תקשורת ומדיה

בית המשפט הקפיא זמנית צעדים ברשת ובחברת חדשות 13

לאחר דיון בבית הדין לעבודה בין רשת לעובדי חברת חדשות 13, הוחלט על הקפאת הליכים זמנית לשני הצדדים, במהלכה תעביר רשת לעובדים נתונים המנמקים את הפיטורים הנרחבים הצפויים 
עינת שחק |  2
קיצוצים בחדשות 13 (צילום freepik)
בדיון דחוף שהתקיים אמש (ה') בבית הדין לעבודה בת"א בעקבות עתירת רשת בשל כוונת עובדי חדשות 13 לנקוט בעיצומים, הוחלט על הקפאת הליכים זמנית בין שני הצדדים. תוכניות העיצומים מצד עובדי חברת החדשות מגיעות נוכח חרב קיצוצים המונפת מעל כמחצית מתקציב חברת החדשות, אשר במסגרתה עלולה החברה לספוג פיטורי עובדים נרחבים.
במהלך הדיון שנמשך כשבע שעות, קבעה השופטת דפנה חסון-זכריה כי רשת תעביר בתוך יומיים נתונים כלכליים לוועד העובדים, המנמקים את כוונותיה לבצע את הקיצוץ הנרחב בתקציב. בכלל זה יופיע התזרים של רשת עד סוף השנה, היקף הקיצוץ אותו רשת מתכננת לחברת החדשות בשנה הקרובה, תיעוד הכנסות רשת לפני ובמהלך משבר הקורונה לרבות השוואה לאשתקד, וכן דוח  הכנסות מפרסום בשנה האחרונה. 
עם העברת הנתונים, יינתנו לעובדים 3 ימים לצורך גיבוש עמדתם והגשת חוות דעת. אלה יילקחו בחשבון בישיבת הדירקטוריון במסגרת השיקולים על הקיצוצים הצפויים, על פי הוראת בית המשפט. ואולם במידה ולא יגיעו הצדדים להסכמה, ישובו הצדדים לפעול ולהתכתש בבית המשפט.  
חרף טענות שהועלו מצד רשת על קשיים תזרימיים אשר גוזרים עליה פריסת תשלומים לספקים חיצוניים כמו גם לעובדי החברה, ואשר בגינם מחוייבת רשת בביצוע קיצוצים, קבע בית המשפט כי לא ייפגעו תנאי העסקת העובדים עד ל-17 במאי. זאת, בהתאם להחלטה קודמת של בין הדין, לפיה חברת החדשות התחייבה שלא לפטר, להוציא לחל"ת או לפגוע בזכויות העובדים עד למועד זה. 
במידה והעובדים וההנהלה לא יגיעו להסכמות במו"מ, לעובדים תישמר הזכות לנקוט בצעדים ארגוניים תוך עדכון בית הדין על כך.  
עוד ציינה השופטת כי מאחר שהמו"מ מתנהל מול הנהלת חברת החדשות ולא מול רשת, החברה האם, האחרונה אינה יכולה לגזור החלטה על חברת החדשות באופן שיעקר מתוכן את המו״מ עם עובדי החדשות.
מרשת 13 נמסר בתגובה, ״כמו תמיד גם הפעם, ״רשת 13״  מנהלת את ענייניה מול העובדים ולא בתקשורת ובכל אופן אנו בטוחים שכלל עובדי רשת 13 וחדשות 13 רוצים באינטרס אחד- חברה  חדשות קיימת, עצמאית וחזקה״.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    החונטה שומרת על השפוטים שלה ב- 13. יד רוחצת יד (ל"ת)
    עו"ד 04/2020/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    מקווה שגם ערוץ 12 יפשוט רגל (ל"ת)
    תשקורת 04/2020/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור