תקשורת

אליהו אליוביץ' על סגירת רוטרניק: "תחושת מיצוי ועוגמת נפש ממלחמות"

מייסד רשת אנשי התקשורת הכריז על סגירתה בתחילת 2021: "הכנסות הרשת נמוכות ביחס להשקעה הנדרשת". מה אמרו אנשי התקשורת בתגובה לסגירת הרשת ואיך כל העניין קשור לפייסבוק? 
שרון טל |  2
אליהו אליוביץ', מייסד רוטרניק
נפל דבר בעולם התקשורת – איש התקשורת אליהו אליוביץ', צפוי לסגור את רשת רוטרניק בתחילת 2021 אחרי כמעט עשור לפעילותה. הרשת, אותה הקים ב-2011 פעלה בשנים האחרונות לסייע ביצירת קשר הדדית של אנשי תקשורת, בשגרה ובמלחמה.
סביר להניח שאין איש תקשורת בישראל שלא שמע או נעזר ברשת רוטרניק, בין אם במישרין או בעקיפין, רובנו לא מודעים למתרחש מאחורי הקלעים של רשת רוטרניק, בה מסתבר אליוביץ' ניהל לא מעט מלחמות שנמנות בין הסיבות לסגירת הרשת, לפי אליוביץ': "תחושת מיצוי אחרי עשור ועוגמת נפש שאני סוחב ממלחמות שהתנהלו מולי במהלך השנים על קיום הרשת, מסתבר שקשה לי לשחרר".
מלבד הקשיים מאחורי הקלעים, אליוביץ' התמודד בהצלחה במשך שנים עם קשיים תפעוליים, "רשת של איש אחד" של ממש, שאחראית על כ-60 קבוצות ווטסאפ ותאי כתבים ברחבי הארץ לפי תחומי סיקור שונים. התפעול הוא עניין נוסף שהביא אותו להחלטה לסגור את הרשת: "כדי לתפעל את הרשת צריך להקים מערך שלם של עובדים שיתנו מענה 24/6 הכולל צרופים, שינויים, גבייה, ועוד ועוד, אדם אחד לא יכול לעשות את זה אך מצד שני ההכנסות של הרשת נמוכות יחסית להשקעה העצומה שצריך".
בשנים האחרונות אליוביץ' עבר למודל בתשלום סמלי כדי להמשיך ולתפעל את הרשת, אך סגירת הרשת נבעה בין היתר מהתערבותה של פייסבוק, הבעלים של ווטסאפ: "פייסבוק ישראל פנו אליי (אוף דה רקורד) שאסור לי לגבות תשלום סמלי על מנויים על שירות שאני מעניק בוואטסאפ כי זה נוגד את התקנון שלהם. (לא ידעתי); הם איימו כי אם אמשיך לגבות הם יחסמו לי את החשבון".
לאחר פניית פייסבוק, אליוביץ' שקל אפשרויות אחרות כמו פיתוח אפליקציה, אך העלות הגבוהה לא אפשרה זאת. בנוסף הסביר אליוביץ' כי שקל פנייה לפלטפורמות מסרים אחרות כמו טלגרם, אך לדבריו המסועפות של הרשת אינה מאפשרת לו לפעול בטלגרם. למרות תחושת המיצוי והקשיים שחווה אליוביץ', התחייב כי "הרשת תפעל עד יומה האחרון כפי שפועלת בכל יום מאז הקמת הרשת".
 
אנשי תקשורת רבים שנחשפו להודעתו של אליוביץ' הוכו אכזבה, והודו לו על עשור של סיוע בלתי רגיל: "מצדיעה לך ומקווה שתמשיך" כתבה לאליוביץ' אשת השיווק אתי מזור. איש יחסי הציבור ראובן קפלן כתב:"אליהו ממש עצוב לשמוע .מבחינתי לשלם אפילו סכום כפול עבור השירות הזה. הרשת הזאת הקלה מאוד והרחיבה מאוד עבורי, את המידע על אנשי הקשר ועוד. היא תחסר לי מאוד. אולי מישהו יעלה רעיון חלופי שיעמוד בכללים ובעלות סבירה". 
"לא זורקים לפח 10 שנים של עבודה והשקעה בגלל בריונות" כתב משתמש ברשת. אחר הזדהה איתו: "חזק ואמץ אליהו. אני כל כך מבין את הדברים שהינך כותב...גם שחיקה, גם מיצוי והרבה תלונות של אי הערכה. אבל תזכור תמיד שלצד כל אלו, היו תמיד אלו שעזרת להם בחיבור ויצירות קשר ועשית רק טוב.זה מגמד את השאר". 
אשת תקשורת נוספת כתבה: "בזכותך הצלחתי ליצור חיבורים ולעבוד בצורה קלה, נעימה, מהירה ופשוטה יותר. מקווה מאוד שתמצא דרך להמשיך ולהפעיל את הקבוצות. תודה רבה על הכל!".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לוזר. היה צריך לחתוך לפני שנים (ל"ת)
    ניק ניק 06/2020/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מי זה? (ל"ת)
    איש תקשורת אמיתי 06/2020/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור