השוק

הנדל משיב לכ"ץ: "בשם הניסיון להשיג תקציב הזוי לשבוע תוקעים חצי מדינה"

לאחר ששר האוצר האשים את שר התקשורת וכחול לבן בכך שהם עוצרים את חקיקת החוקים החשובים לצמיחת המשק, הנדל עלה למתקפה וטען כי כ"ץ תוקע חוק שדואג לאינטרנט מהיר לתושבי הפריפריה: "הם לא צריכים לסבול מחוסר התפקוד שלו" 
מערכת ice |  4
יועז הנדל וישראל כץ (צילום פייסבוק יועז הנדל/ישראל כ"ץ)
העימות סביב סוגיית התקציב נמשך: שר התקשורת יועז הנדל עונה לשר האוצר ישראל כ"ץ, שתקף אותו ואת מפלגת כחול לבן אתמול. "שר האוצר תוקע חוק שדואג לאינטרנט מהיר לפריפריה. בשם הניסיון להשיג תקציב הזוי לשבוע בלבד תוקעים חצי מדינה", כתב הנדל בטוויטר. 
עוד כתב שר התקשורת: "לא אכפת לי למי הישראלים שמתגוררים בפריפריה מצביעים, הם לא צריכים לסבול מחוסר תפקוד של שר האוצר וועדת שרים לחקיקה. מגיע להם תשתיות תקשורת מתפקדות. גם במשבר פוליטי צריך ענייניות". 
 
כאמור, אתמול השר כ"ץ כתב כי "שר התקשורת, מגוש כחול לבן, רוצה לקדם חוק אחד מתוך חוקי ההסדרים שיזמתי, בשעה שהגוש עליו הוא נמנה עוצר את חקיקת החוקים החשובים ביותר לקידום רפורמות וצמיחת המשק. הבהרתי לו שזה לא יקרה". בנוסף, עקץ שר האוצר את הנדל: "באשר לקידום הפריפריה? כשאני חיברתי את הגליל והנגב למרכז, הוא עוד היה עסוק בשופינג בין המפלגות". 
לפני יומיים הודיע כ"ץ כי בכוונתו להביא את תקציב 2021 לאישור הממשלה רק בחודש דצמבר, בניגוד לעמדתה של כחול לבן. בנוסף, הוא הודיע שיביא את תקציב 2020 לאישור הממשלה בשבוע הבא, כמו גם את חוקי ההסדרים לקידום הרפורמות במשק.
 
בהודעה שפרסם כ"ץ, נכתב שבתקופה זו נדרשת יציבות כלכלית לצד רשת הביטחון ותוכניות הסיוע שפועלות היטב, ולכן אין צורך להמתין ל-23 בדצמבר כדי להעביר את תקציב 2020, וניתן להעביר במהירות את התקציב המבוסס על התקציב ההמשכי בסך 411 מיליארד, אותו אישרו הממשלה והכנסת. עוד מסר שר האוצר שהנחה את צמרת משרדו להאיץ את העבודה על תקציב 2021 כדי להגישו לאישור הממשלה כבר בתחילת דצמבר ולאשרו בכנסת עוד במהלך חודש פברואר.
בכחול לבן תקפו את המהלך וטענו כי הליכוד מנסה לצייר תמונת מצב שקרית שבה העברת תקציב של שנה שמסתיימת תיתן מענה אמיתי לאזרחים המשוועים ליציבות כלכלית. "גרירת העברת תקציב 2021 תביא להורדת דירוג האשראי של ישראל ולקריסה של הכלכלה הישראלית", אמרו במפלגה.
האירועים האחרונים מגיעים ברקע מאבק ממושך בין הליכוד לכחול לבן סביב סוגיית התקציב. במפלגה של בני גנץ דורשים להעביר את תקציב 2021 כבר עכשיו, ומאיימים שבמידה ולא יהיה כך - יפרקו את הממשלה. 
כזכור, לפי ההסכם הקואליציוני שנחתם בין המפלגות, תקציב 2021 היה אמור להיות מאושר עד ה-25 באוגוסט. במידה והתקציב לא יאושר עד ל-23 בדצמבר, הממשלה תתפרק וישראל תלך שוב לבחירות. 
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מה קרה לתקציב המדינה,??? 4 שנים נעלם הכסף
    לאן נעלם תקציב ביבי 10/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביבי ולהקות,... לאן נעלם תקציב המדינה א שנים אין כסף בקופה תקציב 2021 היה צריך להיות על השולחן. לאן נעלמת הכסף???? ביבי אתה הורס הכלכלה. אתה השחתת המדינה. אתה פגעת וממשיך. רק כסף כסף מסנוורת אותך. צריך לחקור את נושא המטוסים כי אתה בחיים לא תעשה אם אין לך עמלה שמנה עד מאוד.
    סגור
  • 3.
    למה להיתערב
    דודו 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תתחיל להיות ממלכתי ולא כמו הבוס הקודם שלכם,בונגי הוא אכול קינאה,ושינאה,פעמיים זרקו אות פעם כשהיה ראש מטה כללי,ניזרק על ידי שרון,והוחלף בחלוץ,וביבי זרק אותו מהמדרגות לכל הרוחות,במקום ללכת לקיבוץ ולעזור בחליבה
    סגור
  • 2.
    קשקשן אני נסעתי לקריית שמונה ב1982לפני שצצת בחיינו
    אני 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למד מהנוכל . ...אני אני ואני .
    סגור
  • 1.
    לא מאוחר
    רפי 10/2020/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנדל היקר. השעה היא שעת חירום ואתה יושב בממשלה שרק עסוקה הצרכים בינה לבין עצמה, בדיחה עצובה על חשבון הציבור. אנא ממך. הצטרף לממשלת החירום. בהזדמנות הבאה, תסתכל בראי, תחשוב טוב אם אתה מאמין בממשלה הגרועה הנוכחית. יפה, עכשיו לך עם הלב שלך ותקימו ממשלה חלופית. תודה בשם מיליון מובטלים.
    סגור