תקשורת ומדיה

נתניהו בטקס חתימת ההסכם: "הרבה אחרי שהמגפה תעבור - השלום שאנחנו עושים יחזיק"

ראש הממשלה אמר בנאומו במהלך טקס חתימת ההסכם ההיסטורי כי "השלום הזה יכול לסיים את הסכסוך הישראלי-ערבי לעד". עוד קודם לכן הצהיר טראמפ שייחתמו הסכמים עם חמש מדינות נוספות. "אפילו ביבי התעייף ממלחמות" 
מערכת ice |  1
נתניהו נואם בטקס
ערב היסטורי בבית הלבן, שבו נערך טקס חתימת הסכם השלום בין ישראל איחוד האמירויות, והצהרת השלום בין ישראל לבחריין. עוד לפני הטקס, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קיים פגישות עם שר החוץ האמירתי עבדאללה בן זאיד, שר החוץ הבחרייני עבד אל-לטיף אל-זיאני וראש הממשלה בנימין נתניהו. 
בנאומו בטקס אמר טראמפ: "במשך דורות המזרח התיכון היה מלא בשקרים - שקרים שיהודים וערבים הם אויבים. השקרים הועברו מדור לדור והזינו את מאגר הטרור האכזרי, והאלימות התפשטה באזור ובכל העולם. ההסכם של היום משחרר אותנו מהגישות השגויות של העבר".
ראש הממשלה נתניהו עלה אחריו ואמר בנאומו: "היום הזה מבשר עידן חדש של שלום. פירות השלום הזה יהיו גדולים - ראשית, כי יהיו מדינות נוספות שיצטרפו אליו וכי הוא יכול לסיים את הסכסוך הישראלי-ערבי לעד. שנית, בשל הפירות הכלכליים שיביאו שגשוג לאזורנו. שלישית, כי זה לא שלום בין עמים, זה שלום בין אנשים. כבר התחלנו לשתף פעולה במגוון נושאים ואני בטוח שיחד נוכל למצוא פתרונות לאתגרים רבים שעומדים בפנינו. הבה נרגיש ביום הזה את הדופק של ההיסטוריה. הרבה אחרי שהמגפה תעבור, השלום שאנחנו עושים היום – יחזיק".
בתדרוך לעיתונאים שקיימו יחד טראמפ ונתניהו לפני הטקס, הצהיר הנשיא האמריקני כי ייחתמו הסכמים עם חמש מדינות נוספות - אך לא חשף את זהותן. "אפילו ביבי התעייף ממלחמות", אמר טראמפ. בפגישה שהתקיימה בין השניים, רמז טראמפ שייתכן שערב הסעודית תהיה אחת המדינות שיצטרפו להסכם: "דיברתי גם עם ערב הסעודית והתגובה הייתה מצוינת".
במהלך פגישתו עם בן זאיד, אמר טראמפ: "אני מאמין שאנו נראה את הפלסטינים מצטרפים בשלב מסוים להסכם, אבל לפני שנראה אותם, נראה מדינות אחרות מצטרפות. אני חושב שתראו דברים גדולים מאוד קורים במזרח התיכון - אתם תראו שלום ללא דם בחול".
בן זאיד אמר לטראמפ: "ההסכם הזה הוא מסר מאוד ברור שעלינו לעשות דברים נוספים בין ארצות הברית לאיחוד האמירויות. כעת אנחנו יכולים לעשות זאת עם מדינות נוספות כמו ישראל - ומדינות אחרות. שלום הוא משהו שצריך תמיד לעשות עם הרבה התרגשות ועם הרבה תקווה. איחוד האמירויות שמחה לשחק תפקיד עבור השלום, ולא רק עבורה - אלא עבור האזור כולו". 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כבוד לנו! לא משנה האינטרסים שלהם (ל"ת)
    אברהם 09/2020/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור