תקשורת ומדיה

הניו יורק טיימס: ההכנסות מהדיגיטל עלו על הפרינט לראשונה בהיסטוריה

היקף המנויים למהדורה הדיגיטלית של הניו יורק טיימס זינק ב-660 אלף ברבעון השני של 2020 והוביל אותה לרווח הגדול ב-10 מיליון דולר מזה של העיתון המודפס
רועי בהריר-פרל | 
הניו יורק טיימס (צילום iStock)
העיתון "ניו יורק טיימס" דיווח, לראשונה בתולדותיו, על רבעון שבו ההכנסות מפעילותו בדיגיטל עלו על הכנסותיו מהפרינט: הכנסות המהדורה הדיגיטלית של העיתון עמדו ברבעון השני של 2020 על 185.5 מיליון דולר, בעוד שההכנסות מהמהדורה המודפסת עמדו על 175.4 מיליון דולר בלבד. הסיבה לכך היא, כמובן, משבר הקורונה שהביא לצניחה בהכנסות ממודעות בעיתון המודפס שהביאה לפגיעה דרמטית בכלל ההכנסות ממנו.
במקביל, כמות המנויים למהדורה הדיגיטלית עלתה ב-660 אלף - מה שמהווה את הצמיחה הרבעונית הגדולה ביותר אי פעם בקטגוריה זו. הודות לכך, יש כיום לניו יורק טיימס 6.5 מיליון מנויים בסך הכל (מתוכם, 5.7 מיליון מנויים למהדורה הדיגיטלית בלב) והוא בדרך הנכונה להגיע ליעד שהציב לעצמו: 10 מיליון מנויים עד 2025.
עם זאת, כאמור, המהדורה המודפסת של העיתון סובלת מפגיעה מתמשכת עקב המשבר וגם בלי קשר אליו, שכן החשיפה למהדורה המקוונת שלו הולכת וצומחת משנה לשנה, בזמן שהחשיפה למהדורת הפרינט הולכת ודועכת. לדברי מנכ"ל העיתון מארק תומפסון, "המעבר מרווחיות בפרינט לרווחיות בדיגיטל הוא אבן דרך בהיסטוריה של הניו יורק טיימס ובשינוי שהעיתון עובר בשנים האחרונות". תומפסון מתכוון בין השאר להצלחה של העיתון במודל התשלום עבור עיתונות דיגיטלית. "הצלחנו להוכיח שהשקעה בעיתונות איכותית מביאה למחויבות של הקוראים לתכנים שלנו - מה שמסייע לצמיחה בהכנסות ולהשקעות עתידיות בעיתון".
ועדיין, חשוב לציין כי נתוני הרבעון החולף רעים לשתי החטיבות - המודפסת והמקוונת. כלל הכנסות העיתון ממודעות ברבעון זה עמדו על 67.8 מיליון דולר לעומת 120.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - כלומר, צניחה של 44%. בדיגיטל, הירידה בהכנסות הייתה בשיעור של 32% ובפרינט נרשמה נפילה של לא פחות מ-55%. בנוסף לכך, ביוני האחרון פוטרו מהעיתון 68 עובדים, רובם מאגף המודעות.
לעומת זאת, מספר הקוראים של המהדורה הדיגיטלית במהלך הרבעון החולף עמד על  130 מיליון קוראים בממוצע לחודש - 32% יותר מאשר ברבעון המקביל בשנה שעברה. נתון זה בא לידי ביטוי גם בהכנסות ממנויים, שהיו גבוהות ב-8.4 אחוז מהרבעון המקביל אשתקד ומשקפות זינוק של 29.6% בהכנסות ממנויי המהדורה המקוונת לצד ירידה של 6.7% בהנכסות ממנויי המהודרה המודפסת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה