תקשורת ומדיה

התיעוד שמזעזע את התקשורת העולמית: צוות CNN נעצר בשידור חי

עיתונאים בארה"ב סיקרו את המחאות על הרג האזרח השחור בידי שוטר, אך במיניאפוליס המשטרה עצרה צוות שלם, ובקנקטי נורו כדורי גומי לעבר כתבת. דורון הרמן ועיתונאים נוספים גינו את הדברים: "הזוי שהדבר הזה קורה"
איתי פת-יה | 
CNN (צילום צילום מסך)
תיעודים של המשטרה בארצות הברית פועלת נגד עיתונאים מסעירים ביממה האחרונה את הרשת. על רקע ההרג של אזרח שחור בשם ג'ורג' פלויד בידי שוטר מוקדם יותר השבוע, מתקיימות בארה"ב מחאות נרחבות שהולכות ומתעצמות, אותן נשלחו צוותי התקשורת לסקר.
אתמול (ו'), במיניאפוליס שבמיניסוטה, המשטרה עצרה כתב, במאי וצלם של ערוץ CNN, זאת למרות שהם הזדהו, הציגו את תעודות העיתונאי והיו נכונים להישמע להוראות כדי לא להפריע לעבודת השוטרים. כעבור כשעה השלושה שוחררו, וכמו כן מושל מיניסוטה התנצל בפני הערוץ על המעצר.
 
בערב שישי, בדרום העיר לואוויל שבקנטקי, המשטרה עשתה שימוש באמצעים לפיזור הפגנות נגד צוות של Wave 3 News, ובמסגרת זאת כיוונה וירתה ברובה כדורי גומי לעבר כתבת הערוץ.
קראו עוד ב-ice 
לעומת זאת, בעיר וושינגטון כתב של רשת FOX הותקף דווקא על ידי כמה מהמוחים במקום, שקראו "Fuck Fox News" כנגד הערוץ. המתחרים ב-CNN גינו את המתקפה נגד העיתונאי.
כמה מהעיתונאים הישראלים התייחסו גם הם למראות החריגים בחשבון הטוויטר שלהם. בין השאר, ראש דסק הפלילים של חדשות 13, דורון הרמן, כתב על המקרה בלואיוויל: "עוד סרטון של ביריונות משטרתית אמריקאית נגד עיתונאים ואזרחים עולה לרשתות. הזוי שהדבר הזה קורה בארה״ב". גם הכתבת הפוליטית והמדינית של גלובס, טל שניידר, שיתפה את הסרטון. עמנואל אלבז-פלפס, כתבת החוץ של חדשות 13, שיתפה ציוץ של CNN ובו תיעוד המעצר של צוות הערוץ, כשהיא מוסיפה: "6 דקות מטרידות מאוד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה