תקשורת ומדיה

לאן פניו של איזנקוט בפוליטיקה? העיתונאים מימין ומשמאל בדיון סוער

אבישי בן חיים טען בטוויטר: "לך לליכוד, זה הבית הטבעי שלך", צוויק תקף: "רמטכ"ל שחרץ דין של לוחם מתאים?", שורר עקץ: "לא חושב שבליכוד יצביעו למישהו שרק נולד בטבריה ולא ממש יליד קזבלנקה כמו בגין, שמיר וביבי", ומה דעתו של לוינסון?
כפיר אדר |  3
הרמטכ"ל גדי איזנקוט וחלק מחברי המטכ"ל (צילום דובר צה"ל)
ציוץ של אבישי בן חיים הבוקר (שלישי) לגבי הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, שמעוניין ואמור להצטרף למערכת הפוליטית בהקדם לקראת הבחירות הבאות, עורר דיון ער במיוחד ברשתות החברתיות וכלל עיתונאים משני צדי המתרס.
בן חיים כתב: "גדי איזנקוט, לך לליכוד. אנחנו מבינים שאם תאכזב את האליטה ותצטרף לעמך ולנתניהו, יקרעו לך את הצורה "על קוצו של יוד'' כמו בפואמה ההיא של יל''ג, אבל זה הבית הטבעי שלך, זו המשימה החברתית המפייסת שלך, וזה השביל שלך לראשות ממשלת ישראל. בן אדם שהיה רמטכ"ל, שיבוא ויתייצב ליד נתניהו כמה שנים וילמד את העבודה ואחר כך יהיה מועמד לראש ממשלה.".
 
מי שהגיב לו היה גלעד צוויק: "רמטכ"ל שחרץ דין של לוחם מזרחי מרמלה לפני תחקיר מבצעי וחקירת מצ"ח בגלל סרטון אילם של ארגון 'בצלם', בו לא נשמעו הצעקות לחשש למטען; ויום לפני הכרעת הדין של אזריה אומר "הוא לא ילד של כולנו" ובכך מבהיר לשופטים מה התוצאה הרצויה במשפט - זה הטייפקאסט של "ישראל השנייה" שמתאים לליכוד?".
בן חיים השיב לו: "בחייאת. תהייה רציני ומסוגל להבין תמונה מורכבת. אני כתבתי בעד החייל ברמת ה''אתה ראשון יא קאזה'', אבל גם כתבתי שאם הייתי מפקד שלו לא הייתי כותב בעדו, אלא ממש הפוך. יש אחריות. יש קבוצה בימין שהיא כאילו באיזו משימה להרחיק כמה שיותר אנשים מרעיון ארץ ישראל. עד כה דיי בהצלחה".
 
העיתונאי טל שורר הצטרף לשיח: "אני לא חושב שבליכוד יצביעו למישהו שרק נולד בטבריה ולא ממש יליד קזבלנקה כמו בגין, שמיר וביבי". יוסי אליטוב טען: "צודק אבישי. הימין צריך להכשיר יורש עתידי לנתניהו. למעט ראש המוסד יוסי כהן שלא ברור אם ומתי זה יקרה, אין יורש פוטנציאלי בתוך שורות הליכוד. ראש הממשלה הבא של ישראל, יבוא גם מהליכוד. איזנקוט, זה הזמן לקפוץ על העגלה".
חיים לוינסון גם הוא הצטרף לשאלות וכתב: "ידידי ורעי אבישי בן חיים בעצם אומר לגדי איזנקוט: "אתה מרוקאי? אז אתה שייך לליכוד". ומה זה אם לא מפגן התנשאות ואדנות של אבישי על אחינו ואחיותינו יוצאי מרוקו ושאר עדות המזרח? הוא למעשה מחליט עבורם מה טוב להם, ולאיזו מפלגה הם צריכים להצביע. לא עולה על דעתו שמזרחי יכול לחשוב עצמאית".
 
אלירז שדה טען בתגובה ללוינסון: "חיימק'ה הוא בסך הכל מציע לו לא לנסות למצוא חן כמו עמיר פרץ, כי זה לא עובד... אלה החיים, חיים". צייצן נוסף תקף את המגיש המזוהה עם הליכוד וכתב לו: "אתם פשוט גזענים. וחמור מכך, מתקרבנים".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מרוקאי לא מתאים למרוקאים
    מוריס 12/2020/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    המזרחים לא יצבעו למרוקאי כי הם תמיד יהיו עבדים נרצעים של ישראל הראדונ המזרחים לא יצבעו למזרחי הם תמיד יצבעו למועמד מישראל הראשונה הם לא הצביעו לגבאי למופז ולפרץ
    סגור
  • 2.
    ליכוד??? ביבי יקרקס אותו (ל"ת)
    ייייייישששששש 12/2020/01
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 1.
    איזנקרוט
    מגיב 12/2020/01
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אין בליכוד מקום לבן אדם שמיחסים לו יושקה, אינטליגנציה ויכולת להנהיג. הךיכוד הוא קונגלומרט של חסרי עמוד שידרה וכוח מחשבה שמחפש מלך לסגוד וחעבוד אותו. יש לכם את אקוניס לכו אחריו....
    סגור