תקשורת ומדיה

הסתבך עם המנכ"ל הלא נכון: הדליף מידע לתקשורת וייקנס ביותר ממיליון שקל

עובד טסלה שהדליף מידע פנימי לעיתונאים חויב לשלם לחברה של אילון מאסק 400,000 דולר. זאת לאחר שסיפר כי טסלה לא תוכל לעמוד בהתחייבותה לייצר 5,000 רכבים מדגם 3 בשבוע. לאחר שנחשף, הוא פוטר ונתבע על ידי המנכ"ל אילון מאסק. בית המשפט קיבל את הסכם הפשרה בין השניים
רועי בהריר-פרל | 
עיתונאים בקורונה (צילום freepik)
עובד לשעבר בענקית הרכבים החשמליים טסלה שהסתכסך עם המנכ"ל אילון מאסק הסכים לשלם לחברה 400 אלף דולר על כך שהדליף לתקשורת מידע פנימי על עיכובים במפעלי הייצור שלה בנבאדה. הקנס הוא חלק מהסכם פשרה בין החברה לעובד - מרטין טריפ שמו - לאחר שזו תבעה אותו בשנת 2018 בגין הדלפה לא חוקית של סוגות מסחריים בנוגע לייצור של המכוניות החשמליות של טסלה מדגם 3.
טריפ, שעבד כטכנאי תהליכי ייצור במפעל בין 2017 ל-2018, הואשם בכך שבמהלך עבודתו הוא שלח אי-מיילים לעיתונאים שונים, בהם סיפר כי מאסק לא יוכל לעמוד בהתחייבותו הציבורית לייצר 5,000 רכבים מדגם 3 בשבוע. ברגע שהחברה גילתה שטריפ הוא המקור להדלפות היא פיטרה אותו מיידית.
בהמשך, טריפ ומאסק הגישו תביעות זה נגד זה. מאסק, כאמור, תבע את טריפ על הדלפה לא חוקית, וטריפ, מצדו, שהכחיש בתחילה את מעשיו, תבע את מאסק על הכפשה ללא סיבה. שופט בית המשפט המחוזי בנבאדה דחה את תביעתו הנגדית של טריפ וקבע כי מאסק לא פעל באופן זדוני בהאשימו את טריפ ולא הייתה לא סיבה לפעול כך.
בנוסף לכך, השופט חייב את טריפ לשלם עוד 25,000 דולר, בנוסף ל-400 אלף, כיוון שהוא המשיך לחשוף מידע על טסלה בפני עיתונאים גם אחרי שהתבקש לחדול מכך על ידי בית המשפט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה