים בארץ ובעולם, וכך גם ברשת ובחדשות 13. לאור זאת נבחנים צעדים שונים לקיצוץ בהוצאות על מנת להבטיח המשך עבודה ושידור רציף ואיכותי גם בתקופת חירום זו".
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    חבל על הזמן
    שמעון 04/2020/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שאתם מבזבזים בהאזנה לחדשות בכלל. חדשות הן ידיעות, לא דעות. אף אחד לא מטומטם וכל אחד יודע את משמעותן של ידיעות בלי להזדקק לפרשנות באגורה שהאנשים האלו תוקעים כמעט לכל ידיעה, ובסוף מיתברר שהם אפילו לא הבינו את החדשות שהם עצמם שידרו: המשק במשבר, אלפים מפוטרים ובחל"ת ללא שכר וכשמצמצמים אצלכם פחות מאשר בכלל המשק אתם לא מתביישים להכריז מילחמה? הרי אתם דרשתם דוגמה אישית מהנשיא, מראה"מ, משרים וחברי כנסת. הביטו במראה וצפו בעלובי נפש...
    סגור
  • 9.
    ערוץ גרוע
    אירית 04/2020/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גם ככה מאז שהערוץ התחבר עם ערוץ 10. התוכניות רמתם ירדה שלא לדבר על האפליקצייה הגרועה והזדונית
    סגור
  • 8.
    ערוץ 10 נסגר מחוסר כדאיות כלכלית. 13 בדרך
    גלעדי 04/2020/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    R i P ערוץ 13. ימות עם מות עונת האח הגדול הכושלת
    סגור
  • 7.
    ערוץ 10 נסגר מחוסר כדאיות כלכלית. 13 בדרך
    גלעדי 04/2020/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    R i P ערוץ 13. ימות עם מות עונת האח הגדול הכושלת
    סגור
  • 6.
    בן טל תתעורר מהר
    חבורת בטלנים 04/2020/02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    עובדים עליך בעיניים
    סגור
  • 5.
    פרסומות
    מודאג 04/2020/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פתאום גיליתם שחברות מעדיפות לפרסם בפייסבוק וגוגל? מה חשבתם שיקרה? שאנשים יגידו יש משבר אני אפרסם במחיר כפול ומשולש בתקשורת הישראלית רק לשם הסולידריות? ארטימדיה שדרסה את כל ענף הפרסום אחרי שהשתלטה עכשיו מבקשת כעת שנגלה סולידריות .. לא ברור איך רק בעולם התקשורת הכלכלה לא חופשית. הבועה הזאת הולכת להתפוצץ לכולם בפרצוף.
    סגור
  • 4.
    יש בחדשות 13 אבטלה סמויה
    לקצץ שכר בטלנים 04/2020/01
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ישראל טויטו נרדם. בן טל תתחיל לקצץ מקבלים משכורות שמנות על אפס,סקופים ואפס תחקירים. המהדורה הגרועה בישראל
    סגור
  • 3.
    בלה בלה בלה
    עצמאי 04/2020/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    קודם שלמו לאנשים שעבדו בשבילכם! חברת חדשות לא יותר חשובה מפרנסה של ספקים. זכיין כושל וחסר אחריות
    סגור
  • 2.
    פייסבוק וגוגל נגסו וינגסו בכולם (ל"ת)
    אבי 04/2020/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    איזו חוצפה ועליבות נפש
    ישראל 04/2020/01
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לפתוח במאבק נגד קיצוצים בתקופת משבר הקורונה. כל המדינה הוצאה בעל כורחה לחל״ת ואלה שלא, נאלצו לספוג קיצוץ משמעותי בשכרם - ואין פוצה פה. כולם מבינים שזהו צו השעה וכרגע אין מה לעשות. זו בעיה כלל עולמית ואפשר להתנחם בכך שברמה הלאומית, מצבנו טוב יחסית. עם זאת, כולם סובלים, כולם מוצאים לחל״ת, אחרים נדבקים בנגיף והופכים לחלק מהסטטיסטיקה וכן, לא מעט גם מאבדים את חייהם ואת חיי היקרים להם. אבל עובדי חדשות 13? בהם אסור לגעת ולהם אסור לקצץ, גם לא בעיתות חירום! חבורת אנשים מנופחת מחשיבות עצמית. במה אתם טובים יותר משאר עמיתיכם למקצוע שהוצאו לחל״ת, שפוטרו או שקוצצו? מה עם הבעת אמפטיה למצב שנכפה על כולנו? איפה הערבות ההדדית? רק על התחת שלכם אתם חושבים. אם בשנים קודמות צידדתי במאבקים האינסופיים שלהם עוד כשהייתם ״חדשות 10״, היום נוכחתי לגלות שכולם היו פייק אחד גדול. לא שמירה על הדמוקרטיה עמדה לנגד עיניכם, אלא שמירה על חשבון הבנק הפרטי שלכם. אתם עד כדי כדי כך מנותקים שאתם לא מצליחים להוציא את ראשיכם ממגדל השן ולראות מה באמת קורה בחוץ. תתביישו לכם וקחו מספר כמו כולם בתור ללשכת העבודה!!!
    סגור