תקשורת ומדיה

סרטוני המשטרה מההפגנה מראים: המפגינים לא אלימים

ברשת מתקוממים נגד הסרטון המשטרתי - המפגינים שורקים וצועקים ומתווכחים עם שוטרים - אך האם זו ההצדקה לאלימות הקשה של המשטרה בהפגנה בשבת האחרונה? המשטרה: "האלימות הקשה והפסולה שהופנתה נגד השוטרים הובילה לפציעתם של 5 שוטרים"
אילן שניג |  3
אלימות מפגינים (צילום דוברות המשטרה)
מישהו בחדרי העריכה של המשטרה עבד שם קשה, אבל עדיין לא הצליח להראות את צילומי האלימות הקשה, שמפקדי המרחב טענו שהמפגינים הפנו כלפיהם. המפגינים שורקים וצועקים ומתווכחים עם שוטרים, חלקם אף מכים בגדרות שהוצבו מולם ואדם אחד אפילו הוציא אצבע משולשת. תמונות שגרתיות שניתן למצוא בכל הפגנה. צפו "בתמונות הקשות" שהפיצה המשטרה:
תיעוד ההפגנות ממצלמות המשטרה, צילום: דוברות המשטרה
ברשת מתקוממים נגד הסרטון המשטרתי. האם זו ההצדקה לאלימות הקשה של המשטרה בהפגנה בשבת האחרונה?  נדב איל כתב: "כמי שסיקר הפגנות, שמאל, חרדים, ימין ואת ההתנתקות, פשוט מביך למשטרה לפרסם סרטון כזה. המשטרה מנהלת קמפיין חלול אחרי שאחד מקציניה נראה מאבד שליטה".
 
גם ברוך קרא שותף לביקורת של נדב: "צפיתי עכשיו בסרטונים שמפיצה המשטרה על אירועי אמש. לא מצאתי שם פריים שמחזק את טענתה שהשוטרים סבלו מאלימות מפגינים. כן יש הרבה צעקות ונאצות כלפי השוטרים, אבל אלה לא מצדיקות הפעלת אלימות".
ושמעון ריקלין ענה לו: "אחחחחח איפה הימים שהאמנתם למשטרה שהייתה שומרת הסף. שנלחמתם בכל מי שנדמה שפוגע בה... היום אפילו שקוראים להם נאצים, זורקים עליהם אבנים ושוברים רגל וצלע זה לא מספיק. אתה כבר יודע למה".
וכאן הפרסומאית שירה מרגלית מצטרפת לוויכוח ומצרפת ציטוט של יאיר נתניהו בחקירתו בו הוא מכנה אותה גסטפו: "המשטרה הזו? הגסטפו כמו שמכנים אותה בבלפור - משטרה גסטפו. מי התחיל את האלימות הזו אהה? נתניהו ומשפחתו. עוד תתפכח יום אחד, לא רחוק היום אני מקווה".
 
דקלה לייבוביץ כתבה: "נו? איפה האלימות? המון זועם על ההתנהגות הבריונית של המשטרה חוסמת אותם בניגוד לחוק ולא נותנת להם להיכנס לתוך ההפגנה איפה ההצדקה לאלימות? והעריכה השקרית הם זועמים כי חוסמים אותם בניגוד לחוק ומכים בהם וזו תגובתם. בושה".
יואב רבינוביץ, עורך 'מהצד השני' בכאן 11 כתב: "תגידו, באיזה קטע המשטרה מפיצה את הסרטון הזה? להראות שהגיע למפגינים מכות כי הם צעקו מילים לא יפות? כדי לחלק ציונים למפגינים? מי שואל אותם בכלל?".
ורן בר זיק, בעל הבלוג בהארץ, כתב: "ואי וואי וואי! לא ראיתי אלימות מטורפת כזו מאז שמשהו בלינט נשבר לי (בלי הצדקה!) וצרחתי על המחשב. וואי וואי וואי. רחמים על השוטרים. איך הם עומדים באלימות המופרעת הזו. ראיתי גם מישהו עושה אצבע משולשת!!!! מה הלאה? שירים של rage against the machine?!?".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה:
"כמו בתקופה האחרונה כך גם בשבת, המשטרה פעלה לאפשר למוחים את חופש המחאה, למרות שחלק מהמפגינים קיימו תהלוכה תוך חסימת צירי תנועה ושיבוש שגרת החיים בעיר. המשטרה פעלה על מנת להסית את המפגינים מצירי התנועה הראשיים בכדי לצמצם ככל הניתן את הפגיעה בתושבים. בהמשך לאחר מספר הכרזות של המשטרה להפסיק את השימוש בכלי הרעש, חלק מהמפגינים החלו לגדף ולקרוא קריאות נאצה כלפי כוחות המשטרה. בסמוך לחצות התבקשו המפיגים לפנות את הצומת ולאחר שהוכרז כי ההפגנה בלתי חוקית, חלקם המשיכו להפר את הסדר הציבורי תוך סירוב להתפזר באופן עצמאי והשוטרים נאלצו לפנותם בכוח ולפתוח את הצומת לתנועה. האלימות הקשה והפסולה שהופנתה נגד השוטרים הובילה לפציעתם של 5 שוטרים, לאחד מהם נשברה צלע מבעיטה, שוטר אחר קיבל מוט ברזל ברגלו ושוטר נוסף אגרוף בראשו. במהלך המחאה המשטרה עיכבה/עצרה 30 מפרי סדר בחשד לעבירות הפרת סדר ותקיפת שוטר. נמשיך לאפשר את חופש המחאה בגבולות החוק, אולם לא נאפשר התפרעויות אלימות, הפרת הסדר הציבורי ואלימות כלפי שוטרים בניגוד לחוק".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אוסף אנרכיסטים ותקשורת מוטה (ל"ת)
    ליאו 08/2020/24
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • אתה מתכוון ל"ישראל היום", אני מניחה.... (ל"ת)
    נו באמת 08/2020/24
    הגב לתגובה זו
    1 5
    סגור
  • 1.
    הנאשם משחית גם את המשטרה
    קול 08/2020/24
    הגב לתגובה זו
    2 4
    מי שירביץ הכי הרבה למפגינים יהיה מפכל המשטרה ???
    סגור