תקשורת ומדיה

ישראל מציינת את יום השואה: במה נצפה הערב?

הטקס הממלכתי, סיפורי ניצולים, מופע של מיטב באמנים בזאפה, יהודה פוליקר חוזר ל"אפר ואבק" וערוץ מיוחד של "יד ושם": כך תציין הטלוויזיה הישראלית את יום הזיכרון לשואה ולגבורה 
רועי בהריר-פרל | 
שידורי יום השואה (צילום pexels)
יום הזיכרון לשואה ולגבורה יחל הערב בצל ההתמודדות הלאומית עם מגפת הקורונה. אירועי חוץ רבים שקשורים ליום זה בוטלו נוכח המצב, אבל מטבע הדברים לוחות השידורים בערוצי הטלוויזיה הערב (ב') יהיו עמוסים  בתוכניות ובסרטים אודות התקופה. מה מתוכנן בערוצים השונים? 
קשת 12: לאחר שידורי טקס יום השואה שיכלול את העצרת הממלכתית ביד ושם בשידור ישיר, ישודר "בכל זאת אינני נפרד" - מופע מוזיקלי מזאפה הרצליה בהנחיית חיים אתגר ובהשתתפות מירי מסיקה, הראל סקעת, עמיר בניון, עדן אלנה, אניה בוקשטיין, ירדנה ארזי ואור עמרמי ברוקמן.
בהמשך, "זיכרון בסלון" -  מיזם ההנצחה לניצולי השואה מגיע לטלוויזיה: חנה גופרית, ניצולת שואה, משתפת את סיפורה בשיחות עם נשיא המדינה ראובן ריבלין, עם אדיר מילר, עם מרים פרץ, עם ריטה ועם סיון רהב מאיר. חנה ואמה התחבאו במשך שנתיים בדירת מסתור והיו בין הבודדות מהעיירה בה חיו בפולין שהצליחו לשרוד את השואה, אלפי יהודי העיירה נספו בטרבלינקה. חנה עלתה ארצה ב-1949 ועד לפני מספר שנים הסתירה את עברה. 
לאחר מכן "אפר ואבק" - יהודה פוליקר מציין 30 שנה לאלבום המופת בהופעה טלוויזיונית ראשונה מזה 15 שנים. 
רשת 13: לוח השידורים יחל בטקס יום השואה, שידור ישיר של העצרת הממלכתית, ולאחר מכן  "הגבורה" - סרטה של הבמאית ציפי ביידר המביא את סיפורם של ארבעה לוחמים יהודים אמיצים - ישראל רודינסקי, אברהם מיכאל גרינזייד, ברוך שוב ושלום מגיד - שנלחמו לצד בעלות הברית (במסגרת הצבא האדום) במלחמת העולם השנייה. 
בהמשך, הסרט "לכך אני מקווה" - חנה-אליזבת (אלישבע) גוסלר פיק נולדה בשנת 1928 בברלין. בשנת 1933, עם עליית הנאצים לשלטון, המשפחה עברה לאנגליה ולאחר כשנה לאמסטרדם - שם הכירה חנה בבית הספר את אנה פרנק ומגולל את סיפור הישרדותה.
כאן 11: לאחר העברת שידורי טקס יום השואה ישודר "רעב - מחתרות רופאי גטו ורשה" - סיפור גבורתם של רופאי גטו ורשה שניהלו, תוך סיכון חייהם, מחקר פורץ דרך בנושא רעב, כפי שתועד בהקלטות נדירות הנחשפות לראשונה.
בהמשך פרק של "סליחה על השאלה"  עם בני הדור שני ושלישי. לאחר מכן שידורי הסרט "הנאצי הטוב". רופא יהודי-אמריקאי יוצא למסע כדי להבין מי הוא ה-"נאצי הטוב" שהציל את אמו בזמן השואה. הוא נחשף לסיפור מטלטל על קצין נאצי בכיר, קארל פלאגה, שהחליט להילחם מבפנים במכונת ההשמדה הגרמנית. במאי: ירון ניסקי. 
סלקום tv: "ערוץ יד ושם" - השנה, בפעם הראשונה, בשיתוף פעולה בין יד ושם לסלקום, יעלה לרגל יום השואה ערוץ עדויות של המוזיאון הלאומי לזיכרון השואה, שישדר במשך 48 שעות ברציפות עדויות מלאות של ניצולים ושורדים. לצד העדויות בערוץ, יד ושם תעודד ניצולי שואה ובני משפחה לקחת חלק בפרויקט "לאסוף את השברים" ותקרא להם לחפש ולמסור כל מסמך, תצלום או חפץ מתקופת השואה למשמרת עולם ביד ושם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה