תקשורת ומדיה

אבטחת בניו של ראש הממשלה בנימין נתניהו תוארך לשנה אחרי מועד סיום כהונתו

הנושא שהעסיק את התקשורת לא מעט הגיע להכרעה בוועדת השרים לענייני השב"כ. ההמלצה המקורית עמדה על חצי שנה, נתניהו ביקש שנתיים בשל איומים ולבסוף הצדדים הגיעו לפשרה. מי התנגד? מי תמך? ומה התגובות למהלך?
מערכת Ice |  3
יאיר נתניהו אבנר נתניהו (צילום מסך כאן 11, פייסבוק, קריים מיניסטר)
על פי פרסום הערב (שני) של גילי כהן, אבטחת בניו של ראש הממשלה בנימין נתניהו תוארך לשנה אחרי מועד סיום כהונתו, כך הוחלט היום בוועדת השרים לענייני השב"כ שהתכנסה כדי לדון בסוגיה שעלתה בכותרות ובתקשורת לא פעם במהלך הקדנציה הארוכה של נתניהו.
כהן דיווחה עוד קודם לכן כי המלצת הוועדה המקצועית, ועדת צ'חנובר, הייתה להאריך את אבטחת הילדים לתקופה של חצי שנה מתום מועד הכהונה. עם זאת, משרד ראש הממשלה דרש להאריך את משך האבטחה כך שיימשך עד לשנתיים מתום הכהונה. היום בתגובה שנמסרה לכהן נטען כי יש איומים עדכניים על השניים, ועל רעיית רה"מ (שכלל לא פניתי בעניינה, אגב). בסופו של דבר, במעין פשרה, הוחלט כי האבטחה תימשך שנה אחרי סיום תפקידו של נתניהו.
 
אגב, השר חילי טרופר מכחול לבן, חבר הוועדה, התנגד לבקשה הזו. במקביל, החליטה הוועדה להאריך את האבטחה גם על שר האוצר ישראל כ"ץ והשר לביטחון פנים אמיר אוחנה, וזאת בשל הפגנות שמתקיימות לעתים. עוד הוחלט כי האבטחה עליהם תיבחן מחדש עם הרכבת הממשלה מכיוון שלא ידוע אם ישמשו אז בתפקידם.
אגף הביטחון והחירום במשרד רה"מ מסר כי: "לאור איומים ביטחוניים עדכניים נגד רעיית רה"מ ובניו שיפגעו בהם אחרי סיום כהונתו של ראש הממשלה, אושר על דעת כל גורמי הביטחון לתת מענה אבטחתי בהתאם לתמונת המצב המודיעינית".
תגובת משרד רה"מ: לראש הממשלה אין שום קשר או מעורבות כלשהי בשיקולי האבטחה וזו נקבעת על פי הגורמים הביטחוניים המקצועיים בלבד. מלשכות השרים לא נמסרה תגובה".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    בן המלך
    משה 01/2021/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לדעתי חבל שסגרו את הפוסיקט.כך לפחות היתה סיבה להבטחה.ועוד כשרצה לחלוק עם חבריו את חברתו. מה היו עושים המאבטחים.לא היה כדבר הזה עם אף ילד של ראש ממשלה אחר.
    סגור
  • 2.
    הילדים הקטנטנים, לסדר גם מטפלת?
    יערה 01/2021/05
    הגב לתגובה זו
    7 0
    מקומם, מעצבן, מרגיז לאן הולך הכסף של הצבור? לשמור על הקטנטנים שלא יעונה להם כל רע? הגזמתם.... הפעם בגדול
    סגור
  • 1.
    האיומים הכי עדכניים: מציאת עבודה וסגירת מועדוני חשפנות
    דינו 01/2021/04
    הגב לתגובה זו
    14 0
    בדיחה!
    סגור