תקשורת ומדיה

שמעון ריקלין ל-ice: "בימין חושבים שרייטינג יותר גבוה יביא להם כסף, אבל זה לא נכון"

מגיש ערוץ 20 תוקף את ההטיה של גופי הפרסום הגדולים בישראל כלפי כלי תקשורת מסוימים, על עיתון הארץ: "יקבלו תקציב מלפ"מ בלי קשר לחשיפה שלו, זו שערורייה" ועל פרשת רביב דרוקר שקרא לסגור את ישראל היום: "אף אחד לא אומר מילה"
יהודה לוינגר |  18
שמעון ריקלין (צילום יוטיוב: ערוץ 20)
טור הדעה של רביב דרוקר על סגירת ישראל היום, עורר את זעמו של איש התקשורת שמעון ריקלין שכתב בחריפות נגדו והעלה שוב את הסערה על מאבק ההגמוניה בין התקשורת הימנית והשמאלנית בישראל.
"כשערוץ 13 היה בקשיים, והיה בסכנת פיטורים, חלק מחברי הרחמנים גילה הזדהות עם העובדים, בחששם לאובדן פרנסתם. והנה דרוקר הבולשביק קורא בפועל לסגור את ישראל היום ואיש ב- 13 לא קם ואומר עד כאן", צייץ ריקלין בחשבון הטוויטר שלו, והוסיף: "זה כלי תקשורת ויש שם בני אדם. אז ערוץ 13, הלוואי שיסגרו אתכם. אולי אז תתחרטו על השתיקה שלכם".
אבל הוויכוח עם דרוקר הוא רק אחד מבין ויכוחים רבים שמנהל ריקלין בחשבון הטוויטר שלו, ונראה שהמאבק הוא כולל יותר, מאבק על עתידה של ההגמוניה בתקשורת הישראלית שמי שיזכה בה יוכל להעביר את הערכים שלו לכלל אזרחי ישראל.
בראיון ל-ice, מספר איש התקשורת על המאבק אותו הוא מוביל, על החרם של פירמות הפרסום נגד כלי תקשורת מימין, הביקורת נגד ההשוואה של ראש הממשלה להיטלר, ועל מה באמת מתרחש מאחורי הקלעים: "יש קבוצה גדולה שמתייסרת מכך שזו מדינה יהודית ורוצים מדינה מערבית ודמוקרטית ולא יהודית".
"דרוקר הבולשביק הקטן אומר לסגור כלי תקשורת ואף אחד לא אומר מילה"
ריקלין מסביר את מה שלדעתו קורה בתקשורת מהצד השמאלי של המפה: "השמאל בניגוד לדימוי שלו באופן היסטורי, הוא סותם פיות ולא מוכן לריבוי דעות ומתקשה לשמוע דעות שאינן כמוהו. אנחנו רואים מה קורה בתרבות המערב: באקדמיה, בתקשורת, בחוסר התרבות של הפוליטיקלי קורקט - אם אתה לא אומר מה שמצופה לומר אתה מושמד".
לדבריו, זה מה שהביא את דרוקר לצאת נגד ישראל היום: "הדבר הרע הזה, חלקים בשמאל הישראלי שהם תוכים למה שקורה בארה"ב, מייבאים לישראל, לכן דרוקר קורא לסגור את ישראל היום כי גלעד צוויק מישראל היום חשף שהתחקיר של דרוקר היה לא נכון בפרשת הצוללות וישראל מעולם לא תכננה לרכוש 9 צוללות, וזה הספיק לדרוקר לסגור את ישראל היום. זה אותו דרוקר וחבריו שמדברים נגד נתניהו שהוא ארדוראן ושהוא פוגע בתקשורת, דרוקר הבולשביק הקטן אומר לסגור כלי תקשורת ואף אחד לא אומר מילה".
"מנדלבליט הפך להיות סמרטוט בתקשורת השמאלנית"
איש התקשורת מוסיף כי "דרוקר בא מערוץ 13. שהערוץ היה בסכנת סגירה, הרבה חברים בימין ריחמו עליהם ובצדק שהם בני אדם, וזו פרנסה, וקראו לא לסגור והנה דרוקר קם ומנסה לעשות אותו דבר לערוץ אחר, לכלי תקשורת אחר, ושום מילה, שום אחווה ושום דבר, זו לא התנהגות".
אבל לא רק השמאל שותק, גם בימין שותקים: "למה בימין שותקים? אני לא יודע למה בימין לא מדברים, אני אומר מה שאני חושב, אולי הם פוחדים, אבל זו לא התנהגות, זה לא יפה. בשנת 2020 לקרוא לסגור כלי תקשורת זה לא פחות ממדהים".
בסוף לדרוקר יש מעמד. "אני אסביר לך למה אני מתייחס ברצינות לדרוקר. הוא כתב ואומר הרבה שטויות, כל מיני פרשיות והמצאות בשנים האחרונות, אבל אני מתייחס לשטויות שלו ברצינות כי לדוגמא ב-2015 אמר שהגיע הזמן להתייחס לגברת ומאז התחילו שטויות על גב' נתניהו ומנדלבליט שיתף פעולה. זה שעיתונאי קורא למנדלביט ונותן לו הוראות, זה מראה מה הפוזיציה של מנדלבליט ואיזה סמרטוט הוא הפך להיות בתקשורת השמאלנית".
ריקלין קורא לתקשורת הימנית להתעורר, לטענתו, בעקבות החרם של הפרסום על כלי התקשורת הימניים. בתכנית שלו, דיבר ריקלין על החלוקה הלא צודקת של תקציבי הפרסום: "היום מי שקובע את שוק הפרסום הישראלי הם חברות גדולות שיושבות בתל אביב שאחראיות גם על הקריאייטיב וגם על רכש המדיה והן באופן מובהק מחרימות ערוצי תקשורת מהימין, ערוץ 20, ישראל היום ומחרימות כלי תקשורת מהימין, והימין צריך להתעורר - בימין חושבים שאם יעשה רייטינג יותר גבוה אז באופן אוטומטי יעשה כסף על הפרסומות, אבל זה לא נכון".
לדוגמא, מביא ריקלין את עיתון ישראל היום שלדבריו הוא עם הכי הרבה חשיפה היום והוא עובר חרם מאסיבי כמו ערוץ 20 "הדבר הזה צריך להפסיק. לפירמות שהולכות לחברות הפרסום, אנחנו נשתדל לעורר את תשומת ליבם כמו מקאן ואחרים שפשוט מחרימים את ערוצי הימין".
איש התקשורת גם מוסיף ביקורת על לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ) ועל נתח הפרסום שהוא מביא ל-'הארץ': "הם יקבלו תקציב מלפ"מ בלי קשר לחשיפה שלו, רק כי זה עיתון הארץ. זו שערורייה".
"אני לא נהנה מכל הטוויטר ולא נהנה מהמריבות"
על מה המאבק פה בעצם? "המאבקים פה בסוף נוגעים לשאלה של מדינת ישראל אם היא מדינה יהודית או עוד מדינה בתרבות המערב השוקעת. יש קבוצה גדולה שמתייסרת מכך שזו מדינה יהודית ורוצים מדינה מערבית ודמוקרטית ולא יהודית, לעומת אנשים שאומרים: הקמנו מדינה והיא צריכה להיות דמוקרטית, למרות שהמילה לא מוזכרת במגילת עצמאות, אבל זו מדינה יהודית. לכן זה גם על מאבק על ההתנחלויות, ועל התודעה, על יהודים מול אנשים ללא זהות כבני העולם הגדול שלא שייכים למקום באופן אישי".
למה אתה נאבק על זה? "הגעתי מתחום הארכיאולוגיה ולצערי הרב לא מספיק אנשים אומרים בצורה ברורה מה שצריך להגיד והייתי שמח להמשיך הלאה, אני לא נהנה מכל הטוויטר ולא נהנה מהמריבות. התקשורת זה כייף ויש גם הטבות, אבל המריבות והוויכוחים - מהם אני לא נהנה. אבל הכול מעוות, דבר והיפוכו: מחנה השלום שמדבר על שלום מתייסר מכך שממשלת ימין חותמת על הסכמי שלום, מחנה שנגד זילות השואה והשוואה לנאצים משווה את ראש הממשלה להיטלר או לא מגנה".
אבל למה אישית? "כי אני יהודי, כי אבא שלי היה בלח"י והיה לוחם לחירות ישראל ואני מנסה בדרכי הצנועה להיכנס לנעליו הגדולות".
אחרים לא רואים את העיוות שאתה מדבר עליו? "רואים ומבינים ולכן אני זוכה לתמיכה לא מעטה ואפילו גדולה. אתה מוזמן להסתובב ברחובות תל אביב ולראות את התמיכה".
גם במחנה שלך היו לך ויכוחים, כמו עם קלמן ליבסקינד: "שמתי את זה מאחוריי. היה ויכוח וקלמן אמר את דברו. אני לא חושב שצריכים לריב בתוך המחנה".
מתי המאבק יסתיים? "המאבק יסתיים כאשר ההגמוניה, אותה קבוצה מצומצמת ששולטת באמצעות מוסדות רווי כוח שהקימו, תכיר בכך שהיא לא נישאת מעל כולם ואין לה זכויות מעל האזרח הקטן ואין לה חוק מיוחד בפני עצמה, שיהיה חוק וסטנדרט אחד לכולם ואז אני אפרוש, ואמשיך הלאה. ביום הזה שהשואה ומשפחת השכול יהיו מעבר  לויכוח הפוליטי ויהיה חוק אחיד לכולם ויהיו שווי זכווית לכולם  - אני מתחייב שאני פורש מהמאבק".
תגובות לכתבה(18):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 18.
    כל מילה בסלע ??????
    מרים 11/2020/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ריקלין נלחם נגד תחנות הרוח, אבל הוא לא לבד אחלה שמעון ריקלין ??
    סגור
  • 17.
    ריקלין באמת לא מבין מדוע מחרימים אותך ושכמותך
    תימניה 11/2020/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה לא עיתונאי אתה תעמולן. אתה בתפקיד הפוליטרוק במפלגה הקומוניסטית מנסה לחנך מחדש ולהסית כנגד מגזרים בעם. אם תפרוץ מלחמת אזרחים במדינה תדע שהיא פרצה בגללך ובגלל אנשים מסיתים כמותך. כל י שלא חושב כמוך הוא לא יהודי ולא פטריוט. כל מי שלא מתיישר בקו שלך הוא שקרן ולא עיתוני שצריך לסלקו. האם חשבתם שאנשים מקבלים את טיעוניך כהוויתם? אז אתה טועה.
    סגור
  • 16.
    איש מלא שינאה, מפיץ שנאה וניזון משנאה (ל"ת)
    תת רמה של ערכים 11/2020/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    לקחתם אפס שרק יודע ללקק ועשיתם ממנו איש רוח
    אמיר 11/2020/26
    הגב לתגובה זו
    2 2
    הבחור רק יודע ללקק ולהתחמק ולהתחנף.
    סגור
  • 14.
    איש טיפש שחושב שהוא חכם
    שכנה 11/2020/26
    הגב לתגובה זו
    2 2
    שופך מהמקלדת שלו שנאה על כל מי שחושב אחרת ממנו. וזה לא קשה הוא עם הדעות החשוכות שלו…
    סגור
  • טען עוד
  • 13.
    ריקלין מקומו בהסטוריה העבד של הרודן
    שחר 11/2020/26
    הגב לתגובה זו
    1 2
    בן אדם רקוב מהיסוד בלי שום ערכים,מטנף על כל העולם,קיבלת ערוץ טלביזיה משלך אפילו אמא שלך לא רואה את החרא שאתה משדר,של נעלייך מעל רגלייך אתה מוצר שאף אחד לא רוצה לקנות,בגלל זה אתה מטנף אתה מתוסכל ובגלל שאתה לא יכול להסתכל במראה אתה מאשים אחרים בכישלון שלך,כמו נתניהו..מי ירצה לפרסם בערוץ שאתה עובד בו בכלל אנשים לא פתחו עסקים בשביל לפרסם אצלך ואז לפשוט רגל..אתה יכול לפרסם רק פאשיזם ופייק ימין,כולך פולחן אישיות של רודן רקוב שמוציא על השיער שלו מאות אלפי שקלים בשנה..וכל הדתיים בכאילו שאומרים שיש לכם ערכים,אנשי מוסד וסייבר יודעים שאתם מאוננים כל היום,אל תשחקו אותה צדיקים כי אנשים חכמים יודעים עליכם הכל
    סגור
  • 12.
    כל מילה של ריקלין!!!!
    ליאור 11/2020/25
    הגב לתגובה זו
    2 1
    נמאס מתעמולת השמאל הבולשביקית סותמת הפיות!!!
    סגור
  • 11.
    שמתם לב שערוץ 20 הוא הערוץ הכי אשכנזי על המסך?
    יואב 11/2020/25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ערוץ עם דעה אחת, בצבע אחד. אחר כך הם מתלוננים שאין דעות אחרות בערוצים אחרים...
    סגור
  • 10.
    הוא לא רק הזוי הוא גם שקרן.
    יעל 11/2020/25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כשערוץ 10 היה בקשיים ה״חברים מהימין״ שמחו לאיד וייחלו לסגירתו כולל פנייה לראש הממשלה שיסגור אותו...שקרן כמו המנהיג שלו...
    סגור
  • 9.
    שוב טעית ריקלין
    רמי 11/2020/25
    הגב לתגובה זו
    1 2
    בימין לא חושבים כי לא מסוגלים...
    סגור
  • 8.
    הימניים תמכו בחיסול רשה"ש ובמאבק נגד סגירת 13! מגיע לכם (ל"ת)
    גלגל הצדק מסתובב 11/2020/25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 7.
    אני נגד כל סתימת פיות
    מייקל 11/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אך ריבלין אתה מתהפך כמו סטק לפי אמרת רגב פעם כך ופעם כך לפי הנוחות.
    סגור
  • 6.
    דרור איש קטן ומושחת (ל"ת)
    עיתונאי 11/2020/25
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 5.
    אילן שילוח וחבריו בשליטה מלאה
    פרסומאי 11/2020/25
    הגב לתגובה זו
    1 2
    לערוצי תקשורת מהצד הימני של המפה אין סיכוי לקבל תקציבים.
    סגור
  • 4.
    כל מילה בסלע
    חן 11/2020/25
    הגב לתגובה זו
    7 4
    ריקלין פשוט אלוף
    סגור
  • 3.
    ריקלין, אפילו תומכי הימין מעדיפים את דרוקר על פניך
    יוסי לון 11/2020/25
    הגב לתגובה זו
    10 8
    תראה את הרייטינג של ערוץ 13 לעומת זה של ערוץ 20. הטבלה לא משקרת, רק אתם.
    סגור
  • 2.
    ואף מילה על התנהגותו הבלתי ערכית כחובש כיפה?
    צח מגלן 11/2020/25
    הגב לתגובה זו
    11 6
    כל העולם ואשתו (תרתי משמע) מדברים רק על זה.
    סגור
  • 1.
    האיש הכי בזוי ועלוב בימין. מוציא לנו שם רע.
    ימני מפעם 11/2020/25
    הגב לתגובה זו
    8 8
    שישאר בערוץ עם החצי אחוז רייטיניג ושלא נראה אותו
    סגור