תקשורת ומדיה

המשבר במדיה: הלוואת מעיתונאים לעיתונאים ב-0% ריבית

ארבעה אנשי תקשורת מארצות הברית יזמו פיתרון למצוקת הקולגות שפוטרו או הוצאו לחל"ת, בדמות הלוואות בין עיתונאים. סך ההלוואות עד כה עומד על מעל 80 אלף דולר והצטרפו אליו גופים בכירים כמו הניו יורק טיימס

רועי בהריר-פרל |  1
הלוואות לעיתונאים (צילום freepik ,Istock)
בימים כתיקונם, עיתונאים שאינם עובדים באותו גוף תקשורת לא ממהרים לסייע איש לרעהו. התחרות העזה, בשילוב עם מצבה העגום של העיתונות המסורתית בעידן הדיגיטל, הפכה את הענף לקשוח ואכזרי במיוחד. מאז המשבר הפיננסי של 2008 התכווץ שוק העיתונות האמריקאי, על פי ההערכות, בכ-25%. 
ואולם, בימים אלה, כשעיתונאים רבים ברחבי העולם מפוטרים ונשלחים לחל"ת, הסולידריות והקולגיאליות בכל זאת צצות על פני השטח בארה"ב: מיזם חדש של קבוצת עיתונאים מגופי תקשורת שונים מאפשר לעורכים, כתבים, צלמים ואנשי צוות נוספים ליטול מיקרו-הלוואות (הלוואות בסכומים קטנים) ב-0% ריבית מעיתונאים אחרים, המוכנים להיחלץ לעזרתם. 
עד כה נרשמו לאתר "מיקרו הלוואות לעיתונאים" אנשי תקשורת רבים בתור מלווים - חלקם עיתונאים פעילים וחלקם בדימוס - לצד אנשי אקדמיה בכירים מתחום התקשורת. סך ההלוואות לעיתונאים המפוטרים עומד כעת על 80 אלף דולר - סכום שמטפס עוד ועוד מיום ליום. 
כדי למנוע מצבים של ניגוד אינטרסים ושל שוחד, אך ורק עיתונאים שעובדים בכלי תקשורת מסודר (ומוכיחים את זה לבעלי האתר) מורשים להעמיד הלוואות בפני עמיתיהם. 
"כולנו מכירים היום את ההרגשה של להיות בחדר חדשות בזמן שחצי מהעיתונאים שעבדו איתנו עד לאחרונה מפוטרים והחצי השני חי בחרדה מפיטורים - וזה נורא ואיום", אומר רוברט פאטורצ'י, עיתונאי כלכלי ופוליטי מגוף התקשורת הניו יורקי פרו-פובליקה, שנמנה עם מקימי האתר לצד ריאן גבריאלסון וטופר סנדרס מפרו-פובליקה וסיסי וויי, מנהלת תוכניות ב-Open News. 
היוזמה קרמה עור וגידים לאחר ששיעור האבטלה בקרב עיתונאים בארצות הברית זינק בשבועות האחרונים ונוכח העובדה שגופי תקשורת מרכזיים, מחוף לחוף, פיטרו עד כה כ-8% מכוח העבודה שלהם. 
"אנחנו יוצרים דרך פשוטה לסייע לקולגות עבור מי שהאינסטינקטים שלו ממילא אומרים לו שזה מה שצריך לעשות היום", מסבירה וויי. ליוזמה הצטרפו עד כה גם עמותות וגופים פרטיים שונים, ביניהם קרן הפרילנסרים של הניו יורק טיימס וקרן סיוע לנשים בעיתונות. 
מייסדי השירות מציעים למי שמעוניין להקים מיזם דומה מחוץ לארצות הברית לפנות אליהם לייעוץ והכוונה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מדהים (ל"ת)
    עתונאי 04/2020/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור