תקשורת ומדיה

נתניהו: "לא לעולם חוסן – אנחנו נמצאים ברמת תחלואה גבוהה"

ראש הממשלה נשא הערב נאום בו הצהיר על תוספת תקציבית של 11 מיליארד שקלים לטובת סיוע לעסקים, וכן שיבח את פרויקט הקיטוע שמוקם בימים אלה בפיקוד העורף. כמו כן, ביקר נתניהו את אביגדור ליברמן ואמר: "באופוזיציה מנצלים את המחלה לצרכים פוליטיים, וקוראים לאנרכיה"

ניר קומם | 
בנימין נתניהו (צילום פייסבוק/בנימין נתניהו)
מסיבת העיתונאים שכינסו הערב בכירי ההנהגה נפתחה בנאומו של רה"מ בנימין נתניהו, אשר הסביר את המהלכים האחרונים בהתמודדות עם נגיף הקורונה. הנאום נערך במטה פיקוד העורף, בו ביקר נתניהו מוקדם יותר היום. "אנחנו עובדים כל הזמן בשני צירים – הבריאות והכלכלה", אמר נתניהו. "בבריאות – משרד הביטחון מוביל יחד עם משרד הבריאות ומשרד ראש הממשלה את פרויקט הקיטוע, מערך שיהיה הטוב מסוגו בעולם, לצורך קיטוע המחלה".
"המטרה בבריאות – להביא תמותה נמוכה ולכמה שפחות חולים קשים. היינו כמעט המדינה הראשונה שסגרה את השמים והגבולות, ולכן יש לנו תמותה יחסית נמוכה ביחס למדינות מקבילות בגודלן אלינו. רמת התחלואה הקשה נמוכה יחסית".
"בכלכלה – המטרה למנוע את התכווצות המשק ככל שניתן. היינו הראשונים שפתחנו, ופתחנו הרבה. אפשר למדוד ולומר בוודאות שכלכלת ישראל התכווצה חצי מהכיווץ של כלכלות אירופה. הבאנו מענקים, סיוע, הארכת אבטלה. מחר נביא בממשלה תוספת תקציב של 11 מיליארד שקל כדי לסייע לעסקים בישראל".
נתניהו הזהיר מפני השינויים בעת הקרובה בשל העלייה בשיעורי התחלואה: " לא לעולם חוסן – אנחנו נמצאים ברמת תחלואה גבוהה, וייתכן כי אנו נמצאים ברמת עליית התחלואה, בקצב מוגבר. הדבר הזה קורה בכל מקום – כולל באירופה ובארה"ב – במקום בו פתחו את ההגבלות, עולה התחלואה במהירות, כך הנגיף פועל. המספרים עולים כי לא לובשים מסכות ויש הרבה התקהלויות מסוכנות. המומחים חוששים מזינוק פתאומי במספר החולים הקשים ובמספר המתים – לא קרה עד רגע זה, אך זה יכול לקרות. דאגה נוספת – שאלת השחיקה של הצוותים הרפואיים. שחיקה של המערכת. אנחנו רוצים להימנע או לדחות סגר כללי כדי לקבל את התמורה הכלכלית. לאור המצב הגובר של התחלואה, החלטנו להטיל סגר על 40 ערים אדומות. בהמשך השבוע יתכנס קבינט הקורונה כדי להכין את מדינת ישראל להתמודדות עם אתגרי הבריאות והכלכלה. אני יודע שההחלטות האלו כרוכות במחירים אישיים לא פשוטים".
נתניהו עקץ את התבטאותו מוקדם יותר היום של יו"ר סיעת ישראל ביתנו, אשר קרא להחלטות הממשלה "לא חוקיות בעליל", ועל כן קרא לאזרחים לפעול לפי השכל הישר. "לצערי פוליטיקאים מנצלים את המחלה לצרכים פוליטיים, וקוראים לאי ציות למשרד הבריאות ולמשטרה. הדבר מוביל לאנרכיה. אני שלחתי מכתב לראשי האופוזיציה וקראתי להם לגלות אחריות, להפסיק עם השיח הזה, ולא להוביל את המדינה לאנרכיה. הפסיקו עם ההתנהגות הבלתי הולמת והמסוכנת הזאת. זו גם לא מנהיגות – מנהיגות פירושה לקבל את ההחלטות הקשות והמורכבות, אבל הנכונות. אני חושב שידענו לקבל את ההחלטות הנכונות בגל הראשון וכך גם בגל השני. אני בטוח שנצליח בזה".
נתניהו סיכם את נאומו באופטימיות, ואמר: "נכנסנו למשבר עם כלכלה מאוד חזקה ואני אופטימי שגם נצא מהמשבר ונבנה כלכלה וחברה חזקים".
נכון למועד פרסום הכתבה, בישראל נדבקו סה"כ 131,641 חולים ונפטרו מהנגיף 1,022 בני אדם. מספר החולים הקשים עומר על 476, תוספת של 26 ביממה החולפת, ו-137 מונשמים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה