תקשורת ומדיה

"בשל חוסר מיגון": נפטרו עיתונאים שיצאו לסקר את הקורונה בעולם

לפחות 127 עיתונאים ב-31 מדינות בעולם נפטרו לאחר שחלו בנגיף הקורונה, 72 מתוכם נפטרו בחודש מאי. עיקר הנפטרים: באמריקה הלטינית ובאירופה
שרון טל | 
עיתונאים בקורונה (צילום freepik)
נגיף הקורונה הוביל את שוק התקשורת העולמי להתלבטות מסוכנת: מצד אחד, הצורך בסיקור ממוקדי ההתרחשות בשטח ומהצד השני החשש מהידבקות בנגיף והפצתו. יותר מ-120 עיתונאים שילמו על כך את המחיר.
לפי ארגון ה-PEC, בחודשים מרץ עד מאי, נפטרו מקורונה לפחות 127 עיתונאים ב-31 מדינות ברחבי העולם, שני שליש מתוכם היו בתפקיד. בחודש מאי לבד נספרו 72 עיתונאים שנפטרו מקורונה בעולם, "עובדי התקשורת ממלאים תפקיד חשוב במאבק נגד נגיף הנגיף החדש. עליהם ליידע על התפשטות המחלה", אמר מזכ"ל ה-PEC, בלייז למפן. והוסיף: "מספר מהם מתו מחוסר אמצעי מיגון נאותים בעת ביצוע עבודתם".
בחלוקה לאיזורים, מספר העיתונאים הגדול ביותר שנספה עקב הקורונה, הוא באמריקה הלטינית, שם נספרו 62 קורבנות. ואחריה אירופה עם 23, אסיה 17, צפון אמריקה 13 ואפריקה 12.
 
קראו עוד ב-ice
בחלוקה למדינות, פרו היא המדינה עם המספר הגבוה ביותר של קורבנות לפי מדינה. בפרו נפטרו מקורונה 15 עיתונאים, במקסיקו וברזיל 13 כל אחת, ו-12 עיתונאים באקוודור בארה"ב, 8 ברוסיה ובפקיסטן.
הבאה בתור היא בריטניה עם חמישה עיתונאים שנפטרו, בנגלדש עם ארבעה מקרי מוות, ואז שלושה מקרי מוות כל אחד בבוליביה, קמרון, הרפובליקה הדומיניקנית, צרפת, הודו, איטליה וספרד. שני קורבנות זוהו כל אחד באלג'יריה, בקולומביה, במצרים ובשוודיה; ואחת באוסטריה, בלגיה, קנדה, איראן, יפן, מרוקו, ניקרגואה, ניגריה, דרום אפריקה, טוגו וזימבבואה.
כמה מאות עובדי תקשורת אחרים בדקו חיובית לנגיף, מה שהוביל לסגירתם גם של כלי מדיה בעולם. לפי ה- PEC, הנתונים מבוססים על הצלבות מקורות רבים, בהם אגודות עיתונאים ארציות, תקשורת מקומית וכתבי PEC ברחבי העולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה