תקשורת ומדיה

"יורים לעצמנו ברגל": מה קרה כשכאן 11 עשו בדיקת עובדות לבדיקות העובדות של חדשות 13?

בתכנית "מהצד השני" ערכו בדיקה לטענות שהושמעו בערוץ המתחרה בזמן נאום ראש הממשלה נתניהו והצביעו על כשלים בהסברים. ח"כים בליכוד חיבקו, עיתונאים החמיאו לגיא זוהר וינון מגל? גם מדובאי הוא לא נשאר אדיש
כפיר אדר | 
חדשות 13 מציגה "שקרים מול עובדות" (צילום מסך)
בכאן 11 ביצעו הערב (ראשון) מהלך אמיץ בתכנית 'מהצד השני' והחליטו "לירות לעצמם ברגל" להגדרתם ולבחון את בדיקת העובדות לחדשות 13 כפי שאלו עשו לראש הממשלה בדיקת עובדות בשידור חי.
המגיש גיא זוהר הדגים במהלך הבדיקה כמה נקודות: "הטענה של נתניהו היא שכחול לבן מפרים ראשון את ההסכם הקואליציוני", כאן הוצגה בסרטון הפרשנות של רביב דרוקר מחדשות 13 ואז זוהר אמר: "אם מסתכלים בהסכם זה לא נכון, רק חקיקה ראשית או חקיקת משנה תעבור בהסכמה בין ראש הממשלה לרוה"מ החלופי, אבל מי שהפרו ראשונית את ההסכם בלי הסכמה בין הגושים היו דווקא כחול לבן עם חוק של מרץ וח"כ מרב מיכאלי נגד טיפולי המרה". בהמשך הוא שטח עוד טענות נגד העובדות שהוצגו בערוץ המתחרה.
ברשתות החברתיות פירגנו לכאן 11 על ההתייחסות לנושא. כתב קשת 12 עמית סגל צייץ: "מצד שני זה היה כל כך אמיץ, בדיקת עובדות ללא עובדות זה באמת שיא סאטירי חדש", חבר הכנסת ויו"ר הקואליציה מיקי זוהר צייץ בקצרה: "זוהר צודק". גם שלמה פילבר התייחס: "אמרתי שמהר מאוד התקשורת ובודקי האמת יסתבכו עם עצמם, בין עובדות לפרשנות". כנרת בראשי כתבה: "אופס שוב רביב דרוקר יצא פרשן מפוזיציה ולקיבינמט העובדות? מביכוש".
ינון מגל הוסיף: "חוסך לכם 7 דקות: גיא זוהר מפרק את חדשות 13 את רביב דרוקר ואת כל שופרות הרק לא ביבי ומראה כמה כחול לבן הפרו ראשונים את ההסכם הקואלציוני וכמה "בדיקת העובדות" המגוחכת שלהם בשידור זה פייק אחד גדול (והייתי מוסיף: כרגיל) לכו כבררררררר".
 
גלעד צוויק הוסיף: "רגע, אז מסתבר שכל מה שדרוקר תיאר בביטחון רב כ"עובדות" התברר כקשקוש מוחלט? הרי זה אותו דרוקר שסיפר לנו בנחרצות כי נתניהו התכוון לרכוש 3 צוללות *בנוסף* לאלו הקיימות, בעוד בפועל מסמך רשמי מפריך זאת, וכי הן נועדו *להחליף* את הישנות. אין מספיק מקום במסך כדי לבצע "בדיקת עובדות" לדרוקר".
חבר הכנסת מהליכוד שלמה קרעי המשיך: "לא ה"עובדות" היחידות שהיו פייק בדיווח של חדשות 13... השקרים יכלו לספק לגיא סידרה שלמה של תחקירים. אבל הוא החליט לתת כאן רק את הפרט שכמובן מעיד על הכלל... הפייק של משטרת הפייקים. צפיה מהנה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה