תקשורת ומדיה

נטפליקס: הזינוק בכמות המנויים בקושי העלה את מניית החברה

הדו"ח שהציגה החברה לרבעון הראשון של 2020 חושף הצטרפות של 15.7 מיליון מנויים לשירות, אולם אי הוודאות נוכח המשבר מעלה לא מעט סימני שאלה לקראת ההמשך. נטפליקס: "אנחנו לא יודעים להגיד לאן הרוח נושבת"
רועי בהריר-פרל | 
נטפליקס (צילום freepik)
הדו"ח הכספי של נטפליקס לרבעון הראשון של 2020 מבלבל במיוחד: מצד אחד הוא מצביע על זינוק מרשים בהכנסות ממנויים - תוצאה ישירה של הבידוד הכפוי על רוב אזרחי העולם - ומצד שני הוא מציג ציפיות קודרות למדי בנוגע להמשך השנה, במידה שהסגר יסתיים או יצטמצם, ומנויים רבים יפסיקו את השירות עקב כך.
המצב הרגיש הזה, בדגש על חוסר הוודאות שבו נמצאת החברה, גרם למנייה של נטפליקס לקפוץ אתמול ב-10% ושעות ספורות אחר כך לנחות לסביבות ה-1% ומטה. 
נטפליקס הבהירה, לצד הדו"ח, כי תחזיותיה העתידיות מאוד לא מדויקות, שכן הכל תלוי בהתפתחות משבר הקורונה, וכי ניתן להגדיר את הערכות אלה כ"ניחושים". נכון לעכשיו, הרווח למנייה של נטפליקס עומד על 1.57 דולר וסך הכנסותיה עומד על 5.77 מיליארד דולר - סכום שכולל הכנסות חדשות מ- 15.77 מיליון מנויים שהצטרפו לנטפליקס ברבעון הנוכחי. 
הצפי הוא שברבעון השני של 2020 יתווספו לשירות עוד 7.5 מיליון מנויים, אולם נטפליקס לא יכולה להתחייב על כך בפני המשקיעים כל עוד קיימת אי ודאות בנוגע להמשך מגפת הקורונה. הצפי לגבי הרבעון השלישי והרביעי הוא לכמות מנויים נמוכה יותר באופן משמעותי - פועל יוצא של החזרה לשגרה, אם וכאשר תתרחש. 
קראו עוד ב-ice
"אנחנו משתמשים במילה כמו 'ניחוש' כיוון שרבים מאיתנו לא יודעים להגיד לאן הרוח נושבת", אמר מנכ"ל נטפליקס ריד האסטינגז עם הצגת הנתונים הרבעוניים, "האם בידור אינטרנטי יהיה יותר ויותר חשוב במהלך חמש השנים הבאות? לא יודע, אבל אני יכול לומר שכרגע אין שינוי בהיערכות שלנו לקראת השנים הבאות".
העלייה בכמות המנויים של נטפליקס, שעל פי בכירים בחברה משיבה את המספרים למצב שבו הם היו לפני העלאת המחירים, נרשמת לאחר שבחודש שעבר החברה הורידה את קצב העברת הנתונים ב-25 מדינות בעולם (שביקשו זאת ממנה כדי להוריד מהעומס על הרשת בזמן המגפה). 
נטפליקס סובלת בחודשים האחרונים גם מעצירה גורפת של הפקות שתוכננו למרץ-אפריל וסימן שאלה גדול מרחף גם בנוגע לצילומים של הפקות עתידיות. אחד הפתרונות שהציעה נטפליקס כדי להתגבר על הבעיה היא בדיקות קורונה לכל המשתתפים בהפקות הללו. פתרון אחר שהוצע הוא צילום הסדרות והסרטים באיסלנד או בדרום קוריאה, הנקיות מהווירוס באופן יחסי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה