תקשורת ומדיה

ארגוני היוצרים דורשים מהממשלה לאפשר הפקות קולנוע וטלוויזיה

לטענת ארגוני היוצרים המייצגים 10 אלף משפחות בישראל, "יצירות הקולנוע והטלוויזיה הן חיוניות והוכח כי יש להם דרישה לבריאות נפשם של תושבי מדינת ישראל בשעות משבר אלה"
רועי בהריר-פרל | 
הפקות קולנוע וטלוויזיה (צילום unsplash ,pixabay)
ארגוני היוצרים, עובדי הבמה והשחקנים מאחדים כוחות בניסיון להניע מחדש את תעשיית הטלוויזיה והקולנוע, ופונים למנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב בדרישה להתאים את דרישות "התו הסגול" - תקן שמאפשר לעבוד בימי משבר הקורונה - לתחום התרבות ואמנות, כך שניתן יהיה להשיב לפחות חלק מהענף לפעילות. 
בנוסף, אמש (יום ה') קיימו אמנים ואנשי תרבות רבים הפגנה בכיכר רבין בתל אביב, בה נכחו על פי דיווחים למעלה מאלף איש. נאם בה בין היתר אביב גפן, אשר קרא לראש הממשלה להידבר עמם בנוגע לחשיבות ענף התרבות למשק.
עוד טוענים הארגונים, במכתב שהעבירו לבר סימן טוב, כי "ברוב המקרים של התנהלות על סט צילומים יכולים המשתתפים - בהם במאיות ובמאים, צלמים, עובדי הסט, האיפור, ההלבשה ומחלקות נוספות - לעמוד בתנאי 'התו הסגול" - זאת, כאמור, כל עוד משרד הבריאות יבצע התאמות בתקן כך שיתאים לאופי התעשייה. 
קראו עוד ב-ice
היוצרים מתמקדים בשתי החרגות של שתקנות שלא ניתן לעמוד בהן בתעשייה המדוברת: התקנה שקובעת כי יש לשמור על מרחק של שני מטרים בין עובד לעובד והתקנה שמגבילה את מספר האנשים שיכולים להיות בחדר אחד. 
ארגוני היוצרים מייצגים, לדבריהם, כ-10 אלף משפחות. לטענתם, חשיבות הענף שבו הם עוסקים לא נופלת מחשיבותם של ענפים אחרים, שקיבלו אישור לפעול במתכונת חירום. 
"יצירות הקולנוע והטלוויזיה הן חיוניות והוכח כי יש להם דרישה לבריאות נפשם של תושבי מדינת ישראל בשעות משבר אלה", הם כתבו, "לכן עלינו למצוא את הפתרונות להניע את גלגלי התעשייה כפי שנעשה באולפני החדשות". כעת, היוצרים מבקשים לקיים שיחת זום דחופה עם בר סימן טוב בנושא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה