תקשורת ומדיה

כעשרת אלפים הפגינו בבלפור וברחבי הארץ; 12 מפגינים נעצרו

אלפי מפגינים התרכזו במוקד המחאה המרכזי בכיכר פריז, לצד נוספים מול ביתו של ראש הממשלה בקיסריה, בגשרים ובצמתים ברחבי הארץ. במקביל: מאות הפגינו מול ביתה של אסתר חיות וקראו לה להתפטר
שרון טל |  4
הפגנות בבלפור (צילום אילן שניג)
12 בני אדם נעצרו הלילה (ראשון) בהפגנה בכיכר פריז בירושלים, אליה הגיעו אמש כעשרת אלפים מפגינים במחאה על השחיתות השלטונית לדבריהם ועל טיפול הממשלה בראשות נתניהו במשבר הקורונה. 
חלק מהמפגינים יצאו בתהלוכה אל ביתו של נתניהו בבלפור בירושלים, הסתובבו בצומת הלל ומנשה בן ישראל, והחזרו לכיכר פריז. ההפגנות אירעו גם באיזורים נוספים, צ'רלס קלור בתל אביב ומול ביתו של נתניהו בקיסריה. לקראת צאת השבת התרכזו אלפי מפגינים ביותר מ-250 צמתים וגשרים ברחבי הארץ, כחלק ממחאת "הדגלים השחורים". המשטרה עצרה החלה לעצור מפגינים במהלך פיזור המחאה לאחר שפג הזמן שהותר להפגנה במקום. 
המשטרה עיכבה בכביש 34 שנמצא באזור אשכול שלושה צעירים בשנות ה-20 לחייהם, בחשד שנסעו ברכב ובהגעתם לצומת שדרות התיזו מים על המפגינים שעמדו במקום. בנוסף נעצר בכביש 4 בצומת אשקלון צפון, צעיר בשנות ה-20 לחייו לאחר שהתפרע, ירק על מפגינים וקילל אותם. המשטרה עיכבה לחקירה דר רחוב בשנות ה-40 לחייו, לאחר שעל פי החשד השליך אבן על מפגינים בצומת מקסים וגרם לפציעתה של אישה.
במשטרה הודיעו כי השלימו את ההיערכות לקראת המחאות, במסגרתה מאות שוטרים נפרסים במוקדי ההפגנות, גלויים וסמויים כאחד. בשבועות האחרונים נראו לא מעט אירועים אלימים בין מפגינים לשוטרים, ובמשטרה נראה כי מתכוונים גם לאפשרות הזו: "נפעל לאפשר את קיום התהלוכה תוך שמירה על בטחון המשתתפים, אולם לא תאפשר לאף אדם להפוך אותה למפגן אלימות כלפי שוטרים, אזרחים או רכוש", אמרו במשטרה והדגישו כי: "התפרעויות אלימות והפרות סדר, יטופלו באפס סובלנות ובנחישות".
המחאה צפויה להימשך מול בלפור גם במהלך השבוע. השבוע האחרון היה רווי אירועי מחאה קשים, במסגרתם אף הותקפו עיתונאים וצוותי חדשות שסיקרו את ההפגנות. גם השיח האלים ברשת גובר, ונתניהו אף פרסם בסוף השבוע סרטון קצר עם רצף פוסטים הקוראים לטענתו, לפגוע בו ובמשפחתו. בן כספית השיב בעניין כי אחת התמונה שהופיעה בעניין זה, של פרופ' רוחמה רייס, הוא מזויף ומעולם לא כתבה את דברים אלו. 
מארגני מחאת הדגלים השחורים, החפצים בהתפטרותו של נתניהו מסרו: "השבוע נחשפנו עד כמה הנאשם מוכן ללכת רחוק נגד עם ישראל בשביל האינטרסים שלו. ההסתה והשנאה שיוצאת מבלפור כלפי האזרחיות והאזרחים הם הוכחה נוספת לכך שהוא אינו כשיר לתפקיד. האלימות שיוצאת מבלפור לא תפחיד אותנו, ככל שיסיתו כך נגדל, ככל שיתקפו אותנו כך נפרוץ. לעם ישראל כולו מגיעה מנהיגות שעובדת למען העם - לא למען הטבות מס ולא למען גזירת קופונים מעסקאות כלי שיט וצוללות. לעם ישראל מגיעה מנהיגות שעסוקה מבוקר עד ערב בפתרון המשבר הבריאותי כלכלי. נמשיך כל שבוע - עד שביבי יתפטר".
במקביל למחאה בבלפור: מאות מפגינים מול ביתה של נשיאת העליון
מאות מפגינים הגיעו במוצאי שבת מול ביתה של אסתר חיות ומחו על החלטת שופטי העליון להתיר מחאה מול בית ראש הממשלה גם אחרי השעה 23:00, בה אסור להרעיש במרחב הציבורי. המפגינים מחו נגד "השחיתות המשפטית", להגדרתם, וקראו בין היתר: "גונבים לנו את הדמוקרטיה", "אתם בושה", "העם הוא הריבון", "פה זה לא איראן" וקריאות נוספות.
מתן פלג, יו"ר תנועת "אם תרצו" שהוביל את המחאה, אמר: "שופטי בג"ץ פועלים באופן גלוי כגוף פוליטי, המבקש לעצב את מדיניות ישראל במקום נבחרי הציבור שלה. גישתם של השופטים היא כי חוקי ישראל, לרבות חוקי יסוד, הם חומר ביד היוצר ולא מסגרת שעליהם לכבד, לשמר ולפסוק על פיהם. מצב זה מעמיד את הדמוקרטיה הישראלית סכנה ממשית. די לדיקטטורה של בג"ץ! אם תושבי רחביה לא ישנו - כך יהיה גם לתושבי צהלה. רוצים לישון בשקט?! תדאגו שכבוד הנשיאה תתפטר לאלתר מתפקידה".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אישור הפגנות בהתאם לסוג המפגינים
    שוש 08/2020/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ניכר כי המפגיני שזורעים שנאה בעם אינם משרתים רק את רצונם,אלא את רצון הרשות שופטת שהחליטו לקבוע את החוקים במדינה ולאפשר מתי ההפגנה אינה פוגעת במדפחות הגרות באזור לאחר השעה 23:00, למי מותר להרבות באלימות מילולית ולאיזה ציבור המשטרה שתשתמש בזרנוקי מים. צריך להבין שהתנהלות זו רק מגבירה את מצביעי הימין. ביבי כנראה ישאר לנצח..כי משוא הפנים מרחיק אנשים מהתנהלות שאינה עקבית.
    סגור
  • 3.
    רק בבלפור היו 20000 לפחות
    שולה 08/2020/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על הגשרים עוד 100,000 בקיסריה 4000 ביבי הביתה
    סגור
  • 2.
    מעניין כמה מהם באמת נגד
    משה 08/2020/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההמונים יצאו מפני שזה אחלה בילוי בימים אלו. אין הופעות, אין חו"ל אז יאללה להפגנה, נשתה בירה/קפה עם חברים, נפגוש אנשים (סוף סוף) ונקח ממישהו שלט ליד... נמצא כבר...
    סגור
  • 1.
    חוק ודמוקרטיה
    Sol 08/2020/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לכל המפגינים בשם החוק והדמוקרטיה. העם בחר ואמר את דברו בקלפי. לא מוצא חן בעיניכם תוצאות הבחירות אז אתם מרשים לעצמכם לקחת את החוק לידיים. אתם צריכים לשמוע להוראות כמו כל אזרח במדינת ישראל. רוצים לשנות משהוא? תרומות ברשימה לכנסת בצורה מסודרת. אל תציגו את עצמכם עורכי חוק בשם הצדק שלכם...מי אתם...אספסוף שמפריע ללא אלטרנטיבות. גם אם הנכם יוצאי יחידות קרביות לא עושה אותכם נבחרי העם...הדרך שלכם שלילית ולא מקובלת. כשאתם מבזים את ראש ממשלת ישראל אתם בזים לפחות לחצי אזרחי ישראל. אז אתם אספסוף ריק מתוכן שפוגע בשוטרים ובחוק. אתם לא מייצגים שום גוף חוץ מעצמכם. לכו הביתה ותצביעו בקלפי כבר נמאסתם.
    סגור