תקשורת ומדיה

העיתונות החרדית נגד פרויקטור הקורונה: "פגיעה נלוזה בסמכות התורה"

כותרות היומונים החרדיים מהבוקר קוראות לפטר את גמזו לאחר שטען כנגד הוראתו של הרב קנייבסקי להפסיק לערוך בדיקות קורונה לתלמידי הישיבות החרדיות המתקיימות בתנאי פנימייה

ניר קומם |  3
פרופ' רוני גמזו (צילום ליאור צור, דוברות איכילוב)
העיתונות החרדית יצאה הבוקר במתקפה כוללת כנגד פרויקטור הקורונה, רוני גמזו, אשר פגע לדבריהם בסמכות התורה. העיתונים מבטאים "חוסר אמון מוחלט בפעולותיו של מי שאמור לרכז את ניהולך המאבק במיגור המגיפה ובמודל הרמזור בשל צורת החישוב המוטעה שאיננו משקף את המציאות בשטח תוך משחק מחושב בהגדרות הפוגעת בעיקר הציבור החרדי".
אתמול (רביעי), הורה הרב קנייבסקי, מבכירי הרבנים בציבור החרדי, להפסיק לערוך בדיקות קורונה לתלמידי הישיבות החרדיות משום שהן מגיעות על זמן שאמור להיות מוקדש ללימוד תורה. מקורבי הרב טענו כי התכוון לישיבות בהן מתגוררים האברכים בתנאי פנימיה, אשר צפויים להישאר בהן עד ערב יום הכיפורים שיחול ב-27.9. פרויקטור הקורונה הגיב להוראה וטען כי היא "מסכנת את הציבור החרדי בהמשך הידבקות".
בעקבות אמירתו, הסותרת את אמירת הרב, כותרות העיתונים החרדיים 'יתד נאמן', 'המבשר' ו'הדרך' מביעות ביקורת חריפה כנגד גמזו וקוראות לפטר אותו לאלתר בשל פגיעה בסמכות התורה. בכלל העמודים הראשיים, מופיעות כתבות ומאמרי דעה שטוענות כנגד שיטת הרמזור, אשר מייצגת, לטענתם, מציאות שגויה. ביומון 'הדרך' נכתב כי "גמזו בוחר להסיט את הדיון ולהסית בבוטות כנגד הציבור החרדי ומנהיגיו", וכן כי "הקריטריונים של תכנית הרמזור לא נכונים ולא יעזרו לבלימת המגפה".
"ביממה האחרונה אובחנו למעלה מ-3,000 חולים בישראל, וכמעט אחד מכל 10 נבדקים קיבל תשובה חיובית. "בבני ברק מתגוררים כ-200,000 תושבים בשטח כולל של 7.5 קמ"ר. במציאות זו אין אפשרות מעשית למנוע התקהלות ולשמר חיי קהילה רגילים", טען פרופ' איתן פרידמן, מומחה ברפואה פנימית וגנטיקה רפואית מביה"ח שיבא בטור דעה לאתר ice. "מציאות דומה של צפיפות שכונתית ודירות קטנות עם מספר רב של נפשות בכל דירה, קיימת גם בשכונות החרדיות של ירושלים, מודיעין עילית, אלעד, ובית שמש. חשוב להדגיש כי זו המציאות ללא קשר לאמונה דתית או היעדרה. מציאות זו היא הסיבה העיקרית לתחלואה עודפת בערים אלה כמו גם בחלק מהיישובים הערביים".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מדינת גו'נגל (ל"ת)
    שוש 09/2020/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    יש להפסיק מייד את הקצבאות וההנחות לכל מי שמסרב להיבדק
    נזהר מהקורונה 09/2020/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את השפה הזו החרדים והמסרבים האחרים יבינו. יש למצוא דרך לתבוע את קנייבסקי הבער הפרימיטיבי על חבלה ועבירה על חוקי בריאות העם. מקומו בכלא בכפוף להחלטת בית משפט. .
    סגור
  • 1.
    חשבתם שהם לא מקבלים את שלטון החוק בגלל הצביעות?
    יצחק 09/2020/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    טעיתם! הם נגד שלטון החוק. הם נגד הפקידות. הם נגד גורמי מקצוע. הם רוצים שהרבנים יקבעו את הכללים, וכל הפוער פיו נגד הרבנים דינו לכליה. ביביסטים- מתי תתעוררו?
    סגור