תקשורת ומדיה

לאחר תקיפת צלם "הארץ": בוועדת הפנים ידונו באלימות המשטרתית

הדיון ייערך לאחר שתומר אפלבאום הותקף על ידי שוטרים ועוכב לחקירה, למרות שהוסבר לשוטרים כי מדובר בצלם עיתונות. ארגון העיתונאים: "מצפים לבדיקה מעמיקה של משטרת ישראל"
שרון טל | 
תומר אפלבאום, ניצב מוטי כהן (צילום עצמי, ויקיפדיה, מתוך טוויטר/ יונתן המפל)
לפני כשבוע הותקף צלם הארץ תומר אפלבאום על ידי שוטרים, עת שתיעד את ההפגנה נגד הסכם הסיפוח. הצלם הופל ולטענתו השוטרים אף חבטו בו, כשברקע עיתונאים צועקים לשוטרים שמדובר בצלם עיתונות, ללא הועיל.
לאחר המקרה קמו קולות גינוי רבים נגד האלימות המשטרתית, וביום ב' ה-15 ביוני,  ייערך בשעה 10:00 דיון בוועדת הפנים בראשות ח״כ מיקי חיימוביץ בנושא התמודדות משטרת ישראל עם נוכחות צוותי תקשורת בהפגנות. הדיון, ביוזמת ארגון העיתונאים יתקיים בעקבות האלימות המשטרתית כלפי עיתונאים בהפגנה בכיכר רבין במוצ״ש ב-6.6. בישיבה ישתתפו נציגי המשרד לביטחון פנים, משטרת ישראל, משרד המשפטים, המחלקה לחקירות שוטרים, ארגון העיתונאים, מועצת העיתונות, לשכת העיתונות הממשלתית, תא הכתבים הזרים והאגודה לזכויות האזרח.
 
קראו עוד ב-ice
ענת סרגוסטי, אחראית חופשת העיתונות, ארגון העיתונאים: ״אנחנו מצפים שמשטרת ישראל תערוך בדיקה מעמיקה, שבמסגרתה יגבו עדויות גם מהצלמים והעיתונאים שהיו עדים לאירוע, וגם ממי שנפגעו מכוח משטרת ישראל, ושיאותרו השוטר או השוטרים שהפעילו כוח בלתי סביר. בדיקה כזאת הכרחית כדי להפיק לקחים וכדי לדאוג שמקרים כאלה לא יישנו. לא ייתכן שיופעל כוח נגד עיתונאים שעשו את תפקידם, ולא שיבשו את הסדר הציבורי. על המשטרה לוודא שעיתונאים יוכלו לבצע את עבודתם באופן המיטבי גם בזירות אירוע בעייתיות. העיתונאים אינם אויב, הם משרתי ציבור והמשטרה, כמנגנון אכיפת החוק, צריכה לאפשר להם לעשות זאת, ולא להפריע״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה