חדשות

בעקבות המלצת גמזו: האם בתי הכנסת ייסגרו בחגים?

פרויקטור הקורונה הציע להחמיר את ההגבלות לאור נתוני תחלואה גבוהים והיעדר הקפדה מספקת של הציבור בסגר הנוכחי. על הפרק: צמצום המגזר הפרטי וסגירת בתי הכנסת
מערכת ice |  1
פרופ' רוני גמזו (צילום ליאור צור, דוברות איכילוב)
קבינט הקורונה התכנס היום (שלישי) לדיון בנושא החמרת הסגר, פחות משבוע לאחר תחילתו על רקע נתוני התחלואה הגבוהים. פרויקטור הקורונה, רוני גמזו, הציג לקבינט הקורונה את המלוצותיו להידוק הסגר בהן: צמצום את המגזר הפרטי ב-50% והעברת המגזר הציבורי למתכונת חירום. עוד הציע לסגור את בתי הכנסת, לאסור התקהלויות חג רחבות, לסגור את השווקים ואכיפה מוגברת לאיסור מקוואות. גמזו אמר בוועידת הקורונה כי "רוב הציבור מיישם את הגבלות הסגר".
הדיון התמקד בתמונת מצב, אפשרות להידוק מגבלות הקורונה, היערכות בתי החולים, מתווה ההפגנות ותוכנית יציאה מהסגר. הציבור אינו מקפיד על הנחיות הסגר ובשל כך מומחים הזהירו אמש את הממשלה מפני זינוק במספר החולים שימותו מהנגיף.
ראש הממשלה בנימין נתניהו העביר אמש ביקרות סמויה על יו"ר קבינט הקורונה, יפעת שאשא ביטון, שהתנגדה לסגר. נתניהו אמר בישיבת הממשלה כי "כל מי שזלזל בהגבלות שהטלנו, כל מי שדילל בהחלטות בכנסת או ביטל אותן, שלא יבוא אלינו בטענות איך התחלואה עולה".
שאשא-ביטון לא נותרה חייבת, וכתבה בדף הפייסבוק שלה כי "מומלץ גם לתת דוגמא אישית", זאת לאחר פרסום הפרת בידוד על ידי כמה מהאנשים הקרובים ביותר לראש הממשלה, נוכח הסגר על אזרחי ישראל שנדרשים להישמע להנחיות, כשמנגד אלו שקרובים לצלחת יכולים להפר אותן. יועצו המדיני של ראש הממשלה, ראובן עזר, הפר בידוד כשנצפה בסופרמרקט בעיר מגוריו. בנוסף, גם יועץ המדיה של נתניהו, טופז לוק, הפר את הבידוד לאחר שתועד בהפגנות בבלפור.
שאשא ביטון כתבה בפייסבוק כי "אני מציעה לראש הממשלה להתעשת ולהפסיק לחפש אשמות. זה הזמן להגדיל את כושר הספיקה של בתי החולים, לייצר מערך קטיעת הידבקויות יעיל, לגייס את הציבור למאבק על ידי הסברה נכונה לשמור על עצמו ועל קבוצות הסיכון". ביטון סיכמה את הפוסט: "טוב יעשה ראש הממשלה אם יתרכז בכך ולא בבריחה מאחריות והטלת בוץ ורפש."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אישה הזויה
    רון 09/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מצד אחד אומרת לייצר אמון מצד שני עסוקה בלסתור כל החלטה שמתקבלת, איפה האחריות שלה?
    סגור