תקשורת ומדיה

הושג הסכם ברשת 13: מספר המפוטרים צומצם ל-42

הישג לעובדים: הוועד הצליח לצמצם את כוונת ההנהלה לפטר 110 עובדים. רצועת חמש תעבור מהפקת רשת להפקת חדשות 13. ישראל טוויטו: "נהיה חברה עם פחות עובדים, אבל לא נוריד את הראש"
אילן שניג |  7
עובדי חדשות 13
לאחר חודשיים וחצי של מאבק קשה הלילה הושג הסכם פשרה בין ועד עובדי חדשות 13 וארגון העיתונאים לבין מנכ"ל חדשות 13, ישראל טוויטו. הוועד הצליח לצמצם באופן דרמטי את כוונת ההנהלה לפטר 110 עובדים ל-42 שכירים. עוד סוכם כי רצועת חמש (שמוגשת כיום על ידי שרון גל) תשוב מהפקת רשת להפקת חדשות 13. בניגוד לכוונה המקורית, שלוש הרצועות הקיימות של החברה - ״היום שהיה״, ״חדשות ארבע״ ו״המטה המרכזי״ - יישארו בהפקה פנימית - בכך הובטח כי החברה תישאר מפיקה מרכזית בלוח שידוריו של הערוץ הממוזג ולא תידחק לשוליו כפי שצפוי היה לקרות כתוצאה מהקיצוץ.
על פי ההסכם, העובדים שיעזבו עם ותק של מעל שנתיים בחברת החדשות יקבלו פיצויים מוגדלים, מעל למתחייב בחוק, ואילו עובדים השוהים בחל"ת שיזמה החברה במשבר הקורונה יקבלו פיצויים מיוחדים, מעבר לתנאים המשופרים שיוצעו לכלל המפוטרים. לכלל עובדי החברה תוצע תכנית פרישה מרצון עד יום חמישי הקרוב, שתכלול פיצויים מוגדלים. בנוסף, סוכם על תקופת חסינות שבין שנה לשנה וחצי מפני פיטורי צמצום נוספים.
הפרשן הכלכלי וחבר הוועד, מתן חודורוב, אמר לאחר חתימת ההסכם: ״עובדות ועובדים יקרים, אין קיצוצים שמחים. גם כשיצאנו למאבק שנראה כחסר כל סיכוי, מול כוונת ׳רשת׳ לחתוך עד 50% מתקציב ״חדשות 13״ בעיצומו של הסגר הקורונה, ידענו שנצליח לצמצם את הפגיעה בחברה ובעובדיה רק בעזרת שילוב של נחישות ונכונות לפשרה. בחודשים האחרונים עברנו טלטלה חסרת תקדים בתולדות חברת החדשות וגם במתכונתו המרוסנת, הקיצוץ שיבוצע אצלנו בקרוב יהיה העמוק והכואב ביותר מאז הקמת ׳חדשות 10׳. מנגד, למרות השעה הקשה, הוכחנו יחד כושר עמידה, אומץ, יצירתיות, נכונות להיאבק על עקרונות - ובקיצור: סולידריות, שהצילה את מטה לחמן של עשרות משפחות ומנעה פגיעה אנושה בעשייה העיתונאית של כולנו למען ציבור הצופים. דווקא על סמך התקופה הזו, שבה גילינו את הפנים היפות ביותר של אנשי ׳חדשות 13׳, מותר לקוות באופטימיות שעוד נדע ימים טובים מאלה״.
קראו עוד ב-ice
יו״ר ארגון העיתונאים יאיר טרצ׳יצקי: ״זה היה אחד המאבקים החשובים שהתרחשו בשנים האחרונות בעולם התקשורת, ושוב הוכח שכשעיתונאים מאוגדים הם יכולים גם להגן על חופש העיתונות שלהם וגם על הביטחון התעסוקתי. כל הכבוד לוועד המעולה של חדשות 13 ולעובדים שנרתמו והיו נכונים להיאבק ולשלם מחירים כדי לשמור על עצמאות החברה ולצמצם משמעותית את היקף הפיטורים".
ישראל טוויטו, מנכ"ל חדשות 13, שלח מכתב לעובדים ובו כתב: " הסיכום שהגענו אליו הערב הוא הסכם לא קל עבור כולנו. החברה תיפרד מעובדים אשר היו ותמיד יהיו חלק מהותי בבנייתה, בביסוסה ובחוזק העיתונאי שלה. נהיה חברה עם פחות עובדים, אבל לא נוריד את הראש. נמשיך לעשות את העבודה בכל הכוח - בכישרון, חריצות והרבה שכל. כולנו נתגייס כדי להמשיך ולבסס חברת חדשות חזקה וטובה ולהתמקד במה שאנחנו הכי טובים - עיתונות וטלוויזיה".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    חחחחחחחח
    הישג? חחחחח 07/2020/01
    הגב לתגובה זו
    1 2
    הישג. חחחחח. עוד שנה פחות הערוץ נסגר. גרבג' טיים
    סגור
  • 6.
    13
    לונה 06/2020/30
    הגב לתגובה זו
    2 1
    גאה להיות "שפוטה" של ערוץ 13בזכות האנשים המקסימים... תמר איש שלום, נדב אייל, הילה קורח, אלון בן דוד, אור הלר, מתן חודורוב וכל היתר. מחזיקה לכם אצבעות,בהצלחה!!!
    סגור
  • 5.
    הילה קורח ושרון גל הם המגישים הטובים ביותר של רשת (ל"ת)
    דן 06/2020/30
    הגב לתגובה זו
    1 6
    סגור
  • 4.
    מהדורה בושה
    לסגור את הבושה 06/2020/30
    הגב לתגובה זו
    3 3
    לזהו זה יש יותר רייטינג. טיוטו דאג לעצמו
    סגור
  • 3.
    ישראל תתפטר
    הישג? טויטו נכשלת 06/2020/30
    הגב לתגובה זו
    5 0
    תתבייש
    סגור
  • 2.
    חברה כושלת
    אני 06/2020/30
    הגב לתגובה זו
    3 3
    העולם קורס כלכלית ומתן חודרוב וחבריו הלה"טבים מהתקשורת מרוויחים עשרות אלפי שקלים בחודש. בועה שבנתה לעצמה יחידת גבייה ואיומים.
    סגור
  • 1.
    3 סיבות להיות מרוצה
    ארנולד בוקובזה 06/2020/30
    הגב לתגובה זו
    3 3
    נמשיך להנות מהמוצר המשובח של חדשות 13, הנהלת הערוץ פועלת בתנאים כלכליים הגיוניים יותר (יחסית לתקופה המאתגרת) והכי חשוב - לא אצטרך לסבול עוד את טלי מורנו על המסך שלי. בקיצור, רווח נקי.
    סגור