תקשורת ומדיה

בשל חולי פתאומי: הניסוי בחיסון לקורונה של אסטרהזניקה נעצר

ענקית התרופות עצרה את שלב הניסויים השלישי של החיסון שפיתחה נגד נגיף הקורונה, בשיתוף אוניברסיטת אוקספורד, עקב מחלה בלתי ידועה אצל משתתף בניסוי בבריטניה
אנגלינה יוסים | 
טיפול בקורונה (צילום pixabay)
חברת התרופות "אסטרהזניקה" הודיעה כי הפסיקה את הניסויים בחיסון לנגיף הקורונה, עקב מחלה בלתי מזוהה שפיתח משתתף בניסוי בבריטניה. החיסון שפותח בשיתוף אוניברסיטת אוקספורד, סומן כאחד המועמדים המבטיחים להתגברות על נגיף הקורונה, אך כעת עצירת הניסויים מפחיתה משמעותית את הסיכוי שהחיסון ייכנס לשימוש עד סוף השנה, כפי שחלק סברו. 
"אסטרהזניקה" השהתה את הניסויים על מנת לאפשר לוועדה חיצונית בלתי תלוייה לבחון את נתוני הבטיחות שלה. "זו פעולה שגרתית שצריכה להתרחש בכל פעם שיש מחלה בלתי מוסברת באחד הנסיינים", מסרה בהודעה רשמית. החברה לא פירטה על המחלה אך המשתתף בניסוי צפוי להחלים.
"אסטרהזניקה" הינה אחת משלוש חברות תרופות בארצות הברית שהגיעו לשלב הניסויים הקליניים השלישי - בבני אדם. לאחר הודעת העצירה על החיסון מניות "אסטרהזניקה" צנחו ביותר מ-8% במסחר בבורסה לניירות ערך בניו יורק (NYSE) ביום המסחר הקודם. בעוד שמניות מפתחי החיסונים המתחרים עלו, מודרנה עלתה ביותר מ-4% ו-פייזר עלתה בכ-1%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה