תקשורת ומדיה

הסכם בין שח"ם ל"כאן דיגיטל": יוסדרו זכויות השחקנים בהפקת סדרות רשת

בין שח״ם, ארגון השחקנים בישראל, לבין "כאן דיגיטל" נחתם לאחר מו״מ ממושך בין הגופים, ומסדיר את התמורה לשחקנים בעבור ימי צילום, חזרות, שעות נוספות ותגמולים נוספים
שרון טל | 
סט צילומים (צילום pixabay)
לאור הפריחה של סדרות הרשת בשנים האחרונות, ובצל חוסר הודאות שמרחף מעל התעשייה, נחתם לראשונה הסכם אשר מסדיר את זכויות ומעמד השחקנים בארץ עם גוף משדר על הפקת סדרות הרשת. מדובר בהסכם חשוב שיסדיר בין השאר את התמורה לשחקני שח"ם בעבור ימי צילום, חזרות, שעות נוספות, תגמול בגין תפוקה ועוד, בהפקות דיגיטליות של התאגיד לרבות אתרי אינטרנט, אפליקציות ורשתות חברתיות.
במסגרת ההסכם, יתנו הפרשות לביטוח לאומי על פי צוו סיווג מעסיקים מה שמקנה לשחקנים זכאות לדמי אבטלה. בימים אלה הפרשות אלה מצילות חיים. כמו כן, תינתן, תמורה נוספת לשחקן שמצטלם רק יום צילום אחד, אבל רואים אותו ביותר משני פרקים. החישוב נעשה לא רק לפי ימי הצילום כי אם גם לפי כמות הפרקים שצולמו באותו היום. יצומצם יום צילום ל-8 שעות ולא 10 שעות כפי שהיה קודם.
״כאן דיגיטל״ מייצרת עשרות סדרות וסרטוני רשת בשנה ומספקת תעסוקה לעובדים רבים בתחום ההפקות בישראל. בשל אופי העבודה הייחודי בהפקות דיגיטליות השונה מהפקות לקולנוע או לטלוויזיה נחתם לראשונה הסכם המסדיר את  זכויות השחקנים, חברי שח"ם, המשתתפים בסדרות הרשת ובסרטונים של כאן דיגיטל, תאגיד השידור הישראלי.
"זו פעם ראשונה בה מוסדר נושא הפקות סדרות הרשת מול גוף משדר בארץ" אומר אורי רשטיק, מנכ"ל שח"ם. "זו בשורה אדירה לשחקנים בימים אלה, כשמשבר הקורונה מאיים על התעשייה, ענף התרבות כולו והשחקנים בפרט סובלים ממצוקה אדירה. להסכם זה חשיבות קריטית כשברקע אוזלת ידה של הממשלה״.
אלעד טנא, סמנכ"ל דיגיטל ב"כאן": חטיבת הדיגיטל גאה להוביל את היצירה הישראלית בעולמות הדיגיטל, ולהיות בית חם לסדרות רשת אהובות כגון ''דוקותיים'', הטרמפיסטים'', ''סוף הדרך'' ועוד.  אני מברך על ההסכם החדש וגאה להיות חלק מגוף שבו נושא זכויות השחקנים בדיגיטל מוסדר לראשונה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה