תקשורת ומדיה

עובדי חדשות 13 באסיפת חירום: לא לחתום על חל"ת וקיצוצים

באסיפה סוערת שהתקיימה בשיחת וידאו קרא הוועד לעובדים שלא להסכים לקיצוצים ולהוצאה לחל"ת, לאור הסכם קיבוצי שנחתם לפני מספר שבועות. מתן חודורוב: "קיצוץ אגרסיבי הוא איום אסטרטגי על חברת החדשות כגוף עיתונאי"
עינת שחק |  6
סכסוך עבודה בחדשות 13 (צילום freepik)
בעקבות החלטת הנהלת רשת לצאת למהלך קיצוצים אגרסיבי בתקציב חברת חדשות 13, התכנסו ביום ו' 150 מעובדי הערוץ לאסיפת חירום בשיחת זום, יחד עם נציגי ארגון העיתונאים, על מנת לרתום את עובדי החברה למהלכים העתידיים של הוועד. 
במהלך האסיפה הווירטואלית, נציגי הוועד עדכנו את העובדים כי ההנהלה אינה יכולה להוציא לחל"ת או לקצץ בשכרו של עובד שמתנגד לכך, ולא לאיים בפיטורים, בשל ההסכם הקיבוצי שנחתם לפני שבועות ספורים, ושנותן הגנה מפני מהלך שכזה בחודשים הקרובים. 
בנוסף, הוועד ביקש מהעובדים שלא לחתום על הסכמתם ליציאה לחל"ת, כמו גם לשגר להנהלה מכתב שבו הם מביעים את התנגדותם למהלך ומביעים את מוכנותם להתייצב לעבודה כרגיל.
עיתונאי חדשות 13, מתן חודורוב, שהשתתף באסיפה אמר: ״אין אף איש מקצוע רציני שמאמין שניתן לקיים חברת חדשות רצינית ותחרותית עם מחצית, או שני שלישים, מכוח האדם שלה. מדובר בקיצוץ אגרסיבי, חסר תקדים וחסר הצדקה, בתקופה שבה החברה משדרת סביב השעון וחייבת דווקא לצמוח. מהלך מהסוג הזה הוא לא רק פגיעה קשה בעובדים, אלא איום אסטרטגי על חברת החדשות כגוף עיתונאי, ויש להיאבק נגדו בנחישות".
״ההנהלה החליטה והודיעה לנו שלא מעניין אותה ההסכם הקיבוצי שנחתם בחברה, ובכוונתם להפר אותו ברגל גסה וללכת על תוכנית קיצוצים גדולה ונרחבת. צעדים קשים של ההנהלה יענו בצעדים קשים שלנו״. אמרה חברת הוועד ניצן קפלנסקי. ״את קיצוצי השכר ראוי להתחיל במשכורות הגבוהות של חברי הנהלת רשת והנהלת חדשות 13, כפי שעשו גם בערוצי טלוויזיה אחרים. כשהצגנו דרישה כזו, נענינו בסירוב מוחלט״.
הוועד הכריז על סכסוך עבודה מול ההנהלה, חודשיים בלבד לאחר שנפתר סכסוך העבודה הקודם ובמסגרתו הושגו הבנות לגבי תנאי ההעסקה של העובדים. כעת נמצאים העובדים עדיין במסגרת פרק הזמן של 14 יום מהכרזת הסכסוך הנוכחי, במהלכו לא ניתן לנקוט בצעדים ארגוניים קונקרטיים. ואולם פרק זמן זה צפוי לפוג ביום שלישי, ה-7 באפריל. 
מחדשות 13 לא נמסרה תגובה.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    הגיע הזמן לקצץ בשומנים
    כל הכבוד להנהלה 04/2020/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש כתבים ועורכי מהדורה בטלנים. תקצצו אותם
    סגור
  • 5.
    תתחילו לקנות ביטקוין ,,,תעשו הרבה כסף,,, (ל"ת)
    בזילי 04/2020/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    כל הכבוד,בן טל
    חבורת בטלנים 04/2020/04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יש אבטלה סמויה במהדורת החדשות
    סגור
  • 3.
    קיצוצים אצלנו?? אנחנו מביאים ערך. אתם שורפים כסף. חצופי (ל"ת)
    ההנהלה 04/2020/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    חדשות
    מאור 04/2020/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גם ככה היו צריכים לסגור את חברת חדשות עשר לפחות שלוש פעמים מהקמתה. והצילו את העובדים. מאז לא התייעלו. וכן נכון שהתייעלות צריכה להתחיל מהראש אבל זה לא משנה אם יקצצו גם למנכ"ל.. אבל העסק שנקרא חדשות 13 (עשר לשעבר) כושל גם אם יתרמו הבכירים והטאלנטים את שכרם. הזוי שבניתם לכם אולפן ענקי בנווה אילן, להתפאר בגודל אך לא בתוכן. מליוני ישראלים יושבים בבית. אתם לא שונים. ובצער רב אני אומר שאתם מזמן לא חיוניים, לא לצופים וכנראה לא גם למשקיעים. אז מה? תכריחו אנשים להעסיק אתכם? תחרות יש בכל הענפים רק בתקשורת לא. מזכיר את ימי רשות השידור שעובדים השתלטו על המסך. בשורות טובות לכולם.
    סגור
  • 1.
    התרחקו מטרצ'ינסקי
    אוי ואבוי 04/2020/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קחו עורכי דין טובים בתחום העבודה . כפי שזה נראה הערוץ לא ישרוד
    סגור