תקשורת ומדיה

בלבולי ביצים: הפייק ניוז מנתב"ג שהסעיר את המדינה

על רקע המחסור החמור במוצר יקר הערך שיודעת ישראל בימים אלה, מוקדם יותר סער האינטרנט בשל ידיעה כוזבת על משלוח ביצים שהגיע לנתב"ג והתרסק. הידיעה אף הגיעה לאתר החדשות רוטר
מערכת אייס | 
פייק ניוז (צילום pixabay, מתוך אתר rotter)
"ידיעה" על משלוח ביצים ענק שהתרסק בעת פריקתו מהמטוס בנתב"ג עשתה היום גלים ברחבי האינטרנט, על רקע המחסור החמור במוצר יקר הערך שיודעת ישראל בימים אלה. הפרסום אף הגיע לאתר החדשות רוטר, שם הוא לווה בתמונה מהאירוע כביכול שבה רואים אלפי ביצים מרוסקות על רצפת מתחם הפריקה.
האירוע החלמאי (והחלמוני) הגיע גם לטוויטר, שם הגולשים לא חסכו את שבטם מהסוורים בנתב"ג ומרשויות המדינה: "מה קורה עם המוסד?", תהה אחד מהם, ואילו אחר הציע לחגוג יומולדת לנתב"ג באמצעות פיזור אלפי טונות של קמח על אדמת שדה התעופה.
 
ואולם שעות אחדות לאחר הדיווח, התברר כי מדובר בפייק ניוז: התאונה המצערת, כמו גם התמונה שהתלוותה אליה, נלקחו ככל הנראה משדה התעופה בליסבון, פורטוגל. ברוטר פירסמו הבהרה שמסייגת את נכונות הידיעה.
בתקופה זו חלה גם פריחה בידיעות הכוזבות עלאודות הקורונה. החל מפרסומות באתרים למוצרים שגרתיים המבטיחים לרפא את הנגיף, דרך הודעות המועברות ברשתות החברתיות על אפיוני נגיף הקורונה והחלטות ממשלה כוזבות. למרבה הצער ישנם גם לא מעט דיווחים לא מאומתים בתקשורת, כפי שקרה לקשת ולמאקו, כאשר בכתבה באולפן שישי שולב סרטון של התנפלות על מרכולים, ומוסגר תחת "יציאה מהסגר" כשבפועל התרחש בכלל במקום אחר ב-2011.
קראו עוד ב-ice
ביום שישי האחרון הורו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון על סבסוד לייבוא ביצים מאירופה בתחילת השבוע, לפני כניסת החג. לפי ההערכות, ברחבי הארץ חסרות כיום בין 20 ל-30 מיליון ביצים, ובמספר מקומות אף דווח על היווצרות שוק שחור.
עוד דווח בימים האחרונים כי אף שמדובר במוצר בפיקוח, ישנם מרכולים שכונתיים שמעלים את מחירי הביצים. במשרד הכלכלה הגיבו לדברים ואמרו: "תמיד יהיו רמאים, יש לדווח ליחידה האחראית דרך אתר האינטרנט".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה