משפט

מפעל המטושים "נובמד" תובע את אתר וואלה בחצי מיליון שקל

התביעה נגד האתר הוגשה בגין כתבה שהציגה את המפעל כמפלה לרעה את עובדיו החרדים, בתמיכת מנהל המפעל. וואלה: "ניסיון להטיל אימה"; "מוצע למנכ"ל לרענן את זכרונו"
שרון טל |  2
נובה מד תובעת את אתר וואלה בחצי מיליון שקל (צילום ויקיפדיה, freepik, pixabay)
"נובה מד" - מפעל לייצור מטושים מירושלים תובע את וואלה חדשות בסך 500,000 שקלים על רקע כתבה שפרסם האתר בתחילת חודש אפריל בה נטען כי המפעל מפלה לרעה את עובדיו החרדים במהלך משבר הקורונה: "המפעל שלח עובדים מהמגזר החרדי לחל"ת בעוד ששאר העובדים במפעל ממשיכים לעבוד בו כרגיל". נכתב בידיעה, בה תואר בנוסף כי: "אחרי שהעובדים מהמגזר החרדי איימו כי יפרסמו את ההחלטה בתקשורת, הודיעה להם החברה כי הם יעבדו במשמרת ערב, אך בנפרד מכל שאר העובדים".
בתגובה לדברים אלו, בוואלה חדשות פנו למנכ"ל המפעל ד"ר אמיל כץ, וציטטו אותו כאומר כי ההחלטה לשלוח חלק מהעובדים החרדים לחל"ת נבעה מדאגה לבריאות כלל העובדים ולאחר שהתברר כי העובדים שהוצאו לחל"ת הפרו את ההנחיות של משרד הבריאות: "השר אריה דרעי אמר שהשכונות החרדיות בירושלים יותר גרועות מבני ברק. לא אחכה שהם ידביקו לי את כל המפעל, יש לי אחריות" ציטטו בוואלה את מנכ"ל המפעל: "בעקבות מה שקורה עם השכונות החרדיות, אנחנו צריכים לראות מה קורה. יש כאלה שאמורים להיות בסגר. יש לי אחריות כלפי העובדים, ואנשים שמפרים את הנחיות משרד הבריאות - אעשה איתם מה שאני חושב לנכון".
פרסום הכתבה גרר תגובות חריפות נגד המפעל מצד פוליטיקאים מהמגזר החרדי. שר הפנים ויו"ר ש"ס, אריה דרעי, אמר כי "מדובר באפליה מכוערת, שכל כולה נובעת מההסתה החמורה נגד החרדים" והצהיר כי בכוונתו לפעול נגד המפעל. גם ח"כים נוספים כמו מיכאל מלכיאלי מש"ס ומשה גפני ומאיר פרוש מיהדות התורה התרעמו על המקרה והצהירו כי ידאגו לטפל בו בהתאם מול משרד הבריאות ומשרד הכלכלה.

קראו עוד ב-ice
הנהלת המפעל זעמה על תוצאות פרסום הידיעה והחליטה להגיש תביעת לשון הרע בסך חצי מיליון שקל נגד אתר וואלה, העורך הראשי מעיין דגן, וכתב המערכת יקי אדמקר. התביעה הוגשה לבית משפט השלום בירושלים על ידי עו"ד נדב העצני.
בתביעה טוען המפעל כי אתר וואלה הציג אותו כמפלה חרדים שלא בצדק ובאופן שמהווה דיבה, בין היתר כיוון שטענו כי תגובת העובדים החרדים שאיימו כי יפנו לתקשורת, שינתה את התנהלותם: "גוף הכתבה כולל סיפור מעשה בדוי, אשר ייחס לתובעת התנהלות מפלה כנגד כלל העובדים החרדים ממניעים זרים ופסולים. דבר שלא היה ולא נברא. למעשה מספר עובדים הפרו את הנחיות משרד הבריאות ולכן הוצאו לחופשה בתשלום, על מנת שלא לסכן את כלל הפעילות החיונית של המפעל. יתר העובדים החרדים של התובעת המשיכו בעבודה כבימים ימימה, לא כל פגיעה".
להגנתו, טען המפעל כי פעולותיו להוציא מספר עובדים לחל"ת נבעו מהנחיות משרד הבריאות נוכח תחלואה בערים חרדיות: "פרסומי משרד הבריאות לימדו על אחוזי תחלואה והדבקה גבוהים במיוחד בשכונות וערים חרדיות. בעקבות נתונים חמורים שהתגלו באפריל, הוחלט להטיל סגר על שכונות חרדיות בירושלים ובני ברק. בעקבות כך, ב-5 לאפריל, הוחלט על הטלת סגר על שכונות רמות וסנהדריה בירושלים. על רקע הזה פעלה החברה".
עוד טענו בתביעה כי באתר וואלה סילפו את דבריו של המנכ"ל וכי דברים אלו גרמו להם לפגיעה מצד גורמים בשלטון המרכזי. כך לדוגמה, ציטטו במפעל מכתב שהגיע משר הכלכלה אלי כהן בו נכתב: "אני קורא לך לפעול להחזרת העובדים למתכונת עבודה סדירה לאלתר, בטרם יינקטו צעדים מחמירים נגד מפעל נובה מד". בהמשך לכך ועקב פנייה ליועץ המשפטי לממשלה, קיבל המפעל מכתב גינוי חריף גם מהנציבות לשוויון הזדמנויות בעבודה.
על רקע ההתרחשויות, החליט המפעל לתבוע את אתר וואלה בסך חצי מיליון שקל. כעת, מבקש המפעל כי בית המשפט יפרסם הכחשה והתנצלות על הפרסום, וכן יפצה את המפעל בגין נזקים קודמים ונזקים שעלולים להיגרם בעתיד.
נציג וואלה, עו"ד ניר הראל, מסר בתגובה: "העובדות שהוצגו בכתבה ראויות לפרסום ומבוססות היטב. למרבה הצער, ולאחר שלא עלה בידה לגרום לוואלה להשמיט מהכתבה עובדות שאינן מחמיאות לה, בחרה החברה להגיש תביעה מופרכת. מדובר בניסיון קלאסי להטיל אימה על וואלה, על מנת שתימנע מביצוע עבודה עיתונאית. הדבר לא יצלח. מוצע למנכ"ל החברה לרענן את זיכרונו ביחס להתבטאויותיו בתגובה לפניית וואלה, כמו גם להתפתלויותיו המביכות לאחר שנחשפה התנהלות החברה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עבר זמנו (ל"ת)
    וואלה אתר פח 06/2020/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    פייק ניוז
    יעקב 05/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכתב יקי אדמקר עשה ניסיון נלוז לייצר מתח (וסטורי) בין החברה החרדית לבין שאר חלקי העם, תוך כדי שמנסה לרכוב על גבה של יצרנית שמעסיקה עשרות חרדים.
    סגור