תקשורת ומדיה

הנדל: לאסור על הערוצים להציג חרדים בכתבות על הקורונה שאינן על המגזר

כך הנחה שר התקשורת את הרשות השנייה. נציגים בולטים של המגזר החרדי טענו לאחרונה כי מתקיימת הסתה נגדו עקב התחלואה הגבוהה בישוביו. ארגון בצלמו: "הגיע הזמן לשים קץ לשנאה נגד מיעוטים"
איתי פת-יה |  1
יועז הנדל, יוליה שמאלוב ברקוביץ' (צילום מסך כאן 11, פייסבוק/מרכז המרצים לישראל)
שר התקשורת יועז הנדל ביקש מהרשות השנייה להוציא הנחיה לפיה לא ישולבו תמונות וויזואליות של חרדים וחרדיות באייטמים בנושא הקורונה שאינם עוסקים במגזר. ברשות השניה הודיעו כי יטפלו בסוגיה.
נציגים בולטים של המגזר החרדי, בכנסת ומחוצה לה טענו בתקופה האחרונה כי מתקיימת הסתה כנגד המגזר בשל התחלואה הגבוהה בישובים החרדיים. נראה כי השר היה קשוב לדברים וסבר כי גם לערוצי הטלוויזיה יד בדבר, ועל כן העביר את הבקשה לרשות.
 
קראו עוד ב-ice
בסוף מאי הציגו בחדשות 13 תמונת אילוסטרציה של תלמידים חרדים, על רקע סיקור התפרצות הקורונה בבית ספר הגימנסיה בירושלים. אלא שמדובר בבית ספר חילוני ללא תלמידים חרדיים, כך שהצגת התמונה עוררה זעם בקרב רבים בציבור וכן במגזר החרדי והדתי. התמונה הוצגה לצד תמונות נוספות של ילדים חילונים וכן התקהלויות שונות ברחבי הארץ. הפרשה גרמה לסערה ברשתות החברתיות ובסופו של דבר בערוץ פרסמו התנצלות.
ארגון "בצלמו" הגישו אז תלונה לרשות השנייה תוך דרישה להטיל קנס על ערוץ 13. היום, בעקבות ההוראה של השר הנדל מוסרים בארגון: "הגיע הזמן לשים קץ לשנאה וההסתה נגד מיעוטים. נמשיך להילחם למען זכויות אדם ונגד גזענות ושנאה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סוף-סוף!!
    דוד 07/2020/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יפה, סוף-סוף רואים נציג אחד שבאמת פועל ממקום אובייקטיבי ולא מסונוור משנאה נגד גת
    סגור