תקשורת ומדיה

"במקומו הייתי מוציא תת-מקלע": ינון מגל קרא לנתניהו לירות במבקריו - והתנצל

שדרן הרדיו אמר במהלך תוכניתו ב-103fm שראש הממשלה צריך לירות צרורות בכל העיתונאים ששנים צולבים אותו, אך מיד הביע חרטה והסביר שמדובר בבדיחה. ברשת היו מי שלקחו את דבריו ברצינות: "הסתה משוגעת לרצח". מהתחנה נמסר: "רואים זאת בחומרה, להתבטאויות מסוג זה אין מקום בשידורינו"
יואב איילון |  7
ינון מגל (צילום מתוך תכנית הרדיו של ינון מגל ובן כספית)
העיתונאי ושדרן הרדיו ינון מגל עורר סערה כשקרא לראש הממשלה בנימין נתניהו לירות בעיתונאים שמבקרים אותו. במהלך תוכנית הרדיו שהוא משדר יחד עם בן כספית ב-103fm אמר מגל: "אני במקומו (נתניהו) הייתי כבר מזמן מוציא תת-מקלע - יורה, לא רוצה להגיד בכולכם, בך (כספית) לא, אבל בכל השאר".
מגל המשיך ותיאר את מהלך הפעולה: "צרורות כמו ברמבו. כל העיתונאים ששנים צולבים אותו כל יום שישי - צרורות, רימונים - 21, 22, 23, פוצץ". כספית, שנרתע מדבריו של עמיתו, ענה לו: "לא יודע אם שמעת את עצמך, אתה אמנם זחוח ומבסוט, אבל אתה קראת עכשיו לרצוח את העיתונאים שצולבים את ראש הממשלה". מגל מצדו, מיד הבהיר שמדובר בבדיחה והתנצל: "זה היה קטע סאטירי. כמו שב'ארץ נהדרת' עושים סאטירה, אני עשיתי עכשיו קטע סאטירי. אני מתנצל. חוזר בי".
למרות ההתנצלות המהירה, דבריו של מגל הספיקו להכות גלים ויצרו סערה ברשת. הכתב המדיני של אתר וואלה!, ברק רביד, צייץ קטע אודיו עם דבריו של מגל, וכתב: "הסתה משוגעת לרצח בשידור חי בתחנת רדיו מרכזית בישראל. סאטירה עאלק". מגל שיתף את דבריו והגיב בעוקצנות: "אחרי שאיבד את השלטון ובעקבותיו את שמחת החיים מתברר שהשמאל איבד גם את ההומור (או שזה לא אותו דבר)".
  
ירון טן ברינק, עורך מגזין טיים אאוט תל אביב, כתב על דבריו של מגל כי "כולם עכשיו על ינון מגל המחליא, אבל צריך לומר שאם רדיו fm103 לא מעיפים אותו לצמיתות, אז תחנת הרדיו היא הבעיה ולא המגיש. ואם בן כספית ממשיך להגיש איתו בשוויון נפש וכולם ממשיכים להאזין בשוויון נפש, אז כולנו הבעיה. ואם כולנו הבעיה, אז אולי באמת שינון מגל יירה בכולם ונגמור עם זה".
מי שיצא להגנתו של מגל, הוא חברו הטוב ועמיתו בערוץ 20, שמעון ריקלין. "ינון קרא לירות בכל העיתונאים שמבקרים את נתניהו. חבל שאנשים לא מעריכים את ההומור שלו ואת החוש האמנותי הגבוה שלו", כתב. "כחבר קרוב שלו אני יודע כמה הוא מעריך את כל המתחזים לעיתונאים. את כל משרתי הממון. שמבקרים את נתניהו רק בגלל שהם כלומנקים. לכן מציע לא להתרגש מדבריו".
לאחר הסערה, מגל התנצל בשנית: "אני רוצה להבהיר, זו הייתה סאטירה, בדיחה ואני מתנצל. אני לא באמת קורא לנקוט באלימות מכל סוג שהיא". 
מ-103fm נמסר: "התחנה רואה בחומרה כל ניסיון הסתה לפגיעה בעיתונאים ובחופש הביטוי והפעולה המלא שלהם. מדובר בניסיון לא מוצלח של המגיש, וזאת בלשון המעטה, להעמיד נקודה באופן סאטירי, שהתפרש בקרב מאזיננו באופן בלתי ראוי ופוגעני. הוא מיד חזר בו והתנצל בשידור חי. הובהר לינון שלהתבטאויות מסוג זה, גם אם נאמרות בבדיחות הדעת, אין מקום בשידורינו. 103fm מאחלת שנה טובה ומתוקה לכל עם ישראל".
ממועצת העיתונות והתקשורת נמסר: "מועצת העיתונות והתקשורת מביעה זעזוע ומחאה בעקבות הדימוי שבו בחר להשתמש העיתונאי ינון מגל, בעת שיחה עם בן כספית, בתכניתם בתחנת הרדיו 103fm, כאשר עסק בתגובה אפשרית למבקריו של ראש הממשלה בתקשורת. לא נחזור על הניסוח המלא, כולל חיקוי קול צרורות תת-מקלע, רימונים ואף פיצוץ - שנבחרו להמחשת דרך נוספת להשתקת הביקורת על בנימין נתניהו. נסתפק בהבעת תקווה כי במציאות של משבר ממשלי, כלכלי ובריאותי חסר תקדים ובצומת מסוכנת של מתחים גוברים ושסע חברתי, שבו די בניצוץ כדי להצית תבערה ואפילו קטלנית – לא תהיה חזרה על דימויים כאלה, גם לא כסאטירה, כפי שהבהיר אחר כך מגל בסוג של התנצלות".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    רק לאפרים שמיר מותר... (ל"ת)
    מויש 09/2020/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    עורך טיפש
    לינוי 09/2020/14
    הגב לתגובה זו
    0 4
    ירון תן ברינק. אתה עלוב. קנאי ואפס.
    סגור
  • 4.
    מי שנתן לו להגיש ומאפשר לו במה פושע. (ל"ת)
    רני 09/2020/14
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 3.
    חולה נפש. שיילך לטיפול אצל שרה
    מתן 09/2020/14
    הגב לתגובה זו
    5 2
    על פחות מזה מעיפים אנשים או לפחות משעים אותם. והכי מגוחך זה ריקלין, שמגדיר אחרים מתחזים לעיתונאים כשהוא המתחזה הכי גדול
    סגור
  • 2.
    תתחיל הכי דביל שלך ואז תגביר (ל"ת)
    מנון יגל 09/2020/14
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 1.
    לעתונאי השמאל מותר להסית 24/7 ולימין מותר..לסתום את הפה (ל"ת)
    הצביעות השמאלנית חוג 09/2020/14
    הגב לתגובה זו
    2 7
    סגור
  • עיתונאי השמאל לא מסיתים. אם כן תן דוגמא אחת (ל"ת)
    גלי 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור