תקשורת ומדיה

תקרית סמוטריץ' מציתה את השאלה: מה מותר ומה אסור לחבר כנסת?

לאחר שהותקף ע"י שוטר, הוצתה השאלה האם מותר היה לו להמצא בזירה או שלא. חברת הכנסת איילת שקד תמכה וחשפה את הפרטים על גבי התעודה שמראים מעל לכל ספק: "שום הוראה האוסרת גישה לכל מקום במדינה, לא תחול". המשטרה הודתה בטעות
כפיר אדר |  12
סמוטריץ ותעודת חבר הכנסת (צילום צילום מסך ואיילת שקד טוויטר)
בצלאל סמוטריץ' נקלע היום (שני) לאירוע לא נעים בזירת תאונה בה נהרג נער בן 16 במהלך מרדף עם ניידת משטרתית. חבר הכנסת הגיע מתוקף סמכותו למקום האירוע כדי לוודא שהכל מתנהל כשורה. שוטר ממשטרת ישראל שם דוקרנים לדבריו מתחת לרכבו ותקף אותו פיזית.
במשטרה לקחו אחריות ופרסמו הודעת הבהרה: "בהמשך לפרסומים על האירוע בבנימין - בשעה זו כוחות המשטרה פרוסים בזירה לצורך איסוף הראיות והממצאים ע"י גורמי החקירה. מבירור ראשוני עולה, כי במפגש עם חבר הכנסת טעה השוטר בשיקול דעתו כשלא איפשר לו הגעה עד לזירת האירוע. המקרה ייבדק ויופקו הלקחים הנדרשים בהתאם".
סמוטריץ' התייחס להבהרה וכתב: "מקבל את ההבהרה. חשוב להפיק לקחים. מודה לשר אוחנה ששוחח איתי כעת, הביע את צערו על האירוע, והבטיח לפעול כדי שאירועים כאלה לא יישנו. מילה טובה למח"ש. דרשו מעבדה ניידת של מז"פ מאזור הדרום ולא ממחוז ש"י. לכן זה לקח הרבה זמן. מתחילים עכשיו לאסוף ממצאים בזירה. נציגי מח"ש כאן מלווים את עבודת המז"פ".
השאלה הנשאלת היא האם סמוטריץ' פעל כשורה? לפי חברתו לסיעת הימין החדש איילת שקד התשובה היא כן, כאשר היא צייצה: "חוק החסינות כתוב על גב הכרטיס של חברי הכנסת. בצלאל סמוטריץ' פעל בהתאם לחוק וביצע את עבודתו. מצפה משר הבט״פ לחדד נהלים".
 
שקד גם שיתפה את תעודת חבר הכנסת שלה שם נכתב בבירור: "חוק חסינות חברי הכנסת, זכויותיהם וחובותיהם. חופש התנועה בתחום המדינה. 9(א) שום הוראה האוסרת או המגביל את הגישה לכל מקום במדינה, שאינו ברשות היחיד, לא תחול על חבר/ת הכנסת, אל אם היו הגבלה מטעמים של ביטחון המדינה או של סוד צבאי".
 
חברו מתן כהנא צייץ: "אירוע חמור! אסור למשטרה למנוע מח"כ לעשות את תפקידו. מחזק את חברי בצלאל סמוטריץ' שמילא את תפקידו נאמנה והגיע לזירת האירוע". גם הוא שיתף את הווידאו בו סמוטריץ' דיבר על האירוע.
 
חבר הכנסת עמית הלוי הוסיף: "החוצפה הזו של השוטר לעצור בידיו את חה״כ סמוטריץ', היא הדיוטא התחתונה במדרון החלק בו מידרדרת הדמוקרטיה ואיתה מעמדם של נבחרי הציבור. אסור לאף אחד מאיתנו לעבור על כך לסדר היום. סומך על אמיר אוחנה שהלקחים יופקו והחוק יובהר לשוטרים ממחר בבוקר".
תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    שקד לא קראה עד הסוף (ל"ת)
    קרוא וכתוב 01/2021/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    לא לגמרי מדויק
    יוסל 01/2021/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היות שמדובר על אירוע טרור, החוסה תחת "בטחון המדינה", ההגבלה, על פי הכרטיס של חברי הכנסת, שאפילו הגהה כמו שצריך לא עשו עליו, עשויה לחול.
    סגור
  • 9.
    השוטר צריך לעמוד לדין, ולפטר אותו ללא פיצויים,וללא פנסי
    רוני 12/2020/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וכל זאת למען יראו ויראו לאחר התנהגות המשטרה, ומניעת הגעת ח"כ לזירה, אין אפשרות שלא לחשוב את הגרוע ביותר, כאן נרצח אזרח על ידי שוטר וחבריו מטיחים את זה.
    סגור
  • 8.
    ועוד נותנים לשוטר שיקול דעת (ל"ת)
    מייקל 12/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    למה השאלה הזו עולה לגבי סמוטריץ?
    ישראל צבי פרימור 12/2020/21
    הגב לתגובה זו
    2 2
    למה לא שאלתם האם מותר לחבר הכנסת איימן עודה לחסום את כביש 6?
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    השוטר לא לגמרי טעה
    מישל 12/2020/21
    הגב לתגובה זו
    3 8
    ההיתר של חברי הכנסת לא מתיר להם להיכנס לזירה לפני שמז"פ בדק את המימצאים, בכדי שלא ישבשו ראיות. ולכן , בציר הזמן,היה סמוטריץ חייב להמתין ולהתקרב לזירה מאוחר יותר. כל התגובות שלו חשפו את היותו חמום מוח ונער גבעות מתבגר.
    סגור
  • זה נשמע שאתה מדבר-
    שכל ישר 12/2020/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מתוך שנאה ולא מתוך היגיון. כל הרעיון שמתיר לח"כ חופש תנועה יותר מאדם רגיל הוא מתוקף היותו נבחר ציבור, והוא חייב להגיע למקומות כאלו אם יש חשש אפילו קטן שבקטנים שדברים לא מתנהלים כשורה. אני חושב שראוי להוריד את השוטר הזה בדרגה, לא ראוי בכלל לנהוג כך בח"כ. אם אתה הייתי במקום סמוטריץ היית מתעצבן עוד יותר.
    סגור
  • 5.
    רק הדחת השוטר תהווה הרתעה (ל"ת)
    אזרח מודאג 12/2020/21
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 4.
    מדינת משטרה
    משה סיכמר 12/2020/21
    הגב לתגובה זו
    6 2
    מתי יבינו חברי הכנסת וממשלת ישראל שיש כאן ממשלה לא חוקית הנקראת : שלטון המשטרה או ממשלת המשטרה הפועלת מטעם ממשלת הפרקליטות והיועמ"ש השמאלני והכל בחסות הבגץ
    סגור
  • 3.
    זה לא טעות !!!
    איש יהודי 12/2020/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זה הכל מכוון . הוראות מלמעלה. יש כאן יד זדונית ומזידה מכוונת ומכוונת.
    סגור
  • 2.
    מה לסמרטוט ולעבודת המשטרה
    סמי 12/2020/21
    הגב לתגובה זו
    3 3
    מה שכתוב על תעודת חבר כנסת זה נכון למדינות מתוקנות ולא פה במדינה העברית. אם לא הסמרטוטריץ הזה דוחף את אפו היה מגיע למקום חבר הכנסת טיבי או אחר מהרשימה המשותפת, "לצורךמילוי תפקידו" - חחח חברת הכנסת שקד, איך היו השבאב של נוער הגבעות ו/או המתנחלים מקבלים זאת ואיך היית את מקבלת זאת. הצחקת אותי עם הצדקנות שלך... גבירתי הלא נחמדה.
    סגור
  • 1.
    מה הוא לא מבין,זכויות ח"כים רק לשמאל בהתפרעויות בלפור. (ל"ת)
    שיטור מפלה 12/2020/21
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור