תקשורת ומדיה

"לא על חשבון סבתא שלי": משפחת ניצולת שואה נגד חדשות 12

בכתבה ששודרה בחדשות 12 הוצגה ניצולת שואה כנזקקת. בני משפחתה זועמים: "הכתבה ערוכה בצורה מגמתית. אי אפשר לנצל אישה בשביל רייטינג או פוליטיקה"

ניר קומם | 
שושנה גרינברג מתוך מהדורת חדשות 12 צילום מסך (צילום צילום מסך)
לפני מספר ימים שודרה בחדשות 12 כתבה שעוסקת במצב הכלכלי הקשה ממנו סובלים ניצולי השואה בעקבות משבר הקורונה, ומבקרת את המענקים הזעומים והחד פעמיים שהעבירה הממשלה לאותם ניצולים. בכתבה ראיינו שתי קשישות אשר קיבלו את המענקים, נתמכות על ידי עמותות פרטיות ומבקשות סיוע גדול יותר מהמדינה בשל מצבן. אלא שלטענת בני משפחתה של אחת המרואיינות, מצבה הכלכלה אינו חמור כפי שהוצג בכתבה, ונפגע שמה הטוב של המשפחה.
"סבתא שלי אישה בת 84, בת לניצולי שואה. עלתה ארצה בשנות ה-60, יש לה 2 בנות, 7 נכדים, 11 נינים, חיה כל חייה בכבוד ולא חסר לה דבר" אומר הנכד של שושנה גרינברג, שמצולמת בכתבה. "הגיע צוות צילום אליה הביתה לראיין אותה בנוגע למצב בארץ באופן כללי, והיא סיפרה על הקושי של כולם. לא דיברו עם אף אחד מהמשפחה לפני הריאיון, בכלל לא ידענו שהיא עתידה להיות משודרת. בבת אחת הגיעו אלינו שיחות טלפון מחברים, פרסומים בפייסבוק שקוראים להתגייס ולתרום לה כסף, לא הבנו מה קורה בכלל. גרמו עוול למשפחה שלמה".
לטענת בני המשפחה, הצגתה של גרינברג כנזקקת נעשתה באופן מוקצן ואף הוצאה מהקשר: "סבתא שלי צולמה כשהיא פותחת משלוח מזון מטעם הקרן לידידות אותו היא מקבלת בשל העובדה שהיא בת לניצולי שואה, אבל היא תורמת את התכולה באופן קבוע למי שבאמת זקוק לה. היא אכן אמרה שהיא מחשבת כל שקל שהיא מוציאה, אבל זה הרגל לאורך כל החיים בבתים של ניצולי שואה, ולא מעיד על מצבה הכלכלי. העריכה מגמתית".
"לצלם אישה בת 84, שחיה כל החיים בכבוד וגידלה משפחה לתפארת, ולתאר אותה כאישה נזקקת – זו לא התמונה שאתם אמורים לצייר כאנשי חדשות. יש תחקירנים – תחקרו באכפתיות ובאחריות. גם אם אתם רוצים להשיג רייטינג, תחשבו שמאחורי האישה יש נפש, משפחה, אי אפשר לנצל אותה כדי לנסות לפגוע בממשלה. אם מישהו ניסה להשיג משהו על חשבון סבתא שלי בפוליטיקה, זה מביך וממש עצוב".
מחדשות 12 נמסר בתגובה: "גברת גרינברג מוכרת לרשויות הרווחה בעיר שדרות ומסתייעת בעמותת הקרן לידידות מזה 6 שנים ובתלושי מזון בשל מצבה הכלכלי. מדובר באישה שעומדת מאחורי הדברים שאמרה בכתבה". מנגד יש לציין, כי בני משפחתה דוחים טענה זו.
מעיריית שדרות נמסר: "הגברת גרינברג מוכרת באגף לשירותים חברתיים ומקבלת סל שירותים מלא, הכולל ביקורים של תומכים קהילתיים, סל מזון חודשי וסיוע נוסף לפי הצורך. בנוסף לכך, יש לה משפחה חמה ותומכת שעוטפת אותה ונמצאת לצידה. אנו מאחלים לגברת גרינברג אריכות ימים ובריאות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה