תקשורת ומדיה

שי ניצן עונה לנתניהו: "עד כאן. כמה שקרים במשפט אחד"

פרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן, הגיב הערב בריאיון לחדשות 12 על האישומים שהטיח בו ראש הממשלה מוקדם יותר השבוע, ואמר: "יש גבול למה שאני מוכן לשאת. זה שקר מוחלט"

ניר קומם |  5
שי ניצן בנימין נתניהו (צילום צילום מסך חדשות 12 / פייסבוק)
שי ניצן, פרקליט המדינה לשעבר, התראיין הערב אצל דני קושמרו והגיב להאשמותיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שנשמעו כנגדו מוקדם יותר השבוע. ניצן טען כי מדובר בשקר מוחלט, ותמה על התזמון של התנצלות נתניהו על מותו של אל קיעאן לחשיפותיו של עמית סגל, מוקדם יותר באותו השבוע במהדורת חדשות 12.
ביום שני, חשף עמית סגל תחקיר לגבי טיוח חקירת מותו של יעקוב אבו אלקיעאן, בכפר הלא מוכר אום אל-חיראן ב-2017.  בין היתר, חשף סגל התכתבויות בין פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן, המפכ"ל דאז רוני אלשיך וראש מח"ש דאז אורי כרמל, שמעידות על ניסיונות הסתרת מידע שקשור לאירוע. נתניהו התייחס לאירוע הטרגי ואמר על אבו אלקיעאן "הפרקליטות והמשטרה לקחו אזרח ישראלי שבפעם הראשונה נהרג בטעות, ובפעם השנייה עשו לו רצח אופי לאחר מותו - הפכו אותו למחבל - רק כדי לפגוע בי".
הערב, בריאיון לכתב חדשות 12, דני קושמרו, התקומם ניצן כנגד דברי נתניהו. "ברגע שראיתי את ראש ממשלת ישראל, עומד מול כל עם ישראל ואומר את המשפט ש"פרקליט המדינה והמפכ"ל הפכו אדם חף מפשע למחבל כדי לפגוע בראש הממשלה" – אמרתי עד כאן. כמה שקרים במשפט אחד. יש גבול למה שאני מוכן לשאת".
ניצן התעקש להעמיד את הפרטים על דיוקם, ולמסור את גרסתו שלו: "מי שקבע בזמנו שאל קיעאן הוא מחבל היה המפכ"ל, השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, ראש הממשלה, ועוד. ופתאום, ביום אחד, אחרי שלוש שנים, ראש הממשלה החליט להתנצל. לא אני קבעתי שהוא מחבל, זה שקר מוחלט. להפך, אני קבעתי בחוות דעת רשמית שפורסמה, שלא ניתן לקבוע אם הוא מחבל או לא. אם ראש הממשלה רוצה להתנצל כי הוא שינה את דעתו – זה בסדר גמור, אבל מה הקשר למייל ולחשיפה, שאין להם שום קשר לנושא הזה?"
כזכור, בינואר 2017 פשטו שוטרים על הכפר הלא מוכר אום אל-חיראן שבנגב. במהלך הפשיטה, ירו השוטרים ביעקוב אבו אלקיעאן למוות, בזמן שיצא עם מכוניתו משטח ביתו. במשך הזמן שעבר מאז האירוע טענו במשטרה כי היה מדובר בניסיון דריסה של השוטרים, שהרגישו מאוימים כאשר אבו אלקיעאן האיץ עם מכוניתו לכיוונם, ולכן ירו בו.
תמיהתו של ניצן על תזמון ההתנצלות להתכתבות המייל המדוברת, מגיעה על רקע חשיפה נוספת של עמית סגל במהדורת החדשות של ראשון בערב, בה פרסם תחקיר לפיו בכירים במשטרה הסתירו ממח"ש את העובדה כי חוקר בכיר בתיקי נתניהו שנחשף לחומרי תיק 2000, הוא גם בן זוגה הסודי של ג'ודי ניר מוזס שלום, בעלת מניות בידיעות אחרונות ואחותו של נוני מוזס, מו"ל העיתון, המעורב גם הוא בתיק 2000. מסמכים נוספים מעידים על טיוח לכאורה זהה מצד בכירי מערכת אכיפת החוק גם במקרים דומים. בחשיפה נטען כי בפרקליטות סיכלו את החקירה - בנימוק שהיא תסייע לנתניהו במאבקו הציבורי. בהמשך, נטען כי במערכת אכיפת החוק טייחו חשדות לפלילים מצד חוקרים בתיקים. כמו כן הופנו טענות קשות גם על ניצן עצמו ועל המשנה לפרקליט המדינה מומי למברגר, והמפכ"ל לשעבר רוני אלשיך.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    שי ניצן איש בזוי
    רון 09/2020/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כמה עוד תככים כמה שקרים כמה נוכלות יתגלה שהאיש הבזוי הזה אחראי, פשוט בושה למדינה שזה היה פרקליטה
    סגור
  • 4.
    שי ניצן פתטי.
    ליאור רפי. 09/2020/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי מהצופים האמינו לשי ניצן להסבריו המתפטלים..תשובה אף אחד אולי רק השונאים הקשים של ביבי...כל מי שעיניו בראשו ראה אץ ההתפתלויות ההסברים המגוחכים והבין .....האיש שקרן.
    סגור
  • 3.
    שי ניצן 09/2020/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מראיינים מתחסדים מדוע לא שואלים את שי ניצן א. מדוע רות בן דוד לא הועמדה לדין ב. מדוע לא סגר את התיק של מנדלבליט ג. מדוע לא נחקר הנושא על סגירת העיתון ישראל היום, מי יזם מי הוביל, למי היה אינטרס לסגור, זה לא נחקר.
    סגור
  • 2.
    יש כאלה...
    שמעון ביטון 09/2020/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כמו שי ניצן שהשקר הוא התפקיד שלהם במשחק
    סגור
  • 1.
    ראיתי את הריאיון וניכרים דברי אמת
    יצחק 09/2020/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מתאים לעמית סגל להוציא ככה דברים מהקשרם. אני מתעקש להמשיך ולאהוב את עמית סגל, למרות שנראה שהוא מתחיל לאבד את זה לארונה.
    סגור