תקשורת ומדיה

ממשלת לבנון התפטרה בעקבות האסון בביירות

ראש הממשלה חסן דיאב ימסור הצהרה בקרוב. דיאב והממשלה הודיעו על התפטרותם בעקבות פיצוץ האמוניה החנקתית בנמל ביירות. מניין ההרוגים עלה ליותר מ-200, לפי מושל ביירות
אנגלינה יוסים | 
פיצוץ בלבנון (צילום פיצוץ בלבנון)
ממשלת לבנון התפטרה בעקבות האסון בביירות, ראש הממשלה חסן דיאב ימסור הצהרה בקרוב - כך דווח היום (שני) בכלי תקשורת לבנוניים. זאת בזמן שמניין ההרוגים מהפיצוץ בנמל ליותר מ-200, לפי מושל ביירות, מרוואן עבודי. עוד עשרות מוגדרים נעדרים, רבים מהם עובדים זרים, אך הצבא עצר את החיפושים בנמל אחרי שהתקווה לאתר ניצולים התפוגגה.
התפטרות הממשלה מגיעה בעקבות הפגנות הסוערות מחוץ לארמון הנשיאות בביירות שבלבנון, בדרישה להתפטרות הנשיא מישל עאון הנוצרי. עאון הבטיח חקירה מקיפה ואת הענשת האחראים למחדל שאפשר את אחסנתם של 2,750 טונות של אמוניום חנקתי בנמל במשך כשבע שנים, אך הוא מתנגד לחקירה בינלאומית. ביום שישי הוא העלה גרסה שלפי ייתכן שהייתה "התערבות זרה" - באמצעות טיל או מטען - אך אין לכך ביסוס נוסף בשלב זה.
"ישנם עדיין המון נעדרים. אזרחים שואלים את כוחות החירום היכן נמצאים קרוביהם, אך זה מאד קשה לערוך חיפושים במהלך הלילה כיוון שאין חשמל באזור", אמר שר הבריאות, חאמד חסאן.
לפי ערוצי הטלוויזיה הלבנונית, האסון התחיל בפיצוץ במחסן בנמל בבידור, במקום בו אוחסנו זיקוקים. השריפה שפרצה במחסן התפשטה למחסנים הסמוכים אשר באחד מהם אוחסנו טונות של אמוניום חנקתי, חומר שמשמש כדשן בענף החקלאות – כמו גם להכנת מטעני חבלה מאולתרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה