תקשורת ומדיה

הרשות השנייה הולכת לקראת רשת 13 בצעד שיחסוך לערוץ 50 מיליון שקל

ברשות הכירו בהשקעה העודפת בתוכן מימי ערוץ 10, וקיזזו אותה מחובות ההשקעה שרשת, שלא עמדה בדרישות, צברה עד לפיצול ערוץ 2. ההקלה תסייע לערוץ שמתמודד עם מצוקה תזרימית שהובילה לפיטורים ולקיצוץ בחדשות
איתי פת-יה |  2
אבי בן טל, יוליה שמאלוב ברקוביץ' (צילום ינאי יחיאל, פייסבוק/מרכז המרצים לישראל)
הרשות השנייה הולכת לקראת רשת 13 בצעד שיחסוך לערוץ 50 מיליון שקל. בגוף המפקח הכירו בהשקעות התוכן מימי ערוץ 10 טרם המיזוג עם רשת, וקיזזו את אלה מהסכומים העתידיים שברשת 13 מחויבים להשקיע בסוגה עילית.
טרם פיצול ערוץ 2, רשת וקשת לא השקיעו בתוכן את הסכומים להם התחייבו, ועל כן צברו מעין "חובות השקעה" בגובה של למעלה מ-100 מיליון שקל לכל אחת, עליהם היו צריכים לפצות בהמשך הדרך. בשונה מהם, בערוץ 10 השקיעו כ-50 מיליון שקל מעבר לנדרש בעת הפיצול.
כדי להבטיח את אותו פיצוי מצד הערוצים, אלה התחייבו לשמור בצד את אותם הסכומים, כשההשקעה באמצעותם בתוכן נפרשה על פני מספר שנים. כתוצאה מכך, כספים אלה אמנם ישבו בקופת החברות, אולם לא ניתן היה לעשות בהם שימוש החורג מיעודים – השקעה בתוכן מסוגה עילית.
 
קראו עוד ב-ice
מי שנפגע במיוחד ממצב עניינים זה היא רשת 13, שנקלעו למצוקה תזרימית שהובילה בין השאר לתכנית הקיצוצים הרחבה בחדשות 13, להורדת תכניות מהמסך וכן לפיטורי עובדים. אותם חובות השקעה מהוות עבור הערוץ משקולת המכבידה על מצבם הכספי ומקשה עליהם ללוות כספים מהבנקים. על כן בערוץ הגישו בקשה שנענתה על ידי הרשות השנייה, להכיר באותם סכומים עודפים מתקופת ערוץ 10, זאת עקב מיזוגו לתוך רשת. אחרי הקיזוז, חובות ההשקעה בתוכן של רשת 13 יעמדו על 30 מיליון שקל.

עם זאת, ברשות השנייה מדגישים כי "החלטה אינה פוגעת במחויבות השוטפת של רשת הנדרשת לפי חוק, ותכללה בו-בזמן את האינטרס הציבורי בהשקעות מקור ובצורך להשקיע ביצירה מקומית".
יוליה שמאלוב ברקוביץ', יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו מסרה: "לדאבוני, וכפי שהתרעתי בזמן אמת, המיזוג בין רשת לבין ערוץ 10 לא הצליח כמצופה. יחד עם זאת, ההחלטה הדרמטית שקיבלנו היום היא חלק מהמשימה של מועצת הרשות השנייה אשר בראשה אני עומדת ושל הרשות השנייה - למנוע את קריסת הערוץ הממוזג, שעלולה להוביל לערוץ מסחרי גדול יחיד, דבר בעל השלכות הרסניות, בין היתר, לחופש הביטוי, למגוון הדעות, לפלורליזם, לשוק היצירה, לגיוון בתוכן ולשוק התקשורת בכללותו".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אין כול צורך הערוצי התעמולה של השמאלנים
    זלמנובסקי 06/2020/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מספיק ערוץ 11 הגריאטרי בשביל מצביעי מפא"י בדיור מוגן.
    סגור
  • 1.
    רוצה למנכל ערוץ טלוויזיה?
    המדריך למנכל 06/2020/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1) שנה את השם שלך לאבי 2) דאג ששם המשפחה יהיה קליט, כמו ניר, וייס או בן טל. אפשר גם צבי 3) תגיש מועמדות ובהצלחה
    סגור