תקשורת ומדיה

תיעוד: השוטרת שהורידה עיתונאי מהכביש בחשד להתחזות

ניר גונטז' הגיע לביתו של השר לביטחון פנים לבדוק האם הוא מפר את תנאי הבידוד, לאחר שעזב את המקום ניידת משטרה רדפה אחריו ועכבה אותו לחקירה בגין התחזות לעיתונאי – עבירה שלא נמצאת בספר החוקים 
אילן שניג |  4
השוטרת וניר גונטז' (צילום טוויטר/ניר גונטז')
זה נשמע כמו סיפור קפקאי: עיתונאי, במקרה הזה כתב 'הארץ' ו'הצינור' ברשת 13, ניר גונטז', הגיע כדי להתחקות אחר מעשיו של השר לביטחון פנים, מעוכב לחקירה על "התחזות לעיתונאי" לאחר מרדף משטרתי וכל זה לאחר שכבר נבדק והזדהה עם תעודת הזהות שלו.
גונטז' תיעד את המקרה והעלה סרטונים לחשבון הטוויטר שלו: "קבלתי טיפ שהשר מקבל אנשים לביתו בשעה שהוא בבידוד. יצאתי אל מקום מגוריו בניסיון לראות האם מי מצמרת המשטרה אכן מגיע אליו" הוא כותב. בשלב הזה, המאבטח הזמין שוטרת שביקשה ממנו להזדהות והוא הציג את תעודת הזהות שלו.
 
אבל אז המקרה מסתבך – גונטז' עוזב את המקום ומוצא את עצמו באמצע מרדף משטרתי: "על יגאל אלון בת"א פתחה לפתע אותה השוטרת במרדף(!) אחרי. לקח לי זמן להבין שאני בכלל היעד למרדף. היא הפעילה כריזה והורידה אותי (מילולית) מהכביש בפראות. מדוע? הרי לפני שנייה הזדהיתי לפניה". השוטרת דרשה מגונטז' תעודת עיתונאי, אבל הוא סירב - "אמרתי לה שזה משוגע לעשות אחרי מרדף ולחתוך ולחסום אותי ככה, ושאין בכוונתי להציג לה בשלב הזה את תעודת העיתונאי שלי בשל כך, ושלא מוטלת עלי שום חובה חוקית להציג לה אותה. הזכרתי לה שכבר הזדהיתי לפניה כחוק. היא הודיעה לי שאני מעוכב בגין 'התחזות לעיתונאי'":


גונטז' מציין שאין עבירה כזאת "התחזות לעיתונאי", אבל בשלב הזה השוטרת מזעיקה תגבורת. בסופו של דבר גונטז' משוחרר לדרכו בהתערבות דוברת מחוז ת"א, אבל כל המקרה הזה מעלה כמה שאלות קשות על התנהלות המשטרה והאם כל מי שמתקרב לביתו של השר לביטחון פנים מקבל יחס "מיוחד" כזה. מהמשטרה לא נמסרה תגובה.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    רוח המפקד
    יורם 07/2020/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המפקד מפחד אותם את המשטרה שלנו למטרותיו הפרטיות לכאורה .זה רוח המפקד ,של ביבי לשר המשטרה ושל השר לשוטרים המתקרנפים.
    סגור
  • 3.
    פרובוקציה מוכחת לכאורה
    אורה 07/2020/06
    הגב לתגובה זו
    3 3
    פרובוקציה מכוערת יש גם חכים מהשמאל בבידוד גם אותם בדקת?
    סגור
  • 2.
    מאיפה מביאים את השוטרים האלה
    אלי1 07/2020/06
    הגב לתגובה זו
    6 0
    בשורה של מקרים לאחרונה מפגינים שוטרים חוסר שיקול דעת, ידע בסיסי חסר ותלות בפוליטיקאים ובמפקדים מפוחדים (דימונה, ירושלים ועוד), באופן שמביא אותם להחלטות טפשיות מצערות ולעתים גם אלימות. ניר גונט'ז הוא עיתונאי מוכר וכל פניה לדוברת מחוזית היתה מסדירה בקלות את העניין. במקום זאת, מתנהלת אחריו רדיפה מוזרה ומיותרת, הוא מעוכב לשווא והשוטרת המסכנה והלא חכמה מפגינה חוסר ביטחון ותלות מוגזמת במפקד שלה, במקום להפעיל שיקול דעת סביר ושכל ישר.
    סגור
  • 1.
    הרושם שלי הוא שהבחורה במדים התחזתה לשוטרת
    פולי 07/2020/06
    הגב לתגובה זו
    6 0
    מקרינה רושם לא מקצועי. צריכה תמיכה בטלפון על תקירת מינורית לכאורה.
    סגור