תקשורת ומדיה

נתניהו: "הגבלת תנועה ל-500 מטר"; סגר לשלושה שבועות מיום שישי ב-14:00

הממשלה החליטה על סגר החל מערב ראש השנה בשעה 14:00. יציאה מהבית תותר עד 500 מטרים ורק למטרות חיוניות. חברות במגזר הפרטי יעבדו לפי המתווה הסגול ללא הגבלה במספר העובדים
אנגלינה יוסים | 
רוני גמזו, בנימין נתניהו (צילום מתוך פייסבוק)
הממשלה קבעה בהצבעה על הטלת סגר כולל ברחבי הארץ החל מערב ראש השנה, יום שישי הקרוב בשעה 14:00 בצהריים למשך שלושה שבועות.
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מסר הערב (ראשון) הצהרה בנושא ההחלטה על הסגר. "בתי בחולים נמצאים בעומס יתר, לא מדובר בחוסר במכונות הנשמה - מדובר בשחיקה אנושית", אמר נתניהו. "היעד שלנו הוא לבלום את העלייה ולצאת משגרת הקורונה לשגרת הרמזור", הוסיף. במסיבת עיתונאים משותפת עם שר הבריאות, יולי אדלשטיין, ופרוייקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, הודיעו על הגבלות הסגר.
נתניהו הודיע כי במסגרת ההגבלות כי תיאסר יציאה מעל 500 מטר מהבית למעט למטרות חיוניות, ואימון ספורט יחידני. נתניהו הכריז על "מתווה מעודן" עד שמחת תורה, עם אפשרות שהוא  יימשך. המגזר הציבורי יפעל במתכונת מצומצת, המגזר הפרטי - יעבוד כרגיל ללא קבלת קהל. חברות יעבדו לפי המתווה הסגול ללא הגבלה במספר העובדים. ​מוקדם יותר היום, הודיע הממשלה כי הלימודים יופסקו ביום שישי הקרוב, ולא רביעי כפי שנקבע מוקדם יותר. 
מתווה מיוחד לתפילות ייקבע ​בימים הקרובים. עוד הוחלט על איסור התקהלות, עד 10 בני אדם במקום סגור ועד 20 במקום פתוח. סופרים, בתי מרקחת ומשלוחים יעבדו כרגיל. קניונים, מסעדות ומקומות בילוי ייסגרו, כמו גם בתי מלון והתיירות.
במגזר הציבורי, תצומצם הנוכחות במקומות העבודה לכדי 30% ממצבת כוח האדם. לא ישהו במקום העבודה יותר מעשרה עובדים בכל זמן נתון או 30% ממצבת העובדים, לפי הגבוה מביניהם. מסתמן כי הפעלת התחבורה הציבורית תצומצם כך שיימנע מעבר של עובדים מעיר לעיר, אך תותר הגעה וחזרה של עובדים ממקומות חיוניים.
דיון קבינט הקורונה הוביל בשעות הצהריים לעימות בין נציגי האוצר לנציגי משרד הבריאות. באוצר טענו כי סגר מלא יוביל לפגיעה כלכלית אנושה, מול גמזו שטען כי בתי החולים מתקרבים לאי ספיקה וכי מדובר בסגר הכרחי. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה