תקשורת ומדיה

עובדי חדשות 13 לבלווטניק: אפשר לנו דיאלוג ישיר למניעת קיצוצים

ועד עובדי חדשות 13 בשיתוף עם ארגון העיתונאים פנו במכתב למיליארדר לן בלווטניק, בעל השליטה המרכזי בערוץ 13, בבקשה להידבר עמו ישירות על כוונות הנהלת רשת לקצץ כ-35% מתקציב החברה
עינת שחק |  5
לן בלווטניק (צילום דוברות ערוץ עשר לשעבר, freepik)
לאחר פרסומים על כך שמנכ"ל רשת, אבי בן טל, ביקש מבעל השליטה המרכזי ברשת, המיליארדר לן בלווטניק, הזרמה כספית נוספת של כ-80 מיליון שקל לצורך הבראת הערוץ, כעת פונים עיתונאי חדשות 13 במכתב ישיר לבלווטניק בבקשה לקיים עמו ערוץ הידברות ישיר. זאת, על רקע כוונת רשת לקצץ כ-35% מתקציב חברת חדשות 13 כחלק מתוכנית התייעלות לערוץ, אשר נקלע למצוקה כלכלית קשה.  
במכתב, אשר שוגר אמש (יום ב') למיליארדר, הודו עיתונאי הערוץ לבלווטניק על תרומתו רבת השנים, אשר מסתכמת עד כה ב-130 מיליון שקל בשתי פעימות. האחרונה שבהם, אשר כללה 30 מיליון שקל, התרחשה לפני שבועות ספורים בלבד. כמו כן ביקשו כי ימשיך לתמוך בקיומה של חברת החדשות כגוף עצמאי. 
בתוך כך, מתחו ביקורת על כוונות הנהלת רשת לפטר עובדים ולערוך קיצוצים אגרסיביים בתקציב החברה, וביקשו מבלווטניק לפתוח מולו ערוץ דיאלוג ישיר במסגרתו יידון נושא הפחתות התקציב בהרחבה. 
קראו עוד ב-ice
בלווטניק אינו בעל השליטה היחיד בערוץ; לצידו יו"ר הערוץ, נדב טופולסקי המחזיק ב–7% נוספים, כמו גם אודי אנג'ל, משפחת רקנאטי, מיכאל שטראוס וחברת אנדמול. ואולם, בלווטניק מחזיק ב-52% ממניות הערוץ ולכן הוא בפועל בעל המניות שיכול להטות את הכף לטובת עיתונאי חדשות 13 מול כוונות ההנהלה. 
אתמול הכריז ועד עובדי חדשות 13 יחד עם ארגון העיתונאים על הצטרפותו של פרופסור ירון זליכה למאבק העובדים. בריאיון ל"אייס" ציין זליכה כי אחד הכשלים במו"מ כעת בין העובדים להנהלה הוא העיסוק רק בשכר ובתנאי ההעסקה, במקום לראות את עובדי החברה כשותפים לניהול מאבק ההישרדות של הערוץ.
"עובדים הם לא רק תשומה וחומר גלם, הם גם מקור לייצור הכנסות. לנהל מו"מ בין עובדים להנהלה רק על היקף כוח אדם ותנאי שכר ולא גם כיצד העובדים יכולים לסייע בייצור הכנסות, הוא מו"מ שאינו נבון", הסביר. 
עוד הוסיף זליכה: "זה מחייב שינוי גישה שבו ההנהלה תראה את העובדים כשותף ותגלה שהעובדים הם שותף אחראי שמוכן להיכנס תחת האלונקה. במקום שנעבוד יחד לחלץ את הערוץ ממצוקותיו, נעבוד אחד כנגד השני - וזו טעות חמורה מאוד. לכן אני קורא להנהלה לשתף עימנו פעולה. הם יגלו שאנחנו שותף אחראי וגם בעל יכולת להציע אולי דברים שהם לא חשבו עליהם".
מטעם בלווטניק טרם נמסרה תגובה.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    איזה הבראה,מה הבראה ?
    אאא 04/2020/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד שנתיים תגיע בקשה ל"הבראה" נוספת. וכך גם שנתיים לאחר מכן. לסגור את הערוץ כי הוא מפסיד סכומי עתק ותמיד יפסיד. הצורך של הציבור במתווכים כדי לקבל מידע (שלא לדבר על העובדה שמדובר במתווך מוטה פוליטית ומושחת טוטאלית) נגמר בעידן האינטרנט. העיתונות והטלויזיה הם פגרים שממשיכים להפסיד כסף. שומר נפשו ירחק.
    סגור
  • 4.
    תיזהרו מזליכה (ל"ת)
    זהירות 04/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    בידור
    דריה נטע ואור 04/2020/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תכנית כגון האח הגדול שטמון בה פוטנציאל לא מבוטל נשענת על הפקה המזלזלת בהבנה הקטנה ביותר של ההמונים מה הפלא? אנו ו16 זוגות חברים לא האמנו כיצד הפקת האח הגדול מערערת על ההבנה שלנו ומזלזלת בנו כאילו לא צפינו בכבלים משעממת אותנו במנצחת שסימנה מתחילת העונה ללא שום גורם הפתעה כמי שהשכילה לעשות קשת אנו והחברים תהינו אם הישרדות תתנהל כך וחשבנו אולי פשוט להשתעמם עד כדי כך
    סגור
  • 2.
    יש אלוהים
    ליאור לנדברג יפוטר 04/2020/21
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אדם לא מקצועי. מעולם לא היה עיתונאי
    סגור
  • 1.
    שזליכה ישלם
    חחח 04/2020/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    130 מיליון דולר לכיסים של כמה מאות מקורבים, איסה מספר אדיר לעומת התוצאה.
    סגור