תקשורת ומדיה

קבינט הקורונה: סגר על 30 ערים אדומות; "התפרצות משמעותית במגזר החרדי"

ההגבלות ייכנסו לתוקף ביום שני הקרוב ויכללו הגבלות תנועה למרחק 500 מטרים, יציאה מהבית תתאפשר רק למטרות חיוניות. מערכת החינוך תישאר סגורה, כמו גם החנויות ובתי העסק
אנגלינה יוסים | 
תקופת משבר הקורונה (צילום pixabay)
קבינט הקורונה הודיע היום (חמישי) כי החל מיום שני הקרוב, ה-7 בספטמבר יוטל סגר על 30 ערים "אדומות", בהן רמת התחלואה גבוהה. ביישובים אלו תהיה מגבלת תנועה של 500 מטרים מהבית, ורק לצרכים חיוניים כמו קניית מזון. העסקים והחנויות ייסגרו, חוץ מבתי עסק המוכרים מזון ותרופות. עוד הוחלט בישיבת קבינט הקורונה כי מערכת החינוך בערים האדומות תישאר סגורה. 
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר כי "החלטנו בקבינט הקורונה לעשות מאמץ בלימה מיידי נגד העלייה הזאת בתחלואה". פרופ' גמזו אמר כי "רואים התפרצות משמעותית במגזר החרדי. חלק מהעלייה בתחלואה קשורה להתפרצות בישיבות". עוד הוסיף כי "אנחנו יודעים שמערכת החינוך יכולה לגרום לעלייה בתחלואה לכן בחרנו לסגור אותה בערים האדומות".
רשימת היישובים האדומים כוללת את בית שמש, בני ברק, טבריה, דאלית אל-כרמל, טירה, עין מאהל, עמנואל, כפר קאסם, עספיא, לקיה, בית ג'ן, מעלה עירון, אעבלין, כפר ברא, ג'לג'וליה, כפר עזה, אל-בטוף, כעביה-טבאש-חג'אג'רה, ג'דיידה-מכר, אום אל-פחם, ג'ת, אלעד, ביתר עילית, כפר כנא, רכסים וזמר. הרשימה מתעדכנת על פי הנחיות קבינט הקורונה.
בתחילת השבוע, קיבל  קבינט הקורונה את הצעת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שלא לפתוח את הלימודים בערים האדומות. שר החינוך, יואב גלנט, דרש ששנת הלימודים תיפתח כסדרה בכל הארץ: "לקחנו בחשבון שתהיה עלייה בתחלואה ובכל זאת נערכנו לפתיחת כל בתי הספר. השקענו כסף כדי לאפשר את זה ולא להיבהל. אנחנו משדרים פאניקה", אמר בדיון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה